אייס תקשורת עקצה צרכנים, וזה העונש שתקבל (באיחור של שנים)

אייס תקשורת עקצה צרכנים, וזה העונש שתקבל (באיחור של שנים)

אייס תקשורת פגעה באלפי תקוחות לאורך השנים, ועכשיו היא נכנסת לתקופת מבחן. בינתיים נאסר עלי הלגייס לקוחות חדשים – אך האם רישיונה יישלל?

אייס תקשורת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

חברת אייס תקשורת עקצה ועקצה צרכנים, חטפה קנס ואזהרות והמשיכה לצפצף כמה שנים טובות על החוק. כעת, עם כניסתו המחודשת של יועז הנדל לתפקידו כשר התקשורת, הוא מחליט לאסור על אייס תקשורת להמשיך לגייס לקוחות חדשים לפרק זמן מסוים – ואולי לצמיתות. זאת, בשל פגיעה בצרכנים. האיסור יהיה בתוקף למשך 4 חודשים – ואם החברה תמשיך לפגוע בצרכנים, רישיונה יישלל.

"אחרי שהחברה קיבלה אין ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי", אומר הנדל. "המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים״.

אייס תקשורת עקצה צרכנים במשך שנים – התגובה הייתה איטית

למעשה, חברת אייס תקשורת היא דוגמה מצוינת להפקרות שמאפשרת לחברות לעקוץ צרכנים. כבר שנים שצרכנים נפגעים ממנה, אבל חוץ מהתעות וקנסות – לא נעשה דבר.

באתר פואנטה פרסמנו לא פעם כי אייס תקשורת "מככבת" במצעדי התלונות גם במועצה לצרכנות וגם ברשות להגנת הצרכן. בחודש נובמבר 2020 פרסמנו כי בשל ריבוי תלונות נגד אייס תקשורת, הרשות להגנת הצרכן מטילה עליה קנס. זה כנראה לא הרתיע אותה.

המועצה לצרכנות פנתה למשרד התקשורת בפעם השלישית לאחרונה כדי שיאסור על החברה לפעול.

התלונות הגיעו גם אל פניות הציבור במשרד התקשורת – שם הבחינו שמדובר במספר חריג של תלונות נגד "אייס תקשורת חכמה" בהשוואה לחברות אחרות וביחס לגודל החברה.

בשנת 2019 התקבלו במשרד 103 תלונות, בשנת 2020 התקבלו 461 תלונות ובשנת 2021 עד ליום 9 ביוני התקבלו 246 תלונות.

עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

בחודשים האחרונים התנהל במשרד התקשורת הליך פיקוח ובחודש נובמבר 2020 יצא המשרד בשימוע בעקבות התלונות, מהן עלה כי "אייס תקשורת חכמה" הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה.

אייס תקשורת לא היססה והגישה עתירה לבג"ץ.

לאחר שהתקבלה התייחסותה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, אימץ שר התקשורת, יועז הנדל, את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של ארבעה חודשים, בסיומה תישקל שלילת היתר לספק שירותי אינטרנט לצמיתות, בעקבות התנהלותה הפוגענית.

אייס תקשורת בתקופת מבחן – מה עליה להוכיח?

במסגרת ההגבלה, ייאסר על החברה לגייס מנויים חודשים לתקופה של ארבעה חודשים, שתחל בעוד 21 יום. מדובר בצעד חריג המהווה הגבלה משמעותית על פעילותה של החברה.

במהלך תקופת הבחינה הזו, על החברה יהיה לשפר את איכות השירות שהיא מספקת למנוייה, ולצמצם באופן דרמטי את הפגיעה בהם.

בסוף תקופת הבחינה, יחליט משרד התקשורת, בהתאם לביצועיה של החברה, האם להסיר את המגבלה, להאריך את תוקפה, או לנקוט בצעדים נוספים כמו ביטול ההיתר של החברה לאספקת שירותי אינטרנט.

יש לקוות כי החלטת השר הנדל היא סנונית ראשונה שמבשרת יד קשה יותר ביחס לחברות התקשורת שפוגעות בצרכנים.

כאן באתר פואנטה אנחנו מטפלים לעתים קרובות בתלונות צרכנים על הונאת צרכנים – בין היתר בשיטה של הבטחת "מתנות" שהם נאלצים לשלם עליהן. שימו לב לכתבות שפרסמנו לאחרונה:

לאחרונה פרסמנו כאן את מדד השירות של חברות התקשורת, על פי בדיקת משרד התקשורת. מומלץ לצרכנים לבחור את החברה שבה הם מנויים לא רק לפי המחירים, אלא גם לפי השירות. היכנסו לכתבה מה עדיף – הוט או בזק? פלאפון או פרטנר? אולי סלקום? זה מה שהלקוחות חושבים.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות