תיירים להט"בים? בוקינג.קום עוזרת לכם לבחור מלון ע"י תו Travel Proud

תיירים להט"בים? בוקינג.קום עוזרת לכם לבחור מלון ע"י תו Travel Proud

עשרות אלפי בתי מלון בעולם , חלקם בישראל, קיבלו את תו Proud Certified כחלק ממיזם TRAVEL PROUD של בוקינג.קום, ומתחייבים לגישה מכילה ומכבדת

תיירות גאה - תו TRAVEL PROUD שך BOOKING.COM
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תארו לעצמכם שאתם יוצאים לחופשה ומרגישים לא רצויים, דחויים או תחת סכנה. גם אם רק אדם אחד גרם לכם להרגיש כך, עדיין זה יכול להרוס לכם את החופשה. ויש לא מעט תיירים שמרגישים כך. למעשה, כמעט 70% מהתיירים הישראלים השייכים לקהילת הלהט"ב מדווחים שהם מתמודדים עם אפליה כשהם מטיילים – כך לפי נתוני אתר בוקינג.קום. 78% מהם מדווחים שבזמן שהם בוחרים את יעד הטיול, הם לוקחים בחשבון את נושא הביטחון האישי שלהם – עלייה משמעותית לעומת 50% בשנה שעברה. רבע מהם אמרו שהם נאלצו לשנות את התנהגותם כדי להימנע מאינטראקציה שיפוטית או לא נעימה, ומדובר בעלייה של 16% לעומת שנת 2022. את הנתונים הללו מציג האתר דווקא בחודש הזה – חודש הגאווה, ולצד זה הוא מציג מהלך שמתרחש בימים אלו בישראל: מתן תו Proud Certified כחלק מיוזמת Travel Proud של בוקינג.קום למקומות אירוח ידידותיים ללהט"ב. מדובר כמובן במהלך שאתר BOOKING מוביל לא רק בארץ, אלא בכל העולם מאז שנת 2021, אבל מסתבר שבישראל הקצב של אימוץ התו הוא המהיר בעולם.

דרך אתר בוקינג ניתן כיום לבצע מיון לפי ההגדרה TRAVEL PROUD.

TRAVEL PROUD של בוקינג.קום – איך מקבלים תו Proud Certified?

"אנחנו מסננים מקומות, לא אנשים" – זה המוטו של בוקינג.קום. לכן, כאמור, בשנת 2021 הושק הקונספט של TRAVEL PROUD, שבמסגרתו Booking.com מספקת הכשרה חינם בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח, כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם יוכלו לגרום לכל האורחות והאורחים להרגיש רצויים, ולא משנה מאיפה הם מגיעים, את מי הם אוהבים או איך הם מזדהים.

נכון לעכשיו, תוכנית ההכשרה זמינה באנגלית ובמספר שפות נוספות. כיום, יש ב-Booking.com יותר מ-24,000 מקומות אירוח מרחבי העולם – ביותר מ-7,030 ערים ב-118 מדינות וטריטוריות – שהם 'Proud Certified', אחרי שעברו הכשרה וקיבלו את תג Travel Proud.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

כאמור, בימים אלה התוכנית מושקת בישראל ותוך עשרה ימים קיבלו 113 מלונות בישראל את התג – מרביתם בתל אביב.

למעשה, קבלת התו ממש לא מסובכת. כדי לקבלו בית המלון נדרש לעבור הכשרה אונליין שנמשכת פחות משלוש שעות – ובה הוא מקבל הכוונה והנחיות כיצד לנהוג (וכיצד לא לנהוג) ביחס לתיירים להט"בים.

על מקום הלינה לבצע את הפעולות הבאות:

  1. לבחור חבר או חברת צוות (אחד או יותר) שישלימו את הכשרת Proud Hospitality ויהיו נציגי Proud Certified במקום האירוח שלכם.
  2. להתחייב ליישם את העקרונות שנלמדו ולחשוב  על דרכים שבהן הוא יוכל לעזור לצוות לספק חוויה מכילה ומקבלת.
  3. לוודא ש'ערכת Travel Proud לחוויית לקוחות' זמינה לכל עובד ועובדת במקום האירוח שמתנהלים מול אורחים ואורחות – כך הם יוכלו לענות יותר בקלות על שאלות שרלוונטיות לקהילה הגאה.

כמובן, במידה שתיירים להט"בים יגיעו למלון שיש לו תו כזה ויגלו שהם מקבלים יחס מפלה או משפיל, הם ידווחו על כך.

נראה לכם מיותר? שימו לב לנתונים

נתונים נוספים שעלו מהמחקר של חברת בוקינג, שבוצע בקרב יותר מ-11,000 נשאלים, אשר חלקם ישראלים, מצביעים על תחושה שמהפכת הלהט"ב נמצאת בנסיגה – מה שמוביל לעלייה בחששם של להט"בים לבטחונם האישי בהקשר של תכנון נסיעות וטיולים, ובמיוחד בקרב טרנסג'נדריות וטרנסג'נדרים.

ברחבי העולם יש עדיין 64 מדינות שבהן מערכות יחסים חד-מיניות הן בניגוד לחוק – כולל 11 מדינות שבהן קיים עונש מוות. יעדים כאלה לא באים בחשבון עבור רוב התיירות והתיירים מהקהילה הגאה, למרות שבחלקם מתקיימים אירועים בינלאומיים גדולים. כמעט שני שליש (61%) מהנשאלים הישראלים העידו שיש יעדים שהם לחלוטין מחוץ לתחום עבורם.

גם אחרי הזמנת הנסיעה, התיירות והתיירים הגאים הישראלים נשארים ערניים – 49% ביטלו נסיעה במהלך השנה האחרונה אחרי שראו שביעד אין תמיכה במי שמזדהים כלהט"ב. מהנתונים עולה שאפליה היא עדיין מקור עיקרי לדאגה בכל הקשור לחוויית התיירות:

  • 27% מהנשאלים הישראלים שיתפו שהתייחסו אליהם באופן סטריאוטיפי.
  • 26% מהנשאלים הישראלים העידו שתיירים אחרים בהו בהם, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית.
  • מספר די דומה של נשאלים ישראלים (23%) סיפרו שחוו מקרים דומים, מצד התושבים המקומיים.
  • 22% דיווחו שחוו איומים מצד גורמי אכיפת החוק המקומיים.
  • 31% מהמשיבים הישראלים הרגישו שהם צריכים לשנות את המראה שלהם כדי להימנע מחוויות לא נעימות (עלייה מ-14% בשנת 2022). הנושא הזה משפיע בעיקר על הדור הצעיר יותר – 29% מהתיירות ומהתיירים הישראליים הגאים בדור ה-Z מרגישים צורך לשנות את ההתנהגות שלהם, ו-34% מרגישים צורך לשנות את המראה החיצוני.

>> תהיו חברים, עקבו אחרינו באינסטגרם. לחצו כאן >

למרות כל הנתונים הללו, אי אפשר שלא לומר מילה טובה על היחס המכיל שהקהילה הלהט"בית מקבלת בשנים האחרונות – יחס שבא לידי ביטוי במישורים שונים, וגם בענף התיירות. לפי נתוני BOOKING.COM, כמעט 70% מהלהט"בים בישראל מרגישים כיום יותר בטוח לטייל מאשר בעבר.

באתר בוקינג סבורים שלתעשיית התיירות יש תפקיד חשוב בשינוי הגישה לקהילה. לכן, כאמור, באתר בוקינג עושים הכשרה למקומות לינה – שבסופה המקום יכול לקבל תג של בוקינג שנקרא TRAVEL PROUD.

>> אל תישארו בחוץ 🙂 הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו וקבלו גם עדכונים וגם צ'ופרים. לחצו להצטרפות >

בנוסף, באתר בוקינג מזהים את פלח האוכלוסיה הגדול והמגוון הזה כבעל פוטנציאל כלכלי, בין היתר משום שתיירים גאים הם תיירים שלעתים קרובות מחפשים אטרקציות מותאמות. כך למשל, רוב התיירות והתיירים מהקהילה הישראלית (כ-61%) העידו שיש סיכוי גדול יותר שיחפשו אטרקציות ופעילויות שמותאמות למי שמזדהים כלהט"ב. , ב-Booking.com יש מגוון "פעילויות גאות" שזמינות לתיירות ולתיירים מרחבי העולם – החל מסיורי הליכה מודרכים ברחובות התוססים של רובע המארה בפריז או בשכונות אסאקוסה ושינג'וקו ני-צ'ומה בטוקיו, ועד לסיור בניו יורק שמראה איך הקהילה הגאה עזרה להפוך את שכונת צ'לסי לאזור העירוני המשגשג שהוא היום.

תל אביב – עיר ידידותית ללהט"בים

ישראל עצמה מעוניינת למתג את עצמה כיעד לתיירות גאה, ובפרט תל אביב. היא מתחרה ביעדים כמו ארה"ב, לונדון, ברצלונה, איטליה, גרמניה, צרפת, שוויץ והולנד. לשם כך, משרד התיירות הישראלי מפעיל צוותים בעולם וממקד את פעילות יחסי הציבור בקהל הממוקד, בין היתר באמצעות מדיה ומשפיענים. התהליך הזה נמשך כבר כעשר שנים, לאור זיהוי הקהל הזה כקהל פוטנציאלי שיכול להגדיל את התיירות לישראל באופן כללי.

בין היתר, יש שיתופי תוכן עם מגזינים ואתרים ייעודיים בחו"ל, ושם מסופר הסיפור של תל אביב. לפי ההערכות, בשנת 2019 נכנסו כ-4000 תיירים גאים לישראל מתוך 400,000 תיירים בכלל. אולם, יש קושי לדעת מהםם המספרים האמיתיים, שהרי התיירים לא מזדהים ככאלה.

במשרד התיירות משרטטים את המאפיינים של קהל גאה –

  • תיירות עירונית
  • הכנסה גבוהה
  • מוציאים יותר מהתייר הממוצע

מה הם מחפשים?

  • יעד עירוני
  • לייף סטייל
  • יעד שיש בו הכול

תל אביב, כך אומרים במשרד, מספקת לתיירים הגאים את כל מה שהם מחפשים, ואחד הסימנים לכך הוא העובדה שרבים מהם חוזרים שוב ושוב לעיר.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות