מה זה Threads ואיך מצטרפים לת'רדס? מדריך לרשת החברתית המסקרנת

מה זה Threads ואיך מצטרפים לת'רדס? מדריך לרשת החברתית שמיליונים כבר הצטרפו אליה

יש לכם כבר פרופיל ב-Threads? מה זה Threads בכלל? בזמן שישנתם, נפתחה עוד רשת חברתית: ת'רדס. במה היא שונה מהשאר ואיך פותחים פרופיל?

מה זה Threads
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הצטרפתם כבר ל-Threads? פתחתם פרופיל? יש לכם שם פרופיל פרטי או עסקי? ומה עושים ב-Threads? או שאולי אתם לא יודעים על מה אני מדברת? מה זה Threads בכלל? אז שימו לב, יש רשת חברתית חדשה – והיא צונחת אל עולם המדיה החברתית היישר מבית היוצר של פייסבוק (או בשם הרשמי שלה, מטא). ואם אתם לא שם עדיין, בטח תהיו. ולמה בכלל מטא צריכה עוד רשת חברתית? כי עד עכשיו לא הייתה לה רשת דומה לטוויטר – ומעכשיו יש: אפליקציית Threads. האמת היא שאפליקציית ת'רדס מושקת בעיתוי מוצלח מבחינת צוקרברג, בדיוק כאשר אילון מאסק מטלטל את טוויטר, חוסם את המשתמשים ומטריל אותם בכל פעם שמתחשק לו.

מדובר כאמור באפליקציה מתחרה ב-Twitter, אשר מוגדרת כאפליקציית מיקרו-בלוגינג – מה שאומר שהיא מגבילה את אורך ההודעות למספר לא גדול של תווים. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, היא לא מתבססת על סרטונים ותמונות כמו אינסטגרם, אלא על מסרים מילוליים. פייסבוק, בבעלותו של מארק צוקרברג, היא כידוע הבעלים של אינסטגרם ושל וואטס אפ, ואפליקציית Threads היא בעצם אפליקציה של אינסטגרם.

זה אומר, אגב, שאם אתם מורידים את Threads ורוצים להסיר אותה, לא תוכלו למחוק את החשבון בת'רדס בלי למחוק גם את החשבון באינסטגרם. ממטא נמסר כי הם עובדים על פתרון הבעיה.

מה זה Threads, איך מצטרפים לת'רדס ולמה בכלל?

אז מה זה Threads? זו רשת חברתית עם מאפיינים שונים משל פייסבוק (אין בה למשל קבוצות או קהילות), משל אינסטגרם (היא לא מתבססת על ויזואליה) או מטיקטוק (אפשר להעלות סרטונים, אבל העיקר בה הן המילים). כאמור, היא דומה לטוויטר – וזה אומר שהרעיון הוא פשוט לדבר בה… למעשה, הממשק של אפליקציית Threads מאוד מזכיר את זה של טוויטר, וזה לא מפתיע. מטא לא מתביישת להעתיק מהמתחרות שלה. היא עשתה זאת למשל גם כשהעתיקה את שיטת הסרטונים הקצרים מטיקטוק וקרא להם reels, ועשתה זאת במקרים אחרים בעבר.

מה זה THREADS
צילום מסך מתוך אפליקציית אינסטגרם

אולם, פייסבוק מנצלת את שליטה באינסטגרם ומקלה על המשתמשים בפתיחת פרופיל Threads. אז איך מצטרפים?

  • יש להיכנס לאפ סטור או לאנדרואיד PLAY, לחפש את Threads, an Instagram app ולהוריד אותה לטלפון.
  • פתיחת משתמש עבור מי שיש לו אינסטגרם נעשית בשניות והנתונים נשאבים מהפרופיל הקיים – כולל רשימת הנעקבים של המשתמש
  • אפשר לבחור לעקוב אחרי אותם חשבונות שעוקבים אחריהם באינסטגרם, או להוסיף אנשים נוספים.  You ca
  • תכונות הליבה שנמצאות כיום באינסטגרם, כמו תיאור תמונה מבוסס AI ועוד, קיימות גם ב-Threads.
  • הפוסטים בת'רדס הם באורך מקסימלי של 500 תווים.
  • אפשר להעלות ולצרף לכל פוסט קישור, תמונות וסרטונים (בניגוד לאינסטגרם שבה אי אפשר לצרף קישור)
  • האורך המירבי: 5 דקות
  • אפשר לעקוב אחרי מי שרוצים, לסמן לייק לפוסט שהעלה, לשתף אותו, להגיב או "לצייץ" מחדש. כמובן, המונח "לצייץ" לקוח מתוך עולם השימושים של טוויטר, אבל בעברית יהיה קצת קשה למצוא מינוח תואם לאפליקציית ת'רדס.
  • מי שמעלה את הפוסט יכול לבחור מי יכול לראות אותו וגם יכול לבחור להסתיר את ספירת הלייקים (כמו באינסטגרם).

> פתחתם גם חשבון ב-Threads? עקבו אחרינו גם שם 🙂 

  • הפיד של המשתמש בת'רדס כולל גם את מה שהעלו משתמשים שהמשתמש עצמו עוקב אחריהם, וגם תוכן מומלץ מיוצרים אחרים שהמשתמש לא נחשף אליהם עדיין.
  • אפשר לשתף פוסטים שמעלים בת'רדס בקלות גם בסטורי באינסטגרם, או כמובן להעתיק את הקישור לפוסט אל כל פלטפורמה אחרת.

הצ'ופר ש-Threads מבטיחה להוסיף

האפליקציה אמנם כבר באוויר, אבל היא עוד לא מציעה את כל התכונות שהיא מתוכננת להציע. הצ'ופר שמבטיחים במטא הוא תאימות לתקן ActivityPub. מה זה אומר? זה אומר שאפשר יהיה לנייד את התוכן שמעלים ב-Threads אל רשתות חברתיות בקלות, ולהפך.

זה אומר שגם אם תחליטו לסגור את הפרופיל בת'רדס, תוכלו להעביר אתכם את התוכן שלכם. בנוסף, זה אומר שאפשר יהיה לראות תוכן שעולה באפליקציה גם אם אין חשבון ת'רדס.

>> אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם. זה קל 🙂 לחצו כאן >

הרשות להגנת הפרטיות באיחוד האירופי לא מאשרת את ת'רדס

Threads הושקה רק הלילה (בין 5.7 ל-6.7) , ותוך שעות ספורות נרשמו אליה 10 מיליון בני אדם – כך לפי מארק צוקרברג. זה לא מפתיע, אבל המבחן שלה יהיה לאורך זמן, משום שהרשמה אינה ערובה כמובן לשימוש. עם זאת, כאמור, ההתנהלות של טוויטר לאחרונה, החל מהדרישה לשלם על וי כחול ועד חסימה פתאומית של משתמשים מלצפות בציוצים, ללא ספק תתרום להצלחת Threads (ת'רדס).

עם זאת, בינתיים האפליקציה לא מושקת באירלנד ובאיחוד האירופי, כי אינה עומדת בכללי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות