בארד של גוגל בעברית ובערבית זמין עכשיו. ראש בראש מול ChatGPT 4

בארד של גוגל בעברית ובערבית זמין עכשיו. ראש בראש מול ChatGPT 4

גוגל פתחה את בארד בעברית ובערבית. מה אפשר לעשות עם בארד, איך שומרים שיחות לשימוש חוזר, איך הוא יעזור לכם לכתוב מייל ואיך תמחקו את הדאטה הנצברת עליכם?

בארד בעברית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

התחרות ל-ChatGPT עלתה שלב גם כאן בארץ. אחרי שבתחילת חודש מאי גוגל פתחה את BARD כמעט בכל העולם אבל רק באנגלית, קוריאנית ויפנית – עכשיו היא מממשת את ההבטחה ופותחת אותו בעוד 40 שפות, ביניהן עברית וערבית. זה אומר שתוכלו לשאול את בארד של גוגל שאלות בעברית ולבקש ממנו בקשות, והוא יענה לכם תוך שניות. למי שמתקשה  לעקוב (ובצדק), בארד הוא הצ'אטבוט של גוגל, שמהווה תשובה ל-ChatGPT של חברת openAI (אשר מאחוריה עומדת מיקרוסופט). לאחרונה הושק ChatGPT4, שכבר מציע תמיכה בעברית – אך כרוך בתשלום שמתחיל ב-20 דולר בחודש. בארד בעברית זמין בחינם – מה שמן הסתם יהפוך אותו לפופולרי יותר. ואם אתם שואלים את עצמכם איך בעצם מתחילים לעבוד עם BARD, אז פשוט תכתבו "בארד" בגוגל ופתחו לעצמכם משתמש.

מה אתם יכולים לעשות עם BARD?

השימושים בבארד הולכים ומתרבים – חלקם זמינים מיידית וחלקם יהיו בקרוב.

ניסוח מייל לג'ימייל ויותר מזה

כך למשל אפשר יהיה לא רק לבקש מבארד לנסח עבורנו מייל, אלא גם לייצא אותו ישירות מבארד לג'ימייל. בהמשך אפשר יהיה לשלב את התגובות של בארד גם בשירותים אחרים של גוגל, כמו גוגל דרייב, המפות של גוגל ועוד.

אוהבים עדכונים כאלה? אל תישארו מחוץ לתמונה, הצטרפו לקבוצה השקטה שלנו >

לבחור את סגנון התשובה של בארד בעברית

אפשר לשנות את הטון והסגנון שבו Bard עונה לכם. יש חמש אפשרויות:

  • פשוט
  • ארוך
  • קצר
  • מקצועי
  • לא רשמי

לדוגמה, נניח שביקשתם מ-Bard לכתוב לכם מודעה למכירה של כורסת וינטאג' וקיבלתם תשובה. אם אתם רוצים שהוא יקצר אותה, אתם יכולים פשוט לבחור את האפשרות המתאימה מתוך התפריט הנפתח הזה. כרגע הפיצ'ר הזה זמין רק באנגלית, אבל בקרוב יושק גם בעברית.

כתיבת קוד ושיתופו

בחברה מדווחים שאחד היישומים המבוקשים בבארד הוא כתיבת קוד. בעדכון הנוכחי נוספה פלטפורמה שאפשר לייצא אליה קוד. מדובר בייצוא קוד שנכתב ב-Python מ-Bard ל-Replit, ולא רק ל-Google Colab כמו שהיה עד עכשיו. גוגל מאפשרת לשתף את הקוד ישירות מתוך בארד עם אחרים.

תמונות להמחשה בתוצאות החיפוש

במקביל היא משדרגת את היכולות הוויזואליות של Bard, כך שאם למשל שואלים אותו "איזה אתרים חייבים לראות בספרד", הוא מוסיף תמונות שממחישות את תוצאות החיפוש.

BARD
דוגמה למידע הטקסטואלי והוויזואלי שבארד מציג

אפשר להעלות תמונה לבארד באמצעות Goole Lens, ולבקש מבארד לנסח עבורה כיתוב.

שיתוף תשובות עם חברים

אפשר לשתף אחרים במשהו שנוצר עם Bard באמצעות שליחת קישור לשיתוף.

שיפור בממשק המשתמש – אפשר לשמור חיפושים

אחד השיפורים בגרסה החדשה של בארד הוא ביכולת לארגן את השיחות עם הבוט  בסדר מסוים, לחזור אליהן ולשנות אותן: נוספו אפשרויות להצמיד (to pin) את השיחות עם Bard לצד הדף ולשנות את השם שלהן.

איך זה עובד? כשמתחילים שיחה עם Bard, יש בסרגל הצד אפשרויות לשמור השיחה, לשנות את שמה או לחזור לשיחה קודמת. לדוגמה, נניח שביקשתם מ-Bard לעזור לכם לחשוב על קריטריונים להשוואה בין סוגים שונים של ספורט שאפשר לעשות בחוץ בקיץ וקיבלתם תשובה. מעכשיו תוכלו לחזור לשיחה הזאת מתי שתרצו כדי לקרוא את הטיפים שקיבלתם בה.

כמה זמן המידע שלכם נשמר בבארד?

לא בטוח שאתם מעוניינים שכל שאלה שאתם שואלים את בארד תישאר שם. מצד שני, האם אתם יכולים לשלוט בזה? הנה מה שגוגל אומרת בעניין:

ניתן גם לבחור כמה זמן Bard ישמור את הדאטה שלכם בחשבון Google.

  • ברירת המחדל היא שנה וחצי: Google שומרת כברירת מחדל את הפעילות ב-Bard למשך 18 חודשים.
  • אפשר לשנות את ההגבלה לשלושה חודשים או 36 חודשים.
  • אפשר גם לבטל את זה לגמרי או למחוק את כל הדאטה ב-g.co/bard/myactivity.

"אנחנו מאפשרים למשתמשים שלנו לבקש להסיר תוכן בהתאם למדיניות שלנו או לחוקים הרלוונטיים ולייצא את המידע שלהם. אפשר למצוא את הפרטים המלאים בפורטל הפרטיות של Bard" – כך מתחייבים בגוגל.

בינה מלאכותית גם בחיפוש בגוגל

הרחבת הזמינות של בארד היא רק חלק מהצעדים שגוגל מכריזה עליהם לאחרונה. היא גם משדרגת את החיפוש ב-Google ע"י שימוש בבינה מלאכותית. בחברה מבטיחים שכלי ה-Search Generative Experience שלה, או בקיצור SGE, יאפשר לחפש מידע ולבצע פעולות בקלות רבה יותר, להבין נושאים מהר יותר, ולגלות נקודות מבט ותובנות חדשות.

SGE יהיה זמין בהתחלה רק בארה"ב, ובכל מקרה מודעות בחיפוש ימשיכו להופיע באזור המיועד לכך.

תשובה גם ל-DALL-E ומידג'רני

אבל לא רק ChatGPT של openAI על הכוונת של גוגל, אלא גם שירותי ה-AI שמייצרים תמונות – ביניהם DALL-E שפותח גם הוא ע"י openAI, ומיד ג'רני.  גוגל תאפשר לשתף קבצים מבארד ל-ADOBE. "נניח שאני מתכננת מסיבת יום הולדת לבן ה-7 שלי שאוהב חדי קרן, ואני רוצה לשלב תמונה משעשעת בהזמנה. כל מה שאני צריכה לעשות זה לבקש מ- Bard: "תיצור תמונה של חד קרן ועוגה במסיבה של ילדים" – והוא יפיק תוך שניות תמונה" – כך מדגימים בבלוג של החברה.

פואנטה בטלגרם

"מחויבים לבינה מלאכותית אחראית"

אבל האם אפשר לסמוך על בארד? כבר ביום ההכרזה על BARD, התגלתה החולשה העיקרית שלו. הוא לא תמיד צודק. הוא עלול לענות תשובות שגויות, ולא תמיד ברור אם אפשר לסמוך על המידע שהוא מציג. "אנחנו מחויבים עמוקות לבינה מלאכותית אחראית", אומרים בחברה. "כדי לסייע במאבק במיסאינפורמציה, בקרוב נשלב חידושים כמו סימן מים ומטא נתונים אל תוך המודלים הגנרטיביים שלנו".

את זה נצטרך לבדוק כמובן, אבל בינתיים נראה שלא בארד ולא המתחרה מסוגלים לספק מידע מהימן ומדויק ב-100%, מה שעלול ליצור הרבה מאוד בעיות.

> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן > 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות