בדיקת קורונה מהירה אושרה לשימוש בארה"ב. בקרוב אצלנו?

בדיקת קורונה מהירה אושרה לשימוש בארה"ב. בקרוב אצלנו?

ה-FDA האמריקני אישר לראשונה בדיקת קורונה מהירה. תוך כמה זמן יינתנו תשובות והאם היא מתאימה לשימוש ביתי? חדשות קורונה בפואנטה

בדיקת קורונה מהירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בדיקת קורונה מהירה שאושרה בארה"ב נותנת תשובה תוך 15 דקות. שמה של הבדיקה הוא BinaxNOW COVID-19 Ag Card. מדובר בבדיקה של חברת אבוט (Abbott), אשר מתחייבת כי כבר באוקטובר תוכל לייצר 50 מיליון בדיקות כאלה בכל חודש. זוהי בדיקת קורונה מהירה ראשונה שאושרה ע"י מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA), ובמידה רבה היא מזכירה בדיקת היריון ביתית. זאת, בשל העיצוב שמאפשר לקרוא את התוצאות ישירות ממשטח הבדיקה. כרגע אמנם לא מדובר בבדיקת קורונה ביתית, אבל מהודעת ה-FDA עושה רושם כי לא מופרך לצפות שגם בדיקה כזאת תהיה זמינה בעתיד הקרוב.

אם בדיקה כזאת תוכח כאמינה ותאושר בארץ, יש להניח שהיא תוכל לשנות משמעותית את כל מדיניות הבידוד.

בדיקת קורונה מהירה

בינתיים, הבדיקה שאושרה מיועדת לשימוש אנשי צוות רפואי – והיתרון הגדול שלה הוא הפשטות והמהירות. בדיקת הנוגדנים הזאת נגד קורונה היא תוספת חשובה לבדיקות הקיימות היום, משום שניתן לקרוא את תוצאותיה תוך מספר דקות ישירות ממשטח הבדיקה. כך, בתוך כרבע שעה אדם יוכל לדעת כמעט בזמן אמת אם הוא נשא קורונה.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

איך עובדת בדיקת קורונה מהירה?

איש הצוות הרפואי מוציא דגימה מאפו של הנבדק ומניח אותה על משטח בדיקה שעליו יש חומר מגיב. לאחר המתנה של 15 דקות, ניתן לקרוא את התוצאות ישירות ממשטח הבדיקה. קו אחד מצביע על תשובה שלילית, שני קווים מצביעים על בדיקת קורונה חיובית.

ב-FDA אומרים כי עיצוב הבדיקה מהיר ויעיל גם מבחינת אנשי הצוות הרפואי וגם מבחינת הנבדקים, ולא מצריך שימוש במכשיר פענוח. עוד אומרים ב-FDA כי החברה צופה שתוכל לייצר מספר גדול של בדיקות, הודות לעיצוב הפשוט של הערכה.

מתי ואיפה אפשר לעשות בדיקת קורונה מהירה?

אפשר להשתמש בבדיקה במרפאות, בחדרי מיון ובבתי ספר.
הבדיקה אושרה לשימוש בקרב חולים אשר רופאיהם חושדים שיש להם קורונה, תוך 7 ימים מהופעת הסימפטומים.

האם הבדיקה אמינה ב-100%?

ב-FDA מציינים כי בדיקות מסוג זה אינן רגישות כמו בדיקות מולקולריות. לכן, בשל הפוטנציאל לפחות רגישות בהשוואה לבדיקה מוליקולרית, במידה שמתקבלת תוצאה שלילית – ייתכן שיהיה צורך לאמת אותה עם בדיקה מוליקולרית לפני קבלת החלטה בנוגע להמשך טיפול. יש להתייחס לתוצאה שלילית כחלק ממכלול המצב הרפואי של המופל, ההיסטוריה הרפואית שלו ומידע אפידמיולגי.

מה קורה בישראל?

במשרד הבריאות הישראלי עדיין לא אישרו שום בדיקת קורונה מהירה. בימים אלה מתנהל מכרז להקמת מעבדת קורונה בנתב"ג, אך בדיון שהתקיים בכנסת אמרו נציגי משרד הבריאות שגם כאשר תוקם המעבדה, היא לא תהיה רלבנטית כל עוד אין בדיקת קורונה מהירה ומאושרת.

לכן, אם אכן הבדיקה של חברת ABBOTT תוצר בייצור המוני ותהפוך להיות נגישה, ייתכן שהוא תוכל להוות פתרון למעבדת קורונה בשדה התעופה.

היה לכם מעניין? שתפו את החברים בוואטס אפ ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה. זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות