מחיקת חשבון ג׳ימייל הוא הסיוט הכי גדול שלנו. כך תימנעו מהמהלך של גוגל

זהירות – חשבון הג'ימייל שלכם עלול להימחק. וגם עוד שירותים של גוגל

גם אתם פתחתם חשבונות ג'ימייל לשימושים שונים? גם אתם שומרים את התמונות בגוגל תמונות? הכתבה הזאת עשויה להיות קריטית לכם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כל העולם שלנו נמצא כיום במייל, כך שאם קיבלתם לאחרונה מגוגל מייל המתריע מפני מחיקת חשבון ג'ימייל, אל תתעלמו ממנו. אמנם לא צריך להיכנס לפניקה, אבל כדאי להבין במה מדובר ולהיערך. לא מדובר במחיקת חשבון ג׳ימייל או גוגל פעיל, אבל כן מדובר בחשבון משני שייתכן שפתחתם בעבר. הרבה אנשים מחזיקים יותר מחשבון ג'ימייל אחד מסיבות שונות, לעתים קרובות כחשבון משני לצרכים שונים. אם יש לכם חשבון GMAIL שלא היה פעיל במשך שנתיים – הוא יימחק בקרוב. מדובר במדיניות חדשה של גוגל, וזה יקרה כבר החל מדצמבר הקרוב. הנימוק של החברה הוא שהצעד נועד למנוע איומי אבטחה. כדי להימנע ממחיקת החשבון, עליכם פשוט להיכנס אליו – כך גוגל תדע שהוא כן פעיל.

איך קשורים איומי אבטחת מידע למחיקת חשבונות? "זה מפני שחשבונות ישנים מתבססים לעתים קרובות על סיסמאות ישנות או ממוחזרות, ו/או אין להן אימות דו-שלבי. בנוסף, נעשות בהן מטבע הדברים פחות בדיקות אבטחה ע"י הבעלים", מסבירים בגוגל. לפי הנתונים שיש בידי גוגל, יש סבירות נמוכה פי עשרה שחשבונות נטושים יהיו בעלי אימות דו-שלבי. "המשמעות היא שהחשבונות האלה פגיעים יותר ועלולים להיפרץ. לאחר שהם נפרצים, עלולים להשתמש בהן לכל דר – מגניבת זהות לצורך שימוש בהם להפצת תוכן לא רצוי או ספאם.

>> רוצים להישאר מעודכנים? הכי נוח לעקוב אחרינו בטלגרם. לחצו להצטרפות >

לא רק מחיקת חשבון ג׳ימייל על הפרק

כאמור, מדובר לא רק במחיקת חשבון ג'ימייל, אלא גם חשבונות גוגל אחרים, כמו workspace, גוגל תמונות, גוגל דרייב וחשבונות יוטיוב שלא היו פעילים. כדאי מאוד לשים לב בעיקר לגוגל תמונות (google photos) – כי שם שמורות כנראה הרבה מאוד תמונות שחשבתן שהן בטוחות לנצח.

בגוגל מבהירים שלמרות שהמדיניות נכנסת לתוקף לאלתר, מחיקת החשבונות תחל בדצמבר. עד אז, גוגל מתחייבת לשלוח הודעות לאותם חשבונות, וגם לחשבון הגיבוי הנוסף (אם המשתמש סיפק כזה בעת פתיחת החשבון). בשלב הראשון, יימחקו רק החשבונות שנפתחו ולא נעשה בהם שום שימוש מעולם.

בנוסף, גוגל לא תמחק חשבונות של אנשים שיש להם שירות בתשלום של גוגל (כמו גוגל ONE). בכל מקרה, לא מדובר בחשבונות של מקומות עבודה או בתי ספר, אלא רק בחשבונות פרטיים.

בגוגל מציעים לבעלי חשבונות לא פעילים כמה אפשרויות לטפל במידע – כמו למשל לשלוח קבצים שהם רוצים לשמור ולייצר מענה אוטומטי.

>> אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם. בואו! 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות