ביקור בקניון עזריאלי - כך נראית חזרה לקניונים לאור הנחיות הקורונה

ביקור בקניון עזריאלי – כך נראית חזרה לקניונים בצל הנחיות הקורונה

אחרי חודשיים, הציבור התבשר על חזרה לקניונים. פואנטה ביקרה בקניון עזריאלי בתל אביב ובמודיעין ובדקה איזו חוויית קנייה מחכה לקונים על רקע הנחיות התו הסגול

שוברים בקניוני עזריאלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מסכות, עמדות חיטוי ושמירת מרחק – אמנם התבשרנו על חזרה לקניונים במסגרת ההקלות בסגר, אך חוויית הקנייה שלנו שונה מאוד. ביקרנו בקניון עזריאלי בתל אביב ובקניון עזריאלי מודיעין כדי לבדוק את ההכנות לפתיחה ואת יום הפתיחה עצמו. התרשמנו שחגיגת סיום הקורונה מתנהלת היא חגיגה זהירה מאוד, גם מבחינת הקניונים ובעלי העסקים וגם מבחינת הצרכנים.

התו הסגול בקניונים משפיע על חוויית הקנייה

נזכיר כי משרד הבריאות קבע שורה של הגבלות תחת התו הסגול. ההגבלות נועדו לייצר ריחוק חברתי ולוודא שמירה על היגיינה. כדי למנוע התקהלות, התו הסגול קובע כי מותר להכניס אדם אחד לכל 15 מ"ר, מה שאומר כי בקניון עזריאלי תל אביב יכולים לשהות בעת ובעונה אחת 3,000 איש בלבד, ואילו בקניון מודיעין 2,500 איש בלבד – וזה כולל את עובדי הקניון. מדובר בכמחצית הקונים לעומת השגרה.

חזרה לקניונים – מדידת חום ושמירת מרחק

בכניסה לקניון מודדים לנכנסים חום, על רצפת הקניון מודבקות מדבקות המזכירות לשמור מרחק של 2 מטרים, במעלית מותר רק לשני אנשים לעלות ויש מספר מוגבל של אנשים שיכולים לשהות בקניון בכלל ובכל חנות בפרט. למותר לציין כי כולם בקניון מסתובבים עם מסכה.

ביציאה מהמעליות וליד המדרגות הנעות יש עמדות חיטוי (ללא מגע), ועל רצפת הקניון מודבקות מדבקות שמזכירות לצרכנים לשמור על מרחק של שני מטר.

מחוץ לכל חנות מתנוסס שלט שמבשר על מספר הקונים המירבי שיכולים לשהות בחנות העת ובעונה אחת, מזכיר לקונים לעטות מסכה ומבקש לשמור מרחק.

בחלק מהחנויות ממתין ללקוחות תכשיר חיטוי.

כאמור, התו הסגול מגביל את מספר האנשים שיכולים לשהות במקביל בתוך החנות. הגבלה הזאת בעייתית מאוד, משום שרבות מהחנויות בקניונים הן יחסית קטנות. בחנות קטנה מותר לשרת שני לקוחות לכל היותר במקביל. כל היתר צריכים לחכות בחוץ.

בראיון עם ארנון תורן, מנכ"ל קניוני עזריאלי, אמר תורן כי ההגבלות על מספר הלקוחות בקניון בכלל ובחנויות בפרט יאפשר להגיע פדיון של כ-60% מהפדיון במצב שגרה.

הישראלים לא ידועים כאנשים סבלניים במיוחד, והתוצאה מבחינת החנויות היא בוודאות הפסד של לקוחות שלא ירצו להמתין. כך למשל, אם לקוח פוטנציאלי רק רוצה להעיף מבט על חולצה או לשאול את המוכר שאלה, אך באותו רגע החנות מלאה מבחינת מכסת הקונים המותרת, יש להניח שאותו לקוח יעדיף שלא לחכות וימשיך בדרכו.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

נזכיר כי הלקוחות שממתינים מחוץ לחנות צריכים לעמוד במרחק של שני מטרים זה מזה. קשה להאמין שהצרכנים הישראלים אכן יקפידו על מרחק כה גדול.

לכן, נראה שחלק מהדרישות של משרד הבריאות במסגרת התו הסגול שמאפשר חזרה לקניונים, הן לא באמת ישימות. שמירת מרחק של שני מטר במדרגות הנעות או בתור מחוץ לחנות היא לא דבר ריאלי.

הקונים עדיין לא מסתערים

נראה שלמרות הציפייה, חזרה לקניונים תתרחש בהדרגה. יש אנשים שחוששים לצאת מהבית למקום סגור ויש גם ישראלים רבים שמצבם הכלכלי כעת לא טוב. כוח הקנייה של רבים מהישראלים הידרדר בשל פיטורי, חל"ת או סגירת העסק. לכן, נראה שייקח זמן עד כי הצרכנים יסתערו על החנויות.

החנויות מצדן, לפחות בחלקן, מציעות הנחות כדי למשוך את הקונים. כך למשל דפנה לוינסון מציעה 40% הנחה למרות שאנחנו רק בתחילת הקיץ, וב-S/WEAR מציעים 20% הנחה.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה

 





 

תגובות: 0

נגישות