השוואת מחירי גז: כך תדעו איזו חברת גז משתלמת. רמז: החברות הגדולות הן לא הזולות

השוואת מחירי גז: למה שרק השכנים שלכם ישלמו פחות על בלון גז? כך תתמקחו

אם אתם לקוחות של חברות הגז הגדולות – אמישראגז, סופרגז, פזגז ודורגז, ייתכן שאתם משלמים יותר מדי. כמה עולה בלון גז או מיכל גז? היכנסו למנוע ההשוואה הסודי ובצעו השוואה של מחירי גז

כמה עולה בלון גז
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא משנה איפה אתם גרים, ייתכן שאתם משלמים על גז יותר מדי. ואם נדמה לכם שאין טעם לעשות השוואת מחירי גז, אתם לגמרי טועים. דווקא עכשיו, על רקע המלחמה והקושי הכלכלי שרבים כנראה יחוו בעקבותיה, זה הזמן לחסוך בקלות ולשלם פחות על הגז הביתי. יש מצב שאתם משלמים יותר מפי שניים מאשר השכן בבניין ממול, ולא רק אתם. הרבה צרכנים ישראלים לא יודעים שיש הבדלים בין חברות הגז. אז שימו לב, לשאלה כמה עולה גז יש הרבה יותר מתשובה אחת. מי שמשקיע אפילו כמה דקות בהשוואת מחיר בלון גז בחברות הגז השונות יכול לחסוך כסף, הרבה כסף. מדובר בפערי מחירים גדולים, במיוחד בין חברות הגז הגדולות לבין החברות הקטנות.

רוצים לדבר במספרים? בתל אביב למשל, יש תושבים שמשלמים 121 ש"ח בחודשיים על בלון גז 48 ק"ג, ויש כאלה שמשלמים 56 ש"ח בלבד. החברה היקרה היא סופרגז והחברה הזולה היא א.א. יפו. בחיפה יש דיירים שמשלמים כ-100 ש"ח בחודשיים ויש דיירים שמשלמים כ-200 ש"ח בחודשיים על מיכלי גז בבית משותף. החברה היקרה, אגב, היא פז גז, ואילו החברה הזולה היא חברת גז יגל. >> מעניין? עקבו אחרינו בטלגרם לעוד כתבות כאלה. לחצו כאן >

השוואת מחירי גז:

כך תשוו בין אמישרגז, פזגז, דור גז וסופרגז לבין החברות האחרות

הישראלים לא אוהבים להרגיש ש"דופקים אותם", אבל למרבה הצער, בתחומים רבים, כולל תחום הגז הביתי, התחרות חלשה והצרכנים משלמים לשווא ביוקר.

פואנטה בטלגרם

באתר של משרד האנרגיה והמים מסתתר מחשבון שמעטים מכירים, ממש מחשבון סודי, ומי שינצל אותו יוכל לחסוך מאות שקלים ואפילו אלפי שקלים בשנה.

המחשבון מאפשר להזין את היישוב שאתם גרים בו ואת סוג השירות שאתם צריכים (מיכל גז לבית פרטי, מיכלי גז לבניין מגורים ועוד) – ולקבל השוואה של כל הספקים שעובדים באזור.

הפערים עצומים – בעיקר בין חברות הגז הגדולות לקטנות. מי שיבדוק כמה עולה בלון גז יכול לחסוך אלפי שקלים במצטבר.

דוגמאות לפערים במחירים. כמה עולה בלון גז?

השוואת עלות דו-חודשית למיכל גז פרטי של 48 ליטר בתל אביב ביולי-ספטמבר 2023. מחיר משוקלל
(מקור: משרד האנרגיה)

השוואת עלות דו-חודשית למרכזיית מיכלים ביולי-ספטמבר 2023 בבניין בחיפה. מחיר משוקלל
(מקור: משרד האנרגיה)

השוואת מחיר חברות גז

כפי שאפשר לראות, מדובר במחשבון שימושי מאוד שמספק כל פילוח אפשרי – הן לפי מקום מגורים, הן לפי גודל המיכל, הן לפי סוג אספקת הגז והן לפי ההוצאה המשוקללת, כלומר, כמה עולה רק הגז וכמה עולה השירות כולל דמי התקנה, דמי שימוש קבועים וכולי.

פזגז או אמישראגז? דור גז או סופר גז? אף אחת מהן

אחת ההשוואות שאפשר לעשות באמצעות מנוע השוואת מחירי גז היא בין מחירי החברות בערים השונות. מי שיבדוק כמה עולה בלון גז של אותה חברה בין ערים שונות יגלה פערים מרתיחים.

כך למשל, בעוד שלקוחות אמישראגז משלמים בחולון 102 ש"ח, לקוחות אמישראגז בזרזיר משלמים רק כ-60 ש"ח.

התמונה העולה היא שיש שונות רבה, כך שאם למשל הייתם לקוחות של פז גז בירושלים ועברתם לתל אביב – כנראה שתשלמו על אותו מוצר יותר כסף.

השוואת מחירי גז של אמישראגז ביישובים שונים בארץ (מקור: משרד האנרגיה)

השוואת מחירי פזגז ביישובים שונים בארץ (מקור: משרד האנרגיה)

השוואת מחירי גז של חברת פז גז ברחבי הארץ

המשמעות היא כמובן שכדאי להיות עירניים וחשוב להתמקח.

מומלץ להיכנס למחשבון, לבדוק ולא להתעצל לעבור לספק זול יותר.

כתובת המחשבון :http://energy.gov.il/Subjects/CookingGas/Pages/GxmsMniGasPrices2.aspx

אל תחששו לעבור חברה לאחר ביצוע השוואת מחירי גז

אם אתם מנסים לעבור לחברת גז אחרת, אבל נתקלים בקשיים מכוונים שמערימה חברת הגז הננטשת – דעו שזה לא תקין, והתנהלות בריונית כזו יכולה לגרור קנס כספי על החברה.

בשנת 2017 הכנסת אישרה הצעת חוק שלפיה ספק גז שיכביד על הצרכנים להחליפו, יחטוף עיצום כספי בסך 25,000 שקל.

סמכויות האכיפה והפיקוח נמצאות בידי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים, כשהסיבה לחקיקה היא הבריונות של חברת הגז הגדולות – שיצרו מצב של מחירים גבוהים וקושי לעבור מחברה לחברה.

ספק שיציע הטבות בניגוד לחוק צפוי גם הוא לעיצום כספי בסך 25,000 שקל בגין כל הפרה כלפי כל צרכן. הכוונה גם לספק שלא יעמוד בכללי שקיפות המידע בחשבונית, בהתאם לרפורמת הגז שאישרה הוועדה במסגרת חוק ההסדרים.

מן הסתם, חברות הגז התנגדו בתקופת הדיונים בכנסת לגובה העיצומים, מה שהעיד על כך שהייתה להן סיבה טובה לחשוש. למרבה השמחה, התנגדותן לא התקבלה על ידי יו"ר ועדת הכלכלה באותה עת, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני). החוק קיים וכדאי להשתמש בו בעת הצורך.

חברות הגז כבר נקנסו בשל התנהגות בריונית שפגעה בתחרות. כך למשל, בשנת 2017 משרד האנרגיה הודיע כי פזגז תיקנס ב-700,000 שקל משום שמנעה מעבר של צרכנים ברמלה לחברה אחרת.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 2

  1. ואיפה הדרום(באר שבע )-כנראה שפה זה שוק שחור והמחירים לא מעניינים אף אחד,אופקים-אין על מה לדבר (לפי הטבלא 0 ש"ח-?)

נגישות