בשורה לצרכנים: חיבור לאינטרנט דרך חברה אחת. יופסק הפיצול בין תשתית לספק

בשורה לצרכנים: חיבור לאינטרנט דרך חברה אחת. יופסק הפיצול בין תשתית לספק

בעוד כמה חודשים יופסק הפיצול לתשתית וספק. חיבור לאינטרנט יתבצע רק דרך חברה אחת – שתספק תמיכה מלאה במקרה של תקלה

חיבור לאינטרנט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הפיצול בין חברת תשתית אינטרנט לספקית אינטרנט יופסק בקרוב – ויקל על כל צרכן וצרכן במדינת ישראל. אם יש שירות שהצרכנים עדיין מסתבכים איתו בתחום התקשורת – זה האינטרנט. חיבור לאינטרנט בישראל מחייב כיום את הצרכנים להיות לקוחות של חברת תשתית (כמו בזק והוט) ושל ספקית אינטרנט (כמו נטוויז'ן או בזק בינלאומי). זה כמובן מייצר הרבה אי הבנות ומגדיל את ההוצאה של הלקוחות. שר התקשורת יועז הנדל, אשר שב למשרד התקשורת לאחר היעדרות של מספר חודשים במסגרת חברותו בממשלת בנט-לפיד, מודיע כעת כי הוא מפסיק את הפיצול בין התשתית לספק והחל מ-2022 חיבור לאינטרנט יתבצע דרך חברה אחת.




לדברי הנדל, הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה: "הרפורמה תעצור גם את תופעת המנויים הרדומים – עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא".

חיבור לאינטרנט דרך חברה אחת – עיקרי הרפורמה

  • יצירת "כתובת אחת" – חברה אחת ממנה נצרכים השירותים.
  • הפסקת "זריקת אחריות" בין חברת התשתית לספק במקרה של תקלות
  • מיזעור תופעת "המנויים הרדומים" שגרמה לפי ההערכות לכ-50 מיליון ₪ תשלומים עודפים על הצרכנים בישראל בשנה, על מוצר שלא השתמשו בו.
  • ייצור מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי, שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי. בעלי התשתית יחתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, במסגרתם יסוכמו הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם.
  • החברות הקטנות בשוק ימשיכו לשווק את שירות האינטרנט האחוד.

מה היה לנו עד עכשיו?

אם אתם קצת מבולבלים, נעשה לכם סדר.

עד לפני כמה שנים כל צרכן שרצה חיבור לאינטרנט נאלץ ליצור קשר עם שתי חברות שונות – האחת סיפקה תשתית והשנייה הוגדרה "ספקית". לאחר מכן יצא לדרך "השוק הסיטונאי" – מעין רפורמה שאיפשרה לשווק את שני השירותים בחבילה אחת. אולם, צרכנים רבים עדיין רכשו את שני השירותים בנפרד.

הרפורמה החדשה תפסיק לחלוטין את הפיצול והצרכן יפנה רק לחברה אחת לצורך הסדרת חיבור לאינטרנט.

זאת, לאחר שבחודש אוקטובר האחרון פרסם המשרד שימוע בנוגע למתווה יישום הרפורמה, ובהמשך פרסם גם שימוע משני, ובעקבותיהם גיבש את מתווה ביטול הפיצול בין תשתית לספק, כפי שאושר הבוקר על-ידי שר התקשורת.

לקוחות קיימים שיבקשו להמשיך לצרוך את שירותי האינטרנט באופן מפוצל, יורשו לעשות כן. לקוחות חדשים יצטרפו לשירות האחוד בלבד.

בתום שנה מיישום הרפורמה, משרד התקשורת יבדוק את המגמות בשוק ואת מעבר המנויים לשירות האינטרנט האחוד. בהתאם לממצאי הבדיקה, ישקלו צעדים על מנת להבטיח את יישום הרפורמה ושיפור השירות לצרכן.

אנחנו עושים מאמץ שתהיו מעודכנים בכל מה שחשוב, נשמח אם תפרגנו לנו בלייק כאן למטה…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

    רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


    תגובות: 0

    נגישות