פגישה בזום עם הבנק? עכשיו זה אפשרי בבנק לאומי

הרבה יותר נוח מוואטס אפ או צ'אט. זה הבנק שמציע פגישות בזום

אם אתם לקוחות בנק לאומי וקשה לכם להשיג את הבנק – מעכשיו תוכלו לתאם פגישת זום. בנוסף, מנכ"ל הבנק מתנצל בפני הלקוחות שעזבו בגלל אכזבה מהשירות

לאומי פגישת זום עם בנקאי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה נשמע הגיוני ומתבקש, אבל עד עכשיו אף בנק לא הציע את זה: פגישת זום עם הבנק. כעת בנק לאומי משיק את השירות הזה, ויש להניח שהוא לא יהיה האחרון. ולא רק שבנק לאומי מאפשר פגישה עם בנקאי בזום, מנכ"ל הבנק חנן פרידמן גם שלח מכתב התנצלות ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות, וכתב: "מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה מספיק טוב, אבל מצב זה הסתיים".

מדובר במהלכים חסרי תקדים, שכנראה נובעים מכמה סיבות (ראו בהמשך). בנוסף, בנק לאומי מבטיח לשנות את הגישה ללקוחות, ולהתחיל ליזום בעצמו פניות ללקוחות כדי לשפר את מצבם הפיננסי ("בנקאות פרו-אקטיבית"). ואם כל זה לא מספיק, לאור העלייה בריבית בנק ישראל ולאור העלייה ביוקר המחיה, הבנק יאפשר להאריך תשלום על הלוואות מבלי להגדיל את הריבית.

פגישת זום עם הבנק – כמו פגישה פיזית

כידוע, סניפי בנק רבים נסגרו בשנים האחרונות, ביניהם גם סניפים של בנק לאומי. בנוסף, מאז הקורונה הבנקים מאלצים את הלקוחות לקבוע תור מראש, והשורה התחתונה היא קושי של לקוחות לקבל מענה במקרים רבים. בבנק לאומי אומרים שפגישה עם בנקאי בזום תהיה כמו פגישה פיזית.

"שירות "בנקאי בזום" בבנק לאומי יאפשר לבצע פגישות התייעצות עם בנקאי אישי, הוספה או גריעה של שותף בחשבון, הוספת מיופה כוח ושינוי מורשים בוועדי בתים ועוד", נמסר מהבנק. "במסגרת הפגישה ב-ZOOM ניתן יהיה לבצע זיהוי לקוח, שיתוף מסמכים וחתימות מרחוק.

בבנק גם מתכוונים להרחיב את הפעולות הזמינות בזום בחודשים הקרובים. "המהלך קיבל את כל האישורים הנדרשים מבנק ישראל", אומרים.

שירות "בנקאי ב-ZOOM" מצטרף לשירות "משכנתא בזום", שהשיק לאומי לפני כשנתיים. לפי נתוני הבנק, כמחצית מהלקוחות מעדיפים לבצע את תהליך לקיחת המשכנתא בזום במקום להגיע לסניף. במסגרת השירות, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי מלא מבנקאי משכנתאות, הצעה אישית למשכנתא או למיחזור משכנתא וכן אפשרות לחתימות מרחוק, שצומצמו בעקבות השירות מ-40 ל-3 בלבד".

מה כוללות ההקלות ללקוחות לאומי?

כאמור, לאור הקרבה לעונת החגים, העלייה בריבית והעלייה ביוקר המחיה, וגם לאור התחרות, בנק לאומי מציע כמה אפשרויות ללקוחות.

דחיית תשלומי כרטיס אשראי – ללא ריבית

לקוחות הבנק שברשותם כרטיס אשראי עם לוגו לאומי יוכלו לדחות תשלום של עד 5,000 ₪ מסך החיוב הכולל של חודש אפריל לחיוב של חודש מאי, וזאת ללא תשלום ריבית.


אתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק? לחצו כאן


פריסת תשלומים נוחה יותר בהלוואות קיימות ללא שינוי בריבית

בעלי הלוואות יוכלו להאריך את תקופת ההלוואה על מנת להקטין את גובה ההחזר החודשי, ללא שינוי בשיעור הריבית המקורית שניתנה על ההלוואה. ניתן להגדיל את פריסת התשלומים לתקופה של עד 50% מיתרת תקופת ההלוואה, בכפוף לשיקול הבנק. כך למשל, לקוח אשר נותרו לו עוד 12 תשלומים חודשיים בגין הלוואה שנטל, יוכל להאריך את תקופת ההלוואה לעד 18 חודשים, כך שגובה ההחזר החודשי יקטן בהתאם, ללא תוספת בריבית.

הלוואה בסכום של 6,000 ₪ לבעלי משכנתאות – ללא ריבית

את ההלוואה, שתהיה צמודה למדד ממועד העמדתה, לקוחות לאומי עם משכנתא של עד מיליון ₪ יוכלו להתחיל לשלם רק לאחר שנה, וההחזרים ייפרסו על פני 4 שנים.

הצעות נוספות לנוטלי המשכנתאות

  • הקפאת חלק מתשלומי הריבית על המשכנתא והמשך תשלום קרן הלוואה, עד 24 חודשים
  • הקפאת מסלול הפריים, עד 24 חודשים
  • מיחזור המשכנתא לצורך מציאת תמהיל חדש שעונה לצורכי הלקוח ומקטין את ההחזר החודשי לטווח ארוך.

בנוסף הבנק ממשיך להציע הקפאה של החזרי המשכנתא לתקופה מוסכמת, עד 24 חודשים.

הסיבות למהלכים של בנק לאומי

אז למה בבנק לאומי בוחרים להכריז על מהפכת שירות ועל הקלות ללקוחות? בעיקר כי התחרות בענף הבנקאות השתכללה בשנה האחרונה. ראשית, הושק בנק חדש לראשונה אחרי כמה עשורים (בנק וואן זירו). שנית, לצרכנים יש יותר מידע השוואתי על פקדונות והלוואות בזכות מנוע השוואת הריביות של בנק ישראל. שלישית, בנק ישראל הקל על המעבר בין בנק לבנק. עליית ריבית בנק ישראל גם מביאה הרבה יותר ישראלים להתעניין בפתיחת פקדונות בבנק. בנוסף, בקרוב ייפתח בנק דיגיטלי נוסף – אש ישראל.


אתם עדיין לא חברים שלנו באינסטגרם? לחצו כאן


תחרות מול בנק וואן זירו

המתחרה הכי צעיר ומאתגר בענף הבנקאות כיום הוא בנק החדש ONE ZERO – משום שהוא הראשון שהציע בנקאות פרו-אקטיבית. המשמעות היא שהבנק לא רואה בעצמו מתבונן מהצד בחשבונות של הלקוחות, אלא מחויב לתת להם עצות כיצד לשפר את מצבם, לחסוך יותר, להשקיע יותר או לצמצם את המינוס. כאמור, עכשיו גם בנק לאומי מבטיח להיות יותר אקטיבי.

ברגע שבנק לאומי מציע שיחה עם הבנק בזום, הוא גם עוקף בסיבוב את וואן זירו בהיבט של זמינות. וואן זירו נחשב לבנק הכי דיגיטלי, אין לו סניפים והוא מבטיח זמינות במגוון ערוצים, אבל לא בזום. פגישה עם בנקאי בזום יכולה להיות הרבה יותר יעילה מאשר צ'אט, מייל או שיחת וואטס אפ מקוטעת.


אבל האמת שהכי שווה לעקוב אחרינו בטלגרם. לחצו כאן >


תחרות גם מצד הבנקים הוותיקים

בנק לאומי מתמודד כמובן גם עם תחרות מצד הבנקים הוותיקים. אחד הבולטים הוא בנק דיסקונט, שגייס את רותם סלע כפרזנטורית ומבטיח ללקוחות לא לשלם ריבית על המינוס (עד 2000 ש"ח). בנק הפועלים, מצדו, הודיע לא מזמן על הקלה לנוטלי המשכנתאות (פרטים בכתבה על לבעלי משכנתא בבנק הפועלים.

תחרות אפילו מצד אפליקציות התשלומים

ולא רק הבנקים מתחרים על כספי הצרכנים. לאחרונה החלה פייבוקס להציע פיקדון. הפיקדון בפייבוקס מעניק ריבית גבוהה מזו של כל הבנקים. אז אמנם מדובר כרגע בפיקדון לזמן מוגבל, אבל מדובר בסנונית ראשונה, ובפייבוקס כבר הודיעו שהם מתכוונים להציע עוד הצעות ללקוחות.

"מתחייבים להשלים טיפול תוך יום אחד"

חשוב שבנק לאומי החליט לשים דגש על השירות, משום שזה נושא שמעצבן את הצרכנים. ייתכן שהבנק אף זיהה נטישת לקוחות לא מרוצים, ולכן המנכ"ל החליט לפנות אליהם ישירות. במכתב כותב פרידמן כך: "אני מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה טוב באופן מובהק, אולם במהלך החודשים האחרונים הטמענו בלאומי מהפכת שירות שכבר מורגשת, וכיום לאומי הוא הבנק הנוח בישראל. המצב שהיה קיים בעבר – הסתיים. אנו מחויבים לנוחות בהשלמת טיפול מהיר לכל צורך תוך יום אחד בלבד לכל היותר, בכל ערוץ שירות שיבחר הלקוח".

עוד הוסיף: "אנחנו מתחייבים להיות פרואקטיביים ולהביא בפני הלקוחות תובנות כדי לאפשר להם לנהל באופן מיטבי את כספם. נמשיך להיות קשובים וליזום הטבות בנקאיות שונות כדי לסייע ללקוחות בעת הזו".

כאמור, כיום מי שרוצה לעבור בנק יכול לעשות זאת בקלות, מאז שבנק ישראל הנחה לאפשר לנייד את חשבון הבנק בלחיצת כפתור, כולל שירות "עקוב אחריי" לשירותים הבנקאיים (פרטים בכתבה מעבר מבנק לבנק).

אבל מה עם הריבית על הפקדונות ועל ההלוואות?

ולצד המחמאות לבנק לאומי, נאמר שני דברים חשובים. ראשית, כל ההבטחות האלה צריכות לעמוד במבחן המציאות. שנית, תחרות בין בנקים לא יכולה להימדד רק בשירות. כפי שאפשר לראות במנוע השוואת ריביות על פקדונות והלוואות של בנק ישראל, בנק לאומי הוא לא בנק מספיק אטרקטיבי לא עבור מי שרוצה לפתוח פיקדון ולא עבור מי שמחזיר הלוואה. הריביות על פקדונות לא מספיק גבוהות, והריביות על הלוואות יותר מדי גבוהות.

לכן, על הבנק לבוא עם הצעת ערך גם בהיבט הזה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות