מה עושים אם המזוודה לא הגיעה או הגיעה באיחור? 10 טיפים

מה עושים אם המזוודה לא הגיעה או הגיעה באיחור? 10 טיפים

נחתתם בשדה התעופה, אבל המטען שלכם לא….? קבלו מדריך שיעזור לכם להבין מה עושים אם המזוודה לא הגיעה, או שהגיעה כעבור כמה ימים

מה עושים אם המזוודה לא מגיעה?
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ככל שאנחנו טסים יותר לחו"ל, כך גדל הסיכוי שניתקל במצב של אובדן מזוודות. זה עלול לקרות כשאנחנו נוחתים בשדה התעופה בחו"ל וזה עלול לקרות בנתב"ג, אבל בכל מקרה, הסטטיסטיקה אומרת שזה קורה לא מעט. לפעמים המזוודה לא מגיעה ולפעמים היא מגיעה כעבור כמה ימים. במקרה כזה היא יכולה בכלל להגיע ליעד אחר, ואנו נקבל עדכון שהיא נמצאה (אגב, כשעושים טיסות קונקשן הסיכוי שהמזוודה לא תגיע גדל).

אז מה עושים כשהמזוודה לא מגיעה? מה עושים כשמזוודה הולכת לאיבוד? מה הם הנהלים במקרה של אובדן כבודה ומה עושים אם פתאום מתקבלת הודעה שהמזוודה כן נמצאה?

מיד ניתן טיפים שיעזרו לכם להבין מה עושים אם המזוודה לא הגיעה, אבל לפני כן, בואו נדבר על ביטוח נסיעות לחו"ל.

האם ביטוח נסיעות מכסה אובדן מזוודה?

ביטוח נסיעות מתבסס על פוליסה בסיסית שכוללת כיסוי למקרי חירום רפואיים. אם אתם רוצים כיסוי גם לכבודה, כלומר, למזוודות, אתם צריכים לרכוש אותו בנוסף (עושים את זה כמובן תוך כדי הזמנת הפוליסה). כשאתם עושים ביטוח נסיעות לחו"ל על הכבודה, קחו בחשבון שהוא לא מכסה טלפון סלולרי ומחשב נייד או מצלמה. עבור כיסויים אלה אתם צריכים לרכוש הרחבה.

בכל מקרה, חשוב לדעת שביטוח הכבודה מספק אמנם כיסוי למזוודה שהלכה לאיבוד, אבל מדובר בכיסוי בסכום מוגבל, וההחזר הכספי על כל פריט אינו מאוד גבוה (כך למשל, אם יש לכם תיק קטן של לואי ויטון ששמתם במזוודה והיא נעלמה, כנראה שלא תקבלו את מלוא שווי התיק). בנוסף, קיימת השתתפות עצמית, כך שיש פריטים שכנראה בכלל לא ישתלם לכם לתבוע עבורם החזר.

מה עושים אם המזוודה לא מגיעה

 

אגב, כדאי להבחין בין הסיטואציה שבה המזוודה לא מגיעה אל שדה התעופה, לבין מצב שבו קורה משהו למזוודה כאשר אנחנו מחוץ לשדה. מזוודה שלא הגיעה אל שדה התעופה נמצאת בתחום האחריות של חברת התעופה שבה טסתם, ואילו מקרה של גניבת המזוודה או גניבה מהמזוודה כשאתם בחו"ל – זה עסק אחר לגמרי. אם יש לכם ביטוח נסיעות ורכשתם באמצעותו ביטוח כבודה, הכתובת שלכם במקרה כזה היא אך ורק חברת הביטוח. לכן, ההמלצה שלנו היא אף פעם לא לוותר על ביטוח הכבודה, מפני שהביטוח הזה יכסה אתכם גם במקרה שמשהו קורה למזוודה או לציוד שלכם לכל אורך הטיול, אפילו במקרה שמישהו פרץ לכם לחדר וגנב לכם פריטים.

בכל מקרה, זכרו שלא כדאי לקחת חפצי ערך לחו"ל. בין אם מדובר בתכשיטים יקרים ובין אם בתיק ערב של לואי ויטון – פריטים שחשוב לכם לא לאבד, כדאי להעלות למטוס.

ואגב, קחו בחשבון שבניגוד לעבר, כיום העלאת טרולי למטוס היא לא מובנת מאליה. קודם כל, זה לא בחינם. שנית, יש חברות שמסכימות רק להעלוות תיק ולא מזוודה למטוס, ושלישית,

אז מה עושים אם המזוודה לא הגיעה?

1. קודם כל, מחכים

אחרי טיסה, הדבר האחרון שמתחשק לנו הוא לחכות בשדה התעופה. זה באמת מאוד מתסכל לחכות ולחכות ולראות את כל שאר הנוסעים מוצאים את המזוודות שלהם. אבל הדבר הנכון הוא לחכות ליד המסוע לפחות 20 דקות אחרי שהמזוודה האחרונה של נוסעי הטיסה שלכם נלקחה, למקרה שהייתה פה טעות אנוש שגרמה למזוודה שלכם להישכח או להיתקע.

2. מסתכלים על מזוודות הנוסעים האחרים

אמנם, כל אחד מאיתנו בטוח שהמזוודה שלו שונה ומיוחדת, כל אחד מאיתנו בטוח שהוא יזהה את המזוודה שלו מרחוק, אבל חוק מרפי פועל גם כאן. ייתכן שדווקא בטיסה שלכם יש עוד נוסע שיש לו מזוודה בדיוק כמו שלכם. לכן, זאת לא בושה להסתכל על המזוודות של הנוסעים האחרים תפסיק ואם נדמה לכם שעוזר המזוודה שלכם אפילו לבקש מהנוסע לפתוח אותה. מנסיון, אתם עלולים להיות מופתעים (ולא, אין פה חשד חס וחלילה שמישהו מנסה לגנוב לכם את המזוודה, אבל טעות כזאת עלולה לעלות לכם ביוקר).

זה גם המקום להזכיר לכם לצרף לכל נסיעה ולכל מזוודה תווית עם השם המלא, הכתובת, מספר הטלפון והמייל שלכם.

3. מחפשים במסועים האחרים

מומלץ גם לא להתעצל ולחפש את המזוודה שלכם במסלולים האחרים, למרות שבדרך כלל כל מטען של טיסה מסוים מנותב למסע ספציפי.

4. מדווחים על האובדן בשדה התעופה עצמו

כאשר כבר ברור שהמזוודה לא תגיע, מגיע שלב הדיווח. זכרו, אל תצאו משדה התעופה מבלי שדיווחתם על האובדן. האחריות על הגעת המזוודה ליעדה מוטלת על חברת התעופה שטסתם איתה, לכן במקרה שהמזוודה לא הגיעה, עליכם להגיש תלונה בדלפק של חברת התעופה.

אם אין לכם עם מי לדבר שם, חפשו באתר האינטרנט של החברה ומלאו טופס תלונה. סביא להניח שיש שם גם טלפון חירום. זכרו, הדיווח חייב להתבצע כמה שיותר סמוך לאירוע. אל תעזבו את שדה התעופה ותדחו את הדיווח למחר.

5. קניות והוצאות

אז מה עושים אם המזוודה לא הגיעה – ובתוכה הבגדים, התחתונים, הנעליים וכלי הרחצה שלכם? מן הסתם, אתם צריכים להצטייד בפריטים חיוניים, בבגדים, במעיל כאשר אתם נוחתים במקום קר ועוד.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו! והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

חברת התעופה חייבת לממן עבורכם את ההצטיידות בפריטים החסרים, אבל לפני שאתם רצים ומשתוללים – קחו בחשבון שאתם לא יכולים לקנות כל מה שבא לכם בכל סכום שבא לכם. בדקו מה גובה הפיצוי שמגיע לכם. בנוסף, אם רכשתם ציוד ויש לכם ביטוח נסיעות לחו"ל, תוכלו גם לתבוע את חברת הביטוח. את כל הפרטים לגבי מה שמגיע לכם, כדאי שתבררו לפני הנסיעה, או לחילופין, לפני שאתם מבצעים את הקניות. אל תצאו מהנחה שאתם יכולים לקנות פתאום בגדי מותגים או נעליים יקרות, כי "הביטוח ישלם".

6. מה עושים אם המזוודה לא הגיעה? הכינו רשימת פריטים

מיד כשהמזוודה לא מגיעה, שחזרו את כל הפריטים שהיו בה והכינו לעצמכם רשימה מסודרת. זה חשוב גם כדי שתדעו על מה לדרוש פיצוי וגם כדי שבמקרה שהיא תוחזר לכם, תוכלו להשוות.

7. שמרו את כל הקבלות

שימו לב, דווקא כשאתם מבולבלים ומתוסכלים, ובמיוחד כשאתם לחוצים לקנות פריטים חיוניים שהיו לכם במזוודה, אתם עלולים לשכוח לקחת קבלות. אז לא, את הנקודה הזאת כדי לשנן – כל פריט שאתם קונים כדי להחליף פריט שהיה במזוודה, חייב להיות מגובה בקבלה. אמנם, קנייה של משחת שיניים היא קנייה בסכום פעוט ולא נורא אם תספגו אותה, אבל קנייה של מעיל חם היא כבר קנייה יקרה, וכך גם נעליים למשל. את כל הקבלות שמרו במעטפה, וכדאי גם שתצלמו אותן כדי שיהיה לכם העתק.

8. נדנדו לחברת התעופה

נכון שחברת התעופה מבטיחה לעדכן אתכם בכל התפתחות, אבל מותר לכם לנדנד ולהזכיר שהמזוודה שלכם נעלמה.

9. ודאו לאיזו כתובת תוחזר המזוודה

חלק גדול מהמזוודות לא סתם נעלמות, אלא נמצאות כעבור כמה ימים. אלא שייתכן שאתם כבר תהיו במדינה אחרת – בעיר רחוקה או אפילו בישראל. לכן, בזמן שאתם מדווחים על האובדן חשוב שתוודאו לאן תישלח המזוודה במקרה שתימצא.

10. המזוודה הוחזרה? צלמו אותה ובדקו שכלום לא חסר

לעתים קרובות, כאמור, המזוודה מוצאת את דרכה חזרה אליכם. חשוב שתצלמו אותה כאשר היא מגיעה עוד לפני שאתם פותחים אותה. לאחר מכן, פתחו אותה ובדקו שכל מה שלקחתם אכן חזר אליכם. לא פעם מסתבר שהמזוודה אמנם חזרה, אך היא חזרה שבורה או קרועה, ו/או שחלק מהפריטים נעלמו. השוו את מה שמצאתם במזוודה לרשימה שהכנתם.

כמובן שאם נגרם נזק למזוודה עצמה, תוכלו לדרוש פיצוי מחברת התעיפה גם בגין הנזק הזה. אם יש לכם ביטוח כבודה, המזוודה עצמה מבוטחת וכדאי לפנות גם לחברה.

מה עושים אם המזוודה לא מגיעה?

טיפ לסיום: הצמידו תגית איתור

בשנים האחרונות התפתחה תעשיית התגיות למציאת פריטים. התגיות האלה יכולות להיות לכם לעזר אם אתם מצמידים תגית אחת כזאת למזוודה והיא לא מגיעה ליעדה.

לצד חברת אפל, אשר משווקת את Air Tag, וסמסונג, המשווקת את סמארט טאג (smart tag), תמצאו גם את המוצרים של חברת TILE (שלמעשה הייתה בשוק עוד לפני שתיהן). ויש גם את התגיות ששמן Eufy Smart Tracker – שמתממשקות גם הן למכשירים של אפל.

השיטה שבה התגיות עובדות היא בעצם באמצעות תקשורת עם מכשירי טלפון שנמצאים בסביבה. כך, אם הצמדתם למזוודה שלכם תגית כזו וטסתם לצרפת, אך המזוודה שלכם הגיעה בטעות להולנד, במקרה שיהיו לידה אנשים עם אייפון – תוכלו לדעת היכן היא.

>> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות