עידן חדש בחיפוש באינטרנט: ה-AI מגיעה ל-BING ו-EDGE של מיקרוסופט

עידן חדש בחיפוש באינטרנט: ה-AI מגיעה ל-BING ו-EDGE של מיקרוסופט

מיקרוסופט מקדימה את גוגל. באמצעות AI ב-BING, תוכלו לקבל תשובות זהות לאלה שמספק ChatGPT, כולל חיפוש קולי ויצירת תוכן

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"יום הנישואין שלי מתקרב בספטמבר, עזור לי לתכנן טיול למקום מהנה באירופה, יציאה מלונדון". המשפט הזה הוא דוגמה למה שתוכלו לבקש ממנוע החיפוש BING של מיקרוסופט – שמתחיל להשתמש ב-AI (בינה מלאוכתית). תוכלו לשאול את מנוע החיפוש שאלות בכתב או בצ'אט, והתשובה שתקבלו תותאם לכם לאחר עיבוד של תוצאות רבות.

האמת היא שרוב האנשים לא משתמשים כיום בבינג', אבל המהפכה בשיטת החיפוש ובהצגת התוצאות אמורה לשכנע את הגולשים לנטוש את גוגל ולעבור ל-BING. למעשה, כבר ברגע זה תוכלו לראות את מסך החיפוש החדש של בינג' על המחשב שלכם (עדיין לא בסלולרי). מסך הכניסה השתנה לגמרי, נוספה אפשרות של צ'אט ויש אפשרות לחיפוש קולי, אבל בינתיים לא בעברית.

הנראות של המסך אמנם השתנתה, אבל לא תוכלו עדיין לחפש בשיטה החדשה. כרגע Bing החדש זמין בתצוגה מקדימה מוגבלת על שולחן העבודה, ומי שרוצה להתנסות בכמה שאילתות לדוגמה – יכול להיכנס לאתר בינג' וגם להירשם לרשימת ההמתנה. במיקרוספט מתחייבים שבשבועות הקרובים יגדילו את התצוגה המקדימה למיליונים – והשאלה היא איך תהיה חוויית החיפוש בעברית. חוויה ניידת תהיה גם בתצוגה מקדימה בקרוב.

אם זה מזכיר לכם את השימוש ב-ChatGPT – זה לא במקרה. כידוע, מיקרוסופט היא המשקיעה הגדולה ב-ChatGPT של חברת openAI, וכעת היא משלבת את השירות המהפכני הזה ואת הבינה המלאכותית במנוע החיפוש שלה בינג' (BING) ובדפדפן אדג' (EDGE). ההכרזה על שילוב AI בבינג' של מיקרוסופט מתרחשת יממה אחרי שגוגל הכריזה על BARD – הצ'אטבוט שיתחרה ב-ChatGPT. גוגל גם הודיעה שתשלב בינה מלאכותית במנוע החיפוש שלה.

מהפכת החיפוש בבינג' של מיקרוסופט באמצעות AI

"ריכזנו חיפוש, גלישה וצ'אט לחוויה מאוחדת המופעלת מכל מקום באינטרנט, ומספקת חיפוש טוב יותר", הכריז מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה באירוע לעיתונאים בארה"ב. "המירוץ מתחיל היום. ה-Bing החדש נותן לך גרסה משופרת של חווית החיפוש המוכרת, מספק תוצאות רלוונטיות יותר לדברים פשוטים כמו תוצאות ספורט, מחירי מניות ומזג אוויר, יחד עם סרגל צד חדש שמציג תשובות מקיפות יותר אם אתה רוצה אותן".

AI BING
דוגמה לשאלה שאפשר לשאול את דפדפן בינג' ולתשובות שאפשר לקבל

השינוי בחוויית המשתמש יבוא לידי ביטוי בכמה היבטים:

תשובות שלמות

בינג' סוקר תוצאות מרחבי האינטרנט כדי למצוא ולסכם את התשובה שהגולש מחפש. במקום לעבור מתוצאה לתוצאה כדי להגיע לתשובה שהגולש מחפש, תתבצע אינטגרציה אוטומטית בין התוצאות והגולש יקבל את התשובה מעובדת ומגובשת.


אל תפספסו את הידיעות החשובות, הצטרפו לטלגרם של פואנטה 


AI ב-BING: צ'אט עבור מענה לחיפוש מורכב

לחיפושים מורכבים יותר, כמו תכנון מסלול טיול מפורט או מחקר איזו טלוויזיה לקנות, הגולש ינהל בתוך בינג' צ'אט שבו הוא יוכל לחדד את החיפוש עד שיקבל תשובה מלאה. כדי להגיע לתשובה הזאת, הבוט יבקש ממנו פרטים וישאל אותו שאלות, וכמובן יציג לו קישורים.

יצירתיות

והנה תכונה שעד כה לא הייתה במנוע חיפוש. במיקרוסופט מגדירים זאת "השראה", אבל האמת היא שזה פשוט יצירה של תוכן מסוגים שונים עבור הגולש (בדיוק כמו בצ'אט GPT).

"יש מקרים שבהם אתה צריך יותר מתשובה – אתה צריך השראה", אומרים ב-Microsoft. "בינג' החדש יכול ליצור את התוכן כדי לעזור לך. זה יכול לעזור לך לכתוב אימייל, ליצור מסלול של 5 ימים לחופשה חלומית בהוואי עם קישורים להזמנת נסיעות ולינה, הכנה לראיון עבודה או יצירת חידון לערב טריוויה. הבינג החדש גם מצטט את כל המקורות שלו, כך שאתה יכול לראות קישורים לתוכן האינטרנט שהוא מפנה אליו".


אל תפספסו את הסרטונים החשובים, הצטרפו לאינסטגרם של פואנטה 


צ'אט עבור מענה לחיפוש מורכב

הבינה המלאכותית מגיעה לדפדפן EDGE

כאמור, מיקרוסופט מכניסה את הבינה המלאכותית גם לדפדפן EDGE, שהוא כידוע המתחרה של דפדפן כרום של גוגל. בעבר מיקרוסופט שלטה ביד רמה בענף הדפדפנים (כולנו זוכרים את אקספלורר), אבל בשנים האחרונות רוב האנשים מעדיפים לגלוש ב-chrome של גוגל.

"עדכנו את דפדפן Edge עם יכולות AI חדשות ומראה חדש, והוספנו שתי פונקציות חדשות: צ'אט וכתיבה. עם ה-Edge Sidebar, אתה יכול לבקש סיכום של דוח פיננסי ארוך כדי לקבל את הנקודות העיקריות – ולאחר מכן להשתמש בפונקציית הצ'אט כדי לבקש השוואה לנתונים הפיננסיים של חברה מתחרה ולשים אותה אוטומטית בטבלה", מסבירים במיקרוסופט. "אתה יכול גם לבקש מדפדפן אדג' לעזור לך לחבר תוכן, כגון פוסט בלינקדאין, על ידי מתן כמה הנחיות כדי להתחיל. לאחר מכן, תוכל לבקש ממנו לעזור לך לעדכן את הטון, הפורמט ואורך הפוסט. Edge יכול להבין את דף האינטרנט שבו אתה נמצא ולהתאים אליו את עצמו".

ומה עם תוכן מטעה, שגוי או מזיק שיפיע בבינג' בגלל שימוש ב-AI?

אחת הבעיות שקיימות גם כיום במנועי החיפוש הוא מידע שגוי, מטעה או מזיק. החשש של מיקרוסופט הוא שהבינה המלאכותית, אשר למעשה מתבססת על איטנגרציה ועיבוד של מידע קיים – תייצר עבור המשתמשים תשובות לשאלות מסוכנות או מידע שגוי. למעשה, השימוש ב-ChatGPT כבר הוכיח שלעתים קרובות המשתמש נחשף לתוכן בעייתי. כמובן שחברה שמנסה להתחרות בגוגל, חייבת לספק מידע שיהיה לא רק מדויק לפחות כמו של גוגל, אלא גם בטוח ואמין.

פואנטה בטלגרם

במיקרוסופט התייחסו לסוגייה, אבל אמרו את הדברים בזהירות: "יחד עם OpenAI, עסקנו גם בהגנה מפני תוכן מזיק. הצוותים שלנו פועלים כדי לטפל בבעיות כמו מידע שגוי ודיסאינפורמציה, חסימת תוכן, בטיחות ומניעת קידום של תוכן מזיק או מפלה בהתאם לעקרונות הבינה המלאכותית שלנו".

הלכתם לאיבוד? קבלו תרגום

אם כל מה שנכתב עד כה נשמע לכם כמו סינית, הנה תרגום.

לפני חודשיים נכנס לחיינו שירות מבוסס בינה מלאכותית ששמו ChatGPT של חברת openAI, שמיקרוסופט השקיעה בו מיליארד דולר וצפויה להשקיע בו עוד 10 מיליארד דולר.

השירות המהפכני הזה מאפשר לבקש מהבוט לכתוב קודים, לכתוב טקסטים או לענות על מגוון סוגי שאלות, ולקבל תוצאות הרבה יותר טובות מאלה שמסוגל אדם לייצר. החשש של גוגל הוא ששירות כזה יפגע במנוע החיפוש גוגל, כך שהיא הכריזה שבקרוב מאוד תשיק צ'אטבוט מתחרה ששמו BARD. במיקרוסופט דוהרים קדימה ומעבירים מסר לגוגל שהמירוץ כבר התחיל.

הזדמנות למפרסמים?

אם אתם בעלי עסקים, יש עוד זווית שמן הסתם תעניין אתכם. ברגע שמיקרוסופט מבקשת להתחרות בגוגל בעולם החיפוש ומוסיפה AI לבינג', היא גם הופכת לאלטרנטיבה לגוגל עבור מפרסמים. במיקרוסופט פונים בימים אלה אל המפרסמים הפוטנציאליים באמירה שהעידן החדש בתחום החיפוש הוא לא רק בשורה לצרכנים, אלא גם לעסקים שיוכלו לתת למי שמחפש מידע ערך עשיר ומדויק יותר. עם זאת, מיקרוסופט טרם הציגה מודל פרסומי שמותאם למודל החיפוש החדש.


אל תפספסו את העדכונים החשובים, עקבו אחרי  פואנטה בפייסבוק 


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות