בקרוב תוכלו לשלם חשבון חשמל לסלקום אנרג'י: תתחרה בחברת החשמל

בקרוב תוכלו לשלם חשבון חשמל לסלקום אנרג'י: תתחרה בחברת החשמל

סלקום אנרג'י תתחרה בחברת חשמל ומבטיחה שחשבון החשמל שלכם יירד, אבל מתי תוכלו להתחבר אליה ובכמה הוא יירד? פואנטה עם הפרטים

סלקום אנרג'י

אם אתם משלמים כיום 6,000 שקל חשבון חשמל בשנה – תוכלו לחסוך כ-500 שקל בשנה אם תתחברו לסלקום אנרג'י. החברה מבטיחה ירידה של 7%-8% בהוצאות החשמל לצרכן בממוצע. זאת, בתנאי שיש לכם מונה חכם (מונה שמבצע קריאה אוטומטית של צריכת החשמל ללא צורך בקריאה ידנית).

כמה בקרוב? זה ייקח כמה שנים, אבל זה כבר בעתיד הנראה לעין. ניוד לקוחות יחל בחודש יולי ובספטמבר הלקוחות הראשונים יוכלו להתחיל לשלם לסלקום אנרג'י. כיום יש בישראל כ-40,000 מונים חכמים, וחברת החשמל תקים כ-200,000 מונים חכמים בשנה. מדובר בבשורה גדולה של סלקום, אשר מכריזה על הקמת סלקום Energy יחד עם חברת משק אנרגיה.

ההשקה תתבצע במודל של הזמנה בלבד ללקוחות בעלי מונה חכם. כך, אחרי שנים שבהן היינו כולנו לקוחות שבויים של חברת החשמל – בקרוב תיפתח תחרות ואפשר יהיה לבחור להיות לקוח של סלקום לא רק במסגרת חבילת סלולר או טלוויזיה, אלא גם כספקית חשמל. ההבטחה של סלקום אנרג'י היא להנחות משמעותיות בחשבון החשמל והטבות בעולם החשמל והאנרגיה – כמו הטבות לטעינת רכבים חשמליים.

כאמור, לא מדובר על מהלך מיידי, אבל מדובר בטווח של כמה שנים – שהקצב שלו תלוי בקצב של פריסת המונים החכמים. את המונים החכמים פורסת חברת החשמל ואי אפשר לבקש באופן פרטי להתחבר. הפריסה היא אמנם בכל הארץ, אבל בעיקר באזורים שיש בהם בנייה חדשה.

אגב, במקרה של תקלה, הלקוח צריך להתקשר למוקד 103 של חברת החשמל ולא למוקד סלקום.

סלקום אנרג'י – כך היא תעודד התחברות

סלקום אנרג'י מתכננת לאפשר לצרכנים לחסוך בהוצאות החשמל באמצעות שקיפות. הלקוחות יקבלו ערכת חשמל חכם שכוללת מתגים ומכשירים, וכן אפשרות להתחבר לאפליקציה שבאמצעותה הם יידעו כמה כל מכשיר חשמלי צורך ומתי כדאי לכבות אותו.

בסלקום אנרג'י מתכננים גם לעודד לקוחות ביתיים ועסקיים להתקין מוצרי אנרגיה מתחדשת ולכן בכוונתה להציע להם הנחה משמעותית בהתקנת פאנלים סולאריים.

הנחות לטעינת רכבים חשמליים

סלקום מתכננת גם להציע הנחה לבעלי רכבים חשמליים. החברה גם מתכננת לבדוק את פוטנציאל ההתקנה של עמדות טעינה חשמליות בבנייני מגורים ומבנים אחרים.

ההנחות לבעלי רכב חשמלי יכללו הטבות על התקנת עמדת טעינה ביתית, הנחה בשימוש עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ והנחה בביטוח רכב לבעלי רכב חשמלי.

טריפל סלקום + סלקום אנרג'י

סלקום תעודד הצטרפות לסלקום אנרג'י באמצעות הנחה למי שיצטרף לחבילה משולבת של סלקום טריפל וסלקום אנרג'י. כדי לקבל את ההנחה לא מספיק להיות לקוח של סלקום בסלולר או לשל סלקום TV בטלוויזיה, אלא להתחבר לחבילת סלקום טריפל.

כאמור, בכוונת סלקום Energy להציע ללקוחות ביתיים ועסקים קטנים שיצורפו לשירות בתוכנית הכוללת התחייבות לשנה, ערכת חשמל חכם במתנה (ערכה בשווי 500 ₪ הכוללת שקעים חכמים וכן מתג חכם לדוד החשמל הביתי). המוצרים בערכה נתונים לשליטה מלאה דרך האפליקציה.

החזון של סלקום Energy

"לא ניכנס לתחום של ייצור חשמל ולא להולכת חשמל", אומר מנכ"ל סלקום, אבי גבאי. אנחנו ניכנס לתחום של שירות לקוחות – ובזה אנחנו טובים".

סלקום אנרג'י - אבי גבאי (מנכ"ל סלקום) וחן מלמד (מנכל משק אנרגיה)
סלקום אנרג'י – אבי גבאי (מנכ"ל סלקום) וחן מלמד (מנכל משק אנרגיה). צילום: כפיר סיון

 

בסלקום מזהים את תחום החשמל כתחום עם פוטנציאל גדול. במסגרת הרפורמה שמובילה רשות החשמל, צפויה בעשור הקרוב מהפיכה גדולה בתחום החשמל. בעוד מספר שנים לא רב, שוק החשמל ייראה אחרת לחלוטין. מרבית החשמל בישראל לא ייוצר ע״י חברת החשמל וחלק גדל והולך יהיה מיוצר באמצעות אנרגיות מתחדשות. מרבית הרכבים שיימכרו בישראל יהיו חשמליים או היברידים, וספקי החשמל יציעו פתרונות התייעלות אנרגטית והצעות ערך של חשמל משולבות עם תחומים אחרים. תחום החשמל יהיה תחרותי יותר, חדשני יותר ומשתלם יותר ללקוח.

בסלקום אנרג'י מתבססים על סקר, שלפיו כ-70% מהצרכנים הביעו את נכונותם לעבור לספק אחר שאינו חברת החשמל. 81% מהלקוחות הביעו את דעתם כי התמריץ העיקרי לבחירת הספק הוא ״הוזלה במחיר החשמל החודשי״, 45% אמרו כי ״שירות לקוחות טוב״ הוא תמריץ למעבר, 40% אמרו כי ישקלו מעבר לחברה בעלת ניסיון בתחום האנרגיה, 19% ישקלו מעבר לחברה שתציע שירותים נוספים לאספקת החשמל, ו-7% ישקלו לעבור לחברה שתציע שירותים נוספים, דוגמת ״בית חכם״.

קהל היעדהוא גם צרכנים פרטיים וגם עסקים. בסלקום אנרג'י אומרים כי עסק בינוני, המשלם כ-50,000 ש״ח בממוצע בשנה, יחסוך עד 3,000 ש״ח בשנה, ואילו עסק גדול, המשלם כיום כמיליון ש״ח בשנה, ייהנה מחיסכון של עד 50,000 ש"ח בשנה. (בתלות במאפייני צריכת החשמל של הלקוחות).

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות