בנק "אש ישראל" מבטיח מהפכה, ולא רק בעמלות. בין המייסדים בכירי המשק

בנק חדש, "אש ישראל", מבטיח מהפכה, ולא רק בעמלות. בין המייסדים בכירי המשק

אחד האנשים העשירים במדינה ולשעבר ראש רשות ניירות הערך עומדים מאחורי בנק "אש ישראל" – שמבטיח טכנולוגיה פורצת דרך שתועיל ללקוחות

בנק אש ישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

"אש ישראל" – זה שמו של בנק דיגיטלי חדש נוסף שמוקם בימים אלה, עם הבטחה לפחות עמלות ולהצטרפות ללא תנאים מוקדמים (למשל ללא צורך בהעברת משכורת). הרישיון הרשמי ניתן ממש בימים אלה, מה שאומר שתוך כשנה וחצי-שנתיים אפשר כבר יהיה לעבור לבנק החדש.

אל תתבלבלו – זהו לא בנק וואן זירו, הבנק הדיגיטלי שעושה בחודשים האחרונים את צעדיו הראשונים. "אש ישראל" הוא בנק שני שמקבל רישיון תוך 3 שנים, אחרי שבמשך כמה עשורים היה קיפאון במערכת הבנקאית בישראל ולא נפתחו בנקים חדשים. עם זאת, יש דמיון לבנק ONE ZERO, מכיוון שגם בנק "אש ישראל" יהיה בנק ללא סניפים. גם הוא מבטיח להיות אטרקטיבי ללקוחות וגם מאחוריו עומד יזם טכנלוגיה – ניר צוק (בדומה לפרופ' אמנון שעשוע שעומד שייסד את וואן זירו).

על פי התכנית העסקית שהציגו היזמים לפיקוח על הבנקים, בכוונתם להקים בנק, ללא סניפים, בהתבסס על טכנולוגיה חדשנית בפיתוח עצמי, ולהתמקד במתן שירותי בנקאות למשקי בית ולעסקים זעירים וקטנים, הכוללים בין היתר העמדת אשראי, ניהול פיקדונות, ומתן שירותי תשלום מתקדמים.

מי עוד עומד בראש בנק אש ישראל?

בנק אש ישראל הוא בנק בבעלות פרטית, שמאחוריו כאמור עומד, בין היתר, היזם ניר צוק. צוק, שהונו העצמי נאמד ב-750 מיליון דולר, הוא אחד האנשים העשירים בישראל. מאחוריו רזומה עשיר שכולל את הקמת חברת OneSecure (שנרכשה על ידי חברת נטסקרין ואחר כך על ידי ג'וניפר נטוורקס) ופאלו אלטו נטוורקס. את דרכו החל לצד גיל שוויד בצ'ק-פוינט.

לצד ניר צוק, עומדים מאחורי הקמת הבנק יזמים נוספים: יובל אלוני, אלכס ליברנט ואלון שיין. בתפקיד יו"ר הבנק יכהן פרופ' שמואל האוזר, כיום המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים בקריה האקדמית אונו, ולשעבר יושב ראש רשות ניירות ערך (2008-2011).

פואנטה בטלגרם

בעת קבלת הרישיון, הבטיח האוזר כי כדי לפתוח חשבון בבנק לא יהיה תנאי מקדים כמו העברת משכורת: "מדובר בטכנולוגיה ישראלית פורצת דרך, המאפשרת יעילות תפעולית יוצאת דופן אשר תגולגל ישירות ללקוחות. זה יבוא לידי ביטוי בריביות אטרקטיביות, בשירותים ללא עמלות, ללא דמי מנוי, וללא תנאים מוקדמים כגון העברת משכורת".

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

לדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בנק ישראל רואה חשיבות רבה בכניסתם של בנקים חדשים למערכת הבנקאית בישראל: "ניכר כי קבוצת היזמים מגוונת ומביאה עמה חוזקות בתחומים שונים, ביניהם יזמים בעלי ניסיון טכנולוגי ועסקי בינלאומיים". בהקשר זה אמר פרופ' האוזר כי אכן הייחוד של בנק אש ישראל הוא הסינרגיה בין טכנולוגיה לבין בנקאות.

הבנק החדש יפוקח על-ידי הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל להבטחת יציבותו ולשם שמירה על כספי המפקידים בו, בדומה לפיקוח על יתר הבנקים בישראל.

לבנק החדש, כמו לכל בנק אחר בישראל, תהיה גישה לכל כלי הנזילות של בנק ישראל (הלוואות מוניטריות ופיקדונות מוניטריים). בנוסף, הבנק החדש יוכל לנהל חשבון בבנק ישראל ולהתחבר למערכות התשלומים השונות, ובכך יהא באפשרותו להעמיד את כל השירותים הקמעונאיים שבנקים מעניקים ללקוחותיהם.

נזכיר שוב כי הבנק החדש יצטרף למערכת בנקאית שבה כבר החל לפעול בנק דיגיטלי, בנק וואן זירו. ONE ZERO גם הוא הבטיח לשנות את מערכת היחסים בין הבנקים לבין הלקוחות. הוא מציע מסלול שלא כולל עמלות עו"ש כלל (אך כולל עמלות אחרות), ולצד זה חבילת "הכול כלול" שבה הלקוח גם מקבל שירות ייעוץ אישי וניהול חשבון בפורמט של בנקאות פרטית. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה בפואנטה: מדריך למתלבטים אם לעבור לבנק הדיגיטלי וואן זירו (ONE ZERO).

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות