ביטוח בישראכרט? לקוחות החברה יוכלו לרכוש דרכה פוליסות ביטוח

לקוחות ישראכרט? בקרוב תקבלו הצעה לרכוש ביטוח

פוליסות ביטוח בישראכרט יוצעו ממש בקרוב. ברשות שוק ההון שואפים שהלקוחות יזכו למחירים אטרקטיביים יותר מכפי שנהוג בענף הביטוח

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם לקוחות ישראכרט, ייתכן שישתלם לכם לרכוש דרכה גם פוליסת ביטוח רכב. ישראכרט אמנם לא הופכת לחברת ביטוח, אך היא כן קיבלה אישור להפוך לסוכנות ביטוח. זאת, אחרי שלאחרונה גם חברת האשראי מקס החלה להציע ללקוחותיה פוליסות ביטוח. האישור לשתי חברות האשראי לשווק ביטוח מגיע למרות התנגדות עזה מצד לשכת סוכני הביטוח, שאף גייסה את חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) שניסה להציע הצעת חוק שתטרפד זאת.

איזה ביטוח תציע חברת ישראכרט?

ההיתר שעליו חתם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, מחייב את ישראכרט להציע פוליסות של ארבע חברות ביטוח שונות, אך בענפים מסוימים בלבד: ביטוח כללי ונסיעות לחו"ל. המשמעות היא שאם תרצו לעשות ביטוח בישראכרט, לא תמצאו שם הצעות לביטוח בריאות, ביטוח סיעודי וכו', אבל כן תמצאו ביטוח רכב.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם >

לאחרונה פרסמנו כאן במדור ביטוח באתר פואנטה חדשות צרכנות, כי חברת MAX חתמה על הסכם עם חברת AIG, והיא מציעה ללקוחות שלה פוליסות עם הטבות ייחודיות. יש להניח שכעת ישראכרט תחתום עם חברות ביטוח מתחרות ותציע ביטוח רכב וביטוחים אחרים עם הטבות דומות.

ביטוח בישראכרט – טוב או רע לתחרות?

סוכני הביטוח חוששים כי כניסתן של שתי חברות אשראי תפגע בתחרות, אך ברשות שוק ההון חושבים אחרת. מרשות שוק ההון נמסר כי ברישיון נקבע כי ישראכרט תחל את פעילותה בתחום הביטוח במודל אובייקטיבי. הכוונה היא שישראכרט חייבת להתקשר עם לפחות ארבע חברות ביטוח שונות ולגבות עמלה אחידה. זאת, בהמשך ל"רפורמת הסוכן האובייקטיבי" שמובילה רשות שוק ההון, שבמסגרתה היא רוצה לשפר את המחירים ואת נוסח הפוליסות שהצרכנים מקבלים. הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת: "מטרת מודל הסוכן האובייקטיבי היא, בין היתר, לבטל את ההטיה לטובת מי שמשלם עמלות גבוהות יותר לסוכן".

פואנטה

ברשות שוק ההון סבורים שבקרב סוכני הביטוח יש נורמות שלא משרתות את הצרכנים, ושרק אם ייכנסו שחקנים נוספים לענף, התחרות תתעורר ותתחזק. לפי נתוני הרשות, כ-85% מסוכני וסוכנויות הביטוח עובדים עם עד שתי חברות ביטוח בלבד מתוך כ-15 חברות פעילות וכן 50 הסוכנויות הגדולות מקבלות מעל 50% מסך העמלות שמקבלות כ-1,200 הסוכנויות הפעילות.

"ההליך בוצע לאחר בדיקה מעמיקה של צוות הרשות בהובלת אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה", נמסר מרשות שוק ההון.

בקרב הצרכנים קיים חשש כי חברות האשראי יאספו מידע על הצרכנים וישתמשו בו לצרכים שונים. בהקשר זה נמסר מרשות שוק ההון כי היא וידאה שישראכרט לא תעשה שימוש במידע המצוי אצלה על מנת להפלות לקוחות, וכל שימוש במידע יעשה בהתאם להוראות הדין ולטובת התאמה אישית של המוצרים לצורכי המבוטחים.

האם הדבר יקרה בפועל? נצטרך לחכות ולראות.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות