סקירה: שעון חכם גלקסי 5 - למה ולמי שווה לקנות Galaxy Watch 5?

סקירה: שעון חכם גלקסי 5 – למה ולמי שווה לקנות Galaxy Watch 5?

שעון חכם גלקסי 5 מודד הכול, יש לו ממשק נוח ועיצוב אופנתי. במה Galaxy Watch 5 שונה מגלקסי ווטש 4 ולמי הוא מומלץ? סקירה

סקירה שעון חכם גלקסי 5
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מתלבטים איזה שעון חכם לקנות ואתם לא אנשים של אפל (שמציעה כידוע את אפל ווטש 8) – שווה להשקיע כמה דקות בקריאה של סקירת שעון חכם גלקסי 5. כיום, זה אחד השעונים הכי טובים עבור משתמשי אנדרואיד. סמסונג השיקה את Galaxy Watch 5 במקביל להשקת הטלפונים המתקפלים גלקסי Z Fold 4 וגלקסי Z Flip 4 ולהשקת האוזניות המצוינות שלה גלקסי באדס 2 פרו. ההשקה כללה שני סוגים של שעונים – שעון חכם גלקסי 5 ושעון חכם גלקסי 5 פרו. מן, הסתם, גרסת הפרו היא היקרה והמשוכללת יותר, אבל היא מיועדת לספורטאי אקסטרים בעיקר. הקהל הרחב יעדיף את הגרסה הרגילה על פני הפרו – מכיוון שהיא עונה על כל הדרישות. עם זאת, סמסונג לא שיפרה בשעון חכם גלקסי 5 את חיי הסוללה – וזה אומר שהוא יחזיק לכם כיום עבודה (לא כדאי לשכוח לטעון אותו בלילה). מי שמחפש סוללה חזקה יותר, יצטרך להשקיע בגלקסי ווטש 5 פרו. בשורה התחתונה, סקירת גלקסי ווטש 5 מיועדת בעיקר למי שלא רכש את גלקסי ווטש 4 – אלא שעון חכם מסדרה גלקסי 3 או שעון של חברה אחרת.

בהנחה שאתם מתלבטים לגבי השעון הזה, קחו בחשבון שהוא מגיע בשני גדלים – 41 מ"מ ו-44 מ"מ, וגם עם קישוריות שונה.

KSPמ-789 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'
לאסט פרייסמ-789 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'
באגמ-959 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'

סקירה – שעון חכם גלקסי 5: לא הורסים את מה שעובד טוב

סקירת גלקסי ווטש 5 מעלה קודם כל תובנה אחת – בסמסונג לא עשו קפיצת מדרגה עם השעון הזה, בעיקר משום שגלקסי ווטש 4 היה מוצלח מאוד. אגב, אנחנו רואים את המדיניות הזאת של סמסונג גם בהשקות האחרונות של הטלפונים שלה, כמו סדרת גלקסי S23 שלא מחדשת כלום בהשוואה לגלקסי S22.


לעוד סקירות טכנולוגיה – הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק >


Galaxy Watch 5 מציע כמובן יכולות מעקב כושר מקיפות, אבל ללא מהפכות. לשעון יש GPS מובנה, מד דופק ומגוון חיישנים למעקב אחר צעדים, שריפת קלוריות ודפוסי שינה. לשעון יש גם מגוון רחב של מצבי אימון, לרבות ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה ועוד.

בנוסף למעקב אחר כושר, ה-Galaxy Watch 5 מציע גם שורה של תכונות אחרות כדי להפוך את חיי היומיום לנוחים יותר. לשעון שליטה קולית מובנית, המאפשרת לבצע שיחות, לשלוח הודעות טקסט ולשלוט במוזיקה ישירות מפרק כף היד. תוכלו גם לקבל התראות על שיחות והודעות נכנסות, וגם לשלוט במכשירים חכמים אחרים דרך השעון.

אחד החידושים בגלקסי ווטש 4 היה החיבור לגוגל PLAY. סמסונג כמובן המשיכה בקו הזה גם ב-Galaxy Watch 5.

סקירה שעון חכם גלקסי 5 – מסך איכותי ונוח

מבחינת הנדסת אנוש, החלק החשוב ביותר בשעון הוא מן הסתם המסך.

שעון חכם גלקסי 5 מגיע בשני גדלים: 40 מ”מ ו-44 מ"מ. המסך, כמו שסמסונג יודעת להציע, הוא מסך איכותי שקל לקרוא בו את הנתונים, את השעה ואת ההודעות. מדובר במסך Super AMOLED ברמת צפיפות של 330/321 פיקסלים לאינץ’ בהתאמה.


אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו בטלגרם. לחצו להצטרפות >


יש לו בהירות של 1,000 ניט – מה שהופך אותו לנוח לקריאה גם באור שמש ישיר. סה"כ מדובר במסך דומה לזה של הדגם הקודם, רק שיש כאן שינוי משמעותי שפחות נראה לעין – בסמסונג מבטיחים שהזכוכית בגלקסי 5 היא מסוג ספיר בדולח, שהיא חזקה פי 1.6 מאשר הדור הקודם.

סוללה – יש הבדל בין הדגמים

סמסונג מתחייבת שהסוללה של גלקסי ווטש 5 יכולה להחזיק עד 50 שעות בין טעינות. הנתון הזה נכון יותר כשמדובר בשעון חכם גלקסי 5 בגודל 44 מ"מ. השעון הקטן יותר (40 מ"מ) מחזיק כיום וחצי של עבודה.

הטעינה לא מהירה, ובאמצעות מטען ה-USB המגנטי המצורף היא נמשכת כשעה וחצי. אפשר להטעין את השעון על מטען אלחוטי בתקן Qi, כולל על גב מכשירי גלקסי.

עמידות וחסינות

מעבר לשינוי בזכוכית, שכאמור הופך אותה לחסינה יותר, בסמסונג מתגאים בעוד כמה נתונים שאמורים להפוך את השעון הזה לבן הלוויה המושלם לפעילות ספורט, כולל שחייה:


ואין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם. לחצו להצטרפות >


  • עמידות לנפילות וזעזועים (עמידה בתקן צבאי MIL-STD-810H)
  • חסינות למים בתקן IP68
  • עמידה בתקן 5ATM שמאפשר צלילות עומק

סקירת גלקסי ווטש 5 – נוחות תפעול ונוחות על היד

בין אם היה לכם כבר שעון חכם ובין אם לאו, לא תתקשו ללמוד לתפעל את השעון החכם גלקסי ווטש 5. המסך הוא כמובן מסך מגע, וגם עיגול הברזל מגיב למגע. בצדי המכשיר יש כפתורים ותלמדו מהר מאוד כיצד להשתמש בהם ומה הפונקציה שכל אחד מהם ממלא. בסופו של דבר, מדובר בנגיעות, לחיצות והגרירת המסך מצד אל צד – כדי לנווט בין הפונקציות.

הממשק של השעון הוא One UI Watch. משיכה מהחלק העליון של השעון תציג את האלמנטים, ומשיכה מעלה תציג את האפליקציות – בדומה לתצוגה שיש בטלפונים מבוססי אנדרואיד. אפשר לשנות את מראה השעון באמצעות לחיצה ארוכה עליו או דרך האפליקציה של השעון.

השעון מגיע עם רצועת סיליקון אלגנטית. הרצועה מונעת הזעה ולא נתפסת בשיער או בעור, אבל אי אפשר לומר שהיא לא מורגשת על היד.

אפליקציה ותפעול

סקירה שעון חכם גלקסי 5
שעון חכם גלקסי 5. צילום: דפנה הראל כפיר

כאמור, השילוב הטוב ביותר הוא בין סמארטפון של סמסונג לבין השעון, כי אז ההתמשקות מושלמת ואפשר לנצל גם את אפליקציית המצלמה ואת מדידות ה-ECG. מדובר למשל בסדרת סמסונג גלקסי S23, גלקסי פולד או גלקסי מסדרת A. אין תמיכה כלל עבור משתמשי אייפון. אם יש לכם אנדרואיד אחר, תוכלו כמובן לתפעל את גלקסי ווטש 5 ולבצע התאמה. יש להוריד מהחנות PLAY את אפליקציית Galaxy Wearable . לאחר מכן יש לעשות צימוד בין המכשירים. בנוסף צריך להוריד את אפליקציית סמסונג HEALTH כדי להשתמש בכלים שהיא מציעה.

לא מתאמנים? שעון חכם גלקסי 5 ייתן לכם מוטיבציה

אמנם, שעון חכם גלקסי 5 מספק מדידות של ענפי ספורט רבים – אבל גם אם אתם לא מתאמנים, כדאי  לקנות אותו כי הוא פשוט ייתן לכם מוטיבציה להתחיל להזיז את עצמכם. לאחר ישיבה ממושכת, הוא יציע לכם להימתח. בסוף היום תוכלו לראות את היעדים היומיים והאם עמדתם בהם.

 

מה ההבדל בין גלקסי WATCH 5 לגלקסי WATCH 4?

בסך הכל, ה-Samsung Galaxy Watch 5 הוא שדרוג קל של Galaxy Watch 4, עם עיצוב מעודן יותר, חיי סוללה ארוכים יותר ותכונות נוספות כגון חיישן ECG ומעקב שינה משופר – אולם ההבדלים אינם מרחיקי לכת. את עיקר השיפורים והשינויים סמסונג הכניסה בשעון המתקדם יותר, גלקסי ווטש 5 פרו.

עיצוב

ל-Galaxy Watch 5 עיצוב מודרני ומעודן יותר בהשוואה ל-Galaxy Watch 4. ה-Galaxy Watch 5 דק וקל יותר, ויש לו גם תצוגה גדולה יותר.

GPS

ל-Galaxy Watch 5 יש GPS מובנה, המאפשר מעקב כושר מדויק יותר ויכולת מעקב אחר ריצות ורכיבות אופניים ללא טלפון.

ECG מובנה

ל-Galaxy Watch 5 יש חיישן ECG מובנה, שיכול לזהות סימנים של פרפור פרוזדורים, סוג של דופק לא סדיר. תכונה זו רלבנטית רק למי שמחבר את השעון לטלפון של סמסונג.

מעקב שינה מתקדם

ל-Galaxy Watch 5 יש גם תכונת מעקב שינה מתקדמת יותר הכוללת מעקב אחר שנת REM וניטור מתח.

KSPמ-789 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'
לאסט פרייסמ-789 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'
באגמ-959 ש"ח ל-40 מ"מ בגרסת בלוטות'

לסקירות מוצרים נוספים לחצו כאן >


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות