זה אסטרו - הרובוט הביתי החדש של אמזון. מה הוא עושה וכמה הוא עולה?

זה אסטרו – הרובוט הביתי החדש של אמזון. מה הוא עושה וכמה הוא עולה?

ASTRO של אמזון הוא הרובוט הביתי הראשון שהחברה מציגה. יש לו מסך (כמובן), גלגלים ועיניים גדולות, אבל האם הוא שימושי?

רובוט אסטרו (ASTRO) של אמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

זה היה רק עניין של זמן שהרובוטים ייכנסו אלינו הביתה, והנה אמזון מציגה את הרובוט הביתי הראשון שלה: ASTRO. אסטרו של AMAZON הוא מעין עוזר שמסתובב ברחבי הבית, מתקשר ופועל באמצעות בינה מלאכותית. הוא מתחבר לאלכסה (העוזרת הקולית של אמזון שלא פעילה בארץ בשל היעדר עברית), ומתחבר גם למכשירים אחרים של אמזון (כמו ה-RING – מערכת האבטחה הביתית).

הרובוט, שמעוצב אופן שאמור ליצור אמפתיה אצל בני הבית, מסתובב בכל הבית על גלגלים, ובחלקו העליון יש כמובן מסך. באמזון ציידו אותו בשתי עיניים גדולות שאמורות לתת תחושה אנושית, או כזו של חיית מחמד.

מה עושים עם הרובוט הביתי ASTRO של אמזון?

בסרטון ההיכרות שאמזון שחררה, היא מנסה לשכנע את הצרכנים למה הם צריכים רובוט ביתי כמו אסטרו, אך בשלב הזה נראה שהכישורים שלו יחסית מוגבלים ולא מאוד חיוניים.

amazon astro - רובוט אסטרו אמזון
צילום: אמזון

 

כאמור, אסטרו מתחבר גם למוצרים אחרים של אמזון, כמו אלכסה וכמו ה-RING. האינטגרציה הזאת מאפשרת לו לשמש למשל כמעין שומר בבית כאשר הדיירים לא נמצאים.

בנוסף, אם למשל ההורים מכינים ארוחת צהריים ורוצים לקרוא לילדים לאכול, הם יכולים לשלוח את ASTRO שיקרא להם. אסטרו גם יוצר קשר עם בני משפחה מבוגרים, מעביר להם מסרים ומוודא שהם בסדר.

כך למשל, הוא מסתובב ברחבי הבית ומזהה התרחשויות, הוא מצלם סרטון ומדווח על כך לבעלי הבית.

הוא אפילו יכול לעשות משלוחים בתוך הבית מחדר לחדר, כך שאם למשל מתחשק לכם להעביר את הטלפון מהמטבח למישהו שנמצא בסלון, אתם יכולים להניח אותו על אסטרו והוא יסיע אותו לשם.

צילום: אמזון

כאמור, בשלב זה לא מדובר בפעולות חיוניות במיוחד, אבל אמזון מן הסתם תצליח להחדיר את המוצר הזה לבתים רבים בארה"ב ובעולם כולו.

ASTRO הוא חלק מתוכנית DAY 1 של אמזון, תוכנית שבה החברה מגשימה את הרעיונות הכי שאפתניים שלה. הדגם שהושק כעת הוא דגם ראשון, והוא פרי פיתוח של מיטב המוחות בחברה. עם זאת, ברור לאמזון שזו גרסה ראשונה שתעבור עוד שינויים ושיפורים.

באמזון רואים ברובוט אסטרו מוצר לומד שמהווה המשך לאלכסה: "כמו אלכסה, שהלכה ונעשתה חכמה יותר מאז שהושקה לפני 7 שנים, גם אסטרו יהיה חכם יותר ויבצע דברים רבים יותר עם הזמן", אומרים באמזון.

 

לא מדובר בצעצוע זול, ובשלב הזה אפשר לבצע הזמנה מוקדמת כאשר האספקה תהיה בהמשך השנה.

מחיר אסטרו – יקר או זול? תלוי את מי שואלים

מחירו של רובוט אבטרו מוגדר כמחיר השקה, והוא עומד על כ-1,000 דולר. בשלב זה אפשר להירשם ולבקש לקבל הזמנה. באמזון מתכננים להתחיל להעניק הזמנות ולספק את המכשיר בהמשך השנה.




 

 



פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות