סקירה: כונן חיצוני נייד - כונן גיבוי מהיר של סנדיסק. אתם חייבים אחד כזה

סקירה: כונן חיצוני נייד – כונן גיבוי מהיר של סנדיסק. אתם חייבים אחד כזה

כל אחד צריך כונן גיבוי – אפילו יותר מאחד. אל תחכו שהמידע מהמחשב שלכם יימחק ואז תצטערו… היכנסו לסקירת הכונן החיצוני סנדיסק אקסטרים פרו

כונן חיצוני - כונן גיבוי סנדיסק אקסטרים פרו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אנחנו הרי אוהבים להדחיק, ובדרך כלל גם אוהבים לדחות. לכן רובנו מדחיקים את העובדה שחשוב לגבות את החומר שיש לנו במחשב. כשאנחנו לא מדחיקים – אנחנו דוחים את זה. אבל כשמדובר בגיבוי – כל דקה שחולפת בלי שעשיתם את זה, עלולה לעלול לכם ביוקר. כל אחד צריך שיהיה לו בבית כונן גיבוי, רצוי כונן חיצוני נייד, ורצוי אפילו יותר מאחד. דוגמה לכונן כזה הוא Extreme Pro של סאנדיסק. הוא לא זול, אבל זו הוצאה זניחה לעומת ההוצאה שתהיה לכם ביום שבו המחשב שלכם יקרוס ואתם תרוצו לחברות שמבטיחות לנסות לשחזר את המידע האבוד תמורת אלפי שקלים (ולא תמיד מצליחות).
זה נכון שיש היום שירותי גיבוי בענן, כמו גוגל דרייב, אפל iCloud דרופבוקס או מיקרוסופט OneDrive. אפשר להשתמש בהם – אבל רצוי לא להסתפק בהם.
יש להם גם כמה חסרונות. חיסרון אחד הוא שלעתים המידע הזה נפרץ, נגנב ומופץ. חיסרון אחר הוא שלאורך זמן הגיבוי הזה יקר (התשלום הוא תשלום שנתי שגדל ככל שנפחח האחסון גדל), לעומת הוצאה חד פעמית על כונן חיצוני. ועוד חיסרון הוא שהממשק שלהם לא תמיד נוח. מי שרוצה באמת להיות בטוח שכל המידע שלו מגובה, כדאי שישתמש גם בהם וגם בכונן גיבוי חיצוני.

KSP799 ש"ח ל-1TB
באג799 ש"ח ל-1TB
לאסט פרייס819 ש"ח ל-1TB

כונן חיצוני Sandisk EXTREME PRO – כונן גיבוי סאנדיסק אקסטרים פרו

סאנדסק מציעה כמה סוגים של כוננים ניידים, ובכל פרק זמן משחררת גרסה משודרגת. בעבר פרסמנו כאן סקירה על Sandisk EXTREME Portable,. כעת יצאה גרסה משופרת ששמה Sandisk EXTREME PRO Portable. אז במה בא לידי ביטוי ה"פרו"?

כונן גיבוי סנדיסק אקסטריפ פרו – מהיר יותר

הכונן החיצוני הזה הוא כונן גיבוי מהיר יותר ועמיד יותר מקודמו.

דגם EXTREME PRO Portable SSD מאפשר קריאה וכתיבה של קבצים במהירות רבה, של 2000MB/s. זה אומר שתוכלו להעלות אליו את התוכן שלכם הרבה יותר מהר. מי שהיה לו כבר בעבר כונן גיבוי, יודע שכאשר רוצים להעלות קבצים רבים, זה הדבר עשוי לקחת לא מעט זמן. בדגם הנוכחי סנדיסק שיפרה מאוד את המהירות. זה הופך אותו לשימושי גם לבעלי מקצוע, כמו צלמים, שצריכים להעלות את הקבצים במהירות.

עמידות גבוהה לנפילות; למים ולאבק

בדרך כלל, כונן חיצוני הוא רגיש מאוד מכות ונפילות. נפילה קטנה אחת – ולא ניתן להעלות את המידע מהכונן. כל המידע היקר ללבכם עלול להיעלם. לכן, עמידות לנפילות היא דבר חשוב – וכך גם עמידות לאבק, לחול ולמים. הכונן החיצוני של סאנדיסק בדגם EXTREME PRO Portable SSD הוא כונן ששמו בו דגש על עמידות גבוהה לנפילות., הוא מצופה בסיליקון קשיח ויש לו לולאה שמיועדת להקל על חיבורו בצורה מאובטחת לכיס או לחגורה.

פואנטה בטלגרם


בנוסף, הכונן עומד בתקן IP55 למים, לאבק ולחול. בחברה מתחייבים שהוא לא יינזק גם אם יזרמו עליו מים במשך 3 דקות, אבל כמובן שעדיף לא לנסות את זה.

מידע נוסף

הכונן מגיע עם שני כבלים – אחד שיש לו שתי יציאות USBC ואחד שיש לו מצד אחד יציאת USB-A ומצד שני יציאת USB-C. טוב שיש שני כבלים, וחבל ששני הכבלים מאוד קצרים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 


מבחינת מידות, מדובר במוצר קל וקטן – כך שנוח לקחת אותו בתיק או בכיס.

מחיר כונן חיצוני נייד סנדיסק אקסטרים פרו

מאחר שמדובר בדגם משודרג, מחיר כונן חיצוני SSD של סנדיסק אקסטרים פרו הוא מחיר גבוה יותר מהדגמים שאינם מוגדרים "PRO". עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהוא עמיד יותר ומהיר יותר.

KSP799 ש"ח ל-1TB
באג799 ש"ח ל-1TB
לאסט פרייס819 ש"ח ל-1TB

באופן כללי, שווה להשקיע בכונן חיצוני לצורך גיבוי למרות ההוצאה הראשונית הגבוהה. אמנם מדובר בהוצאה של כמה מאות שקלים, אבל זו הוצאה חד פעמית – בניגוד להוצאה קבועה על שירותי אחסון בענן. ההמלצה כאמור היא לגבות את המידע שלכם גם בכונני אחסון חיצוניים וגם בשירותים בענן – העיקר לא להגיע למצב שנמחק לכם כל החומר. קחו בחשבון שאם תיקלעו למצב שבו אתם נאלצים להציל את המידע שלכם, תהיו מוכנים לשלם כנראה אלפי שקלים – וגם אז לא בטוח שתוכלו להציל את המידע.

רוצים לשמוע עוד? צפו בסרטון ועקבו אחרינו באינסטגרם

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות