סקירה - Nord CE 2 של OnePlus: טלפון סלולרי טוב מאוד ביחס למחיר

סקירה – OnePlus Nord CE 2: טלפון סלולרי טוב ביחס למחיר

מה הופך את Nord CE 2 של OnePlus לאחד הטלפונים המשתלמים כיום עבור צרכנים עם תקציב לא גבוה? היכנסו לסקירת פואנטה

OnePlus Nord CE 2
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם אתם חובבי מותג הסלולר OnePlus, לאחרונה הושקו שני מכשירים שלו: האחד הוא מכשיר דגל יקר (OnePlus 10 Pro שעולה כ-3,700 ש"ח) והשני מכשיר פשוט יותר שעולה פחות ממחצית המחיר: של כ-1500-1600 ש"ח. מדובר ב-Nord CE 2. למעשה, אם אתם מחפשים טלפון סלולרי טוב ולא יקר, זה בהחלט מכשיר שכדאי שכדאי לכם לשקול – בעיקר אם מצלמה היא לא שיקול משמעותי מבחינתכם. הדגם הזה, Nord CE 2, הוא בעצם ממשיך דרכם שני מכשירים: קודם כל, הוא ממשיכו של Nord CE שהושק בשנת 2021, ושנית, הוא מגיע כחצי שנה אחרי שהושק ה-NORD 2, שהיה יקר יותר. דגם Nord 2 עולה באתר היבואנית סל נאו כ-2,000 ש"ח – ואילו Nord CE 2 עולה באתר שלה כ-400 ש"ח פחות. אנחנו אפילו מצאנו אותו ב-1449 ש"ח בלבד. גם כאן מדובר במכשיר 5G עם מסך איכותי וטעינה מהירה (כולל מטען מהיר בערכה), אז על מה אתם מתפשרים?

למעשה, הנוסחה של One Plus היא לקחת את המכשיר המרכזי בסדרה (Nord 2), לשדרג כמה מהתכונות שלו, לשנמך כמה מהתכונות שלו, ולהציע מכשיר דומה אך זול יותר (Noed CE 2). הנה סקירת Nord CE 2 של OnePlus:

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

Nord CE 2 של OnePlus: מסך

המסך של Nord CE 2 OnePlus הוא מסך יפה ויחסית גדול, שכיף להתבונן בו. מדובר במסך 6.43 אינץ' עם תצוגת Fluid AMOLED וקצב רענון מהיר של 90 הרץ. יש כאן תמיכה ב-HDR10+ ורזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים.

מבחינת מיגון, המסך מצופה בגורילה גלאס 5. זו אמנם אינה הגרסה הכי חדשה של הזכוכית הזאת, אבל היא עדיין מספקת עמידות טובה.

פואנטה בטלגרם


במסך מוטמע חיישן טביעת אצבע שעובד מצוין.

חומרה, מערכת הפעלה, נפח אחסון וזיכרון עבודה

מערכת הפעלה של המכשיר היא OxygenOS מבוססת Android 11 (חבל, כי יש כבר לא מעט מכשירים בשור עם אנדרואיד 12). המעבד הוא מדיאטק דימנסיטי 900 (שדרוג לעומת NORD 2).

זיכרון העבודה הוא של 8GB RAM עם נפח אחסון של 128GB (לעומת נתונים של 12GB RAM עם נפח אחסון של 256GB ב-NORD 2). אגב, נפח האחסון הוא מסוג UFS 2.2 – שהוא מיושן בהשוואה ל-UFS 3.1 ב-Nord 2. קיימת אפשרות לכרטיס זיכרון (בניגוד ל-Nord 2).

החברה מבטיחה עדכוני תוכנה אוטומטיים למשך שנתיים, מה שאומר שהמכשיר יעבוד עם אנדרואיד 13, אבל לא יתעדכן לאנדרואיד 14.

בשורה התחתונה, המכשיר עובד חלק ובמהירות – אבל NORD 2 מהיר יותר.

עיצוב ומידות

Nord CE 2 של OnePlus הוא מכשיר יפה, ולמרות שמדובר במכשיר מפלסטיק (בניגוד לזכוכית של NORD 2) – תרגישו נוח להסתובב איתו ותניחו אותו בגאווה על השולחן.

הוא נוח לאחיזה, יחסית דק ויחסית קל משקל (כ-173 גרם). חבל שגב המכשיר מתמלא די מהר בטביעות אצבעות, אבל מי שבכל מקרה משתמש בכיסוי לטלפון – לא צריך לדאוג מהפרט הזה.

מצלמות OnePlus Nord CE 2

בדגם Nord CE 2 של OnePlus, החברה מספקת חוויית צילום בינונית, בין היתר משום שאין כאן מייצב אופטי (בניגוד ל-NORD 2). התמונות באור יום יוצאות טוב, אך הצבעים קרים וחיוורים יחסית. צילום הווידאו מוצלח. המצלמה עושה עבודה פחות טובה בתנאי תאורה לא אידיאליים, כמו צילום בחדר עם מנורה או בעת צילום לילה. אז התמונות פחות טובות ויש פחות הפרדה בין הפרטים.

זאת, למרות שהמצלמה העיקרית שודרגה מ-50MP בדגם ה-NORD 2 ל-64MP בדגם הנוכחי. אג,ב מצלמת הסלפי דווקא שונמכה מ-32MP ל-16MP.

תמונות שצולמו במצלמות OnePlus Nord CE 2
צילום: דפנה הראל כפיר
תמונות שצולמו במצלמות OnePlus Nord CE 2
צילום: דפנה הראל כפיר

 

מערך הצילום כולל:

  • מצלמה ראשית: 64MP, מפתח צמצם f/1.79.
  • מצלמה עם זווית רחבה: 8MP, זווית של 119 מעלות, מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת מאקרו: 2MP, מפתח צמצם f/2.4.
  • מצלמת סלפי: 16MP, מפתח צמצם f/2.4.

וידאו

  • וידאו 4K בקצב 30/fps
  • וידאו 1080p בקצב 30/60fps
  • הילוך איטי: 1080p@120fps / 720p@240fps

שובר שוויון מול טלפונים אחרים: מטען סופר מהיר

בזמן שסמסונג לא מספקת מטען בערכה (גם לא בסדרת גלקסי S22 היקרה) ואפל לא מספקת מטען בערכה (למרות שאייפון עולה אלפי שקלים), היצרניות הסיניות כן עושות זאת. במקרה של OnePlus, מדובר במטען סופר סופר מהיר, שתומך ביכולת הטעינה המאוד מהירה של OnePlus Nord CE 2, העומדת על 65W.

התוצאה: הטלפון נטען במלואו תוך רבע שעה, וזה פשוט תענוג. הסוללה עצמה מחזיקה מעמד יותר מיום עבודה (סוללת 4500 מיליאמפר/שעה).

יחסית לטלפון שעולה כ-1,600 ש"ח, זהו יתרון עצום שחייב להיכנס למערך השיקולים כשמתלבטים איזה מכשיר לקנות.

אז מה עוד יש ומה חסר?

OnePlus Nord CE 2

 

  • שקע אוזניות 3.5 מ"מ: יש (ואילו ב-NORD 2 אין).
  • מיגון למים ואבק: אין
  • רמקולים סטריאופוניים: אין. יש רמקול אחד (ואילו ב-NORD 2 יש שניים).
  • מתג למעבר מהיר בין רטט, השתק וצלצול: אין (בניגוד ל-NORD 2).

בשורה התחתונה: Nord CE 2 של OnePlus מציע יותר יתרונות מחסרונות

אז האם משתלם לכם לקנות OnePlus Nord CE 2? זה כמובן תלוי בתקציב. לא תקבלו פה את המצלמות הכי טובות ולא תקבלו מיגון למים ואבק, אבל תקבלו יופי של מכשיר, עם מסך מעולה, סוללה חזקה ומטען סופר מהיר במחיר מצוין.

אם אתם מתלבטים בינו לבין NORD 2 של וואן פלוס, התשובה לא מובהקת – לשני המכשירים יתרונות וחסרונות. למעשה, ייתכן שדווקא הבחירה בדגם הזול יותר לא תהווה פשרה, בזכות השיפור במעבד. שימו לב גם שבדגם הזה תזכו לקבל שקע אוזניות סטנדרטי – מה שכבר לא כל כך נפוץ בטלפונים רבים.

מחיר OnePlus Noed CE 2

המחיר הרשמי של OnePlus Nord CE 2 הוא כ-1,600 ש"ח, אבל אפשר למצוא אותו גם בפחות מ-1,500 ש"ח.

KSP1,449 ש"ח ל-NORD CE 2
אייבורי1,489 ש"ח ל-NORD CE 2
לאסט פרייס1,890 ש"ח ל-NORD 2 עם 256GB/12GB
KSP1,879 ש"ח ל-NORD 2 עם 256GB/12GB
אייבורי1,679 ש"ח ל-NORD 2 עם 128GB/8GB

המתחרים של OnePlus Nord CE 2

הרעיון להוציא סמארטפון זול וטוב היא כמובן לא החלטה מקורית או בלעדית למותג One Plus – אנחנו רואים את כל החברות עושות את זה. כל היצרניות, אפילו אפל, כבר הבינו שלא כל הלקוחות שלהן מחפשים או יכולים להרשות לעצמם סמארטפון פרימיום יקר. לכן, אנחנו רואים לא מעט השקות של טלפונים סלולריים באיכות גבוהה – אבל לא הכי גבוהה שהיצרניות יודעות להציע, בדרך כלל במחירים של עד 2,500 ש"ח. חלק מהם אפשר לראות בכתבה סמארטפון טוב וזול? יש דבר כזה. היכנסו לכתבה שתחסוך לכם כסף.

הנה כאן תזכורת לדגמים שיצאו בזמן האחרון

סמסונג A53 וסמסונג A33

בכל שנה סמסונג מוציאה את סדרת גלקסי A שעונה בדיוק לצרכים האלה: טלפון טוב במחירי נמוך. סדרת Galaxy A לשנת 2022 כוללת 3 דגמים, הזולים שביניהם הם גלקסי A53 וגלקסי A33. הם מכשירים די דומים עם מסך מעולה וסוללה טובה – אבל שניהם לא מגיעים עם מטען. כמה הם עולים ומה הפער בינם לבין הטלפון של One Plus? היכנסו לכתבה מה ההבדל בין סמסונג גלקסי A53 לגלקסי A33?

אייפון SE 3

למי שממש אוהב אייפון ואין לו תקציב לדגם היקר, אפל השיקה גם בשנת 2022 את iPhone SE. הוא נראה פחות יפה, הוא קטן יותר והמצלמות שלו פחות טובות, אבל יש לו את אותו מעבד והוא הרבה יותר  זול. היכנסו לכתבה על אייפון SE החדש של אפל.


שיאומי Xiaomi Poco X4 Pro

המותג POCO של שיאומי הוא מותג מאוד פופולרי. הדגם הזה שיאומי Poco X4 Pro מגיע עם מעבד חזק מאוד, נפח אחסון של 256GB, מסך מעולה עם קצב רענון של 120 הרץ, וכמובן, מטען – והוא עולה כ-1,450 ש"ח בלבד (היכנסו למידע נוסף). דגם  X3 GT POCO עולה אפילו פחות מזה, כ-1,290 ש"ח (היכנסו למידע נוסף).

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות