תביעה נגד סלקום: "המחיר הקבוע" התייקר במפתיע. ייצוגית נוספת הוגשה

עבודה בעיניים? "המחיר הקבוע" בחבילת הסלולר של סלקום התייקר

עוד תביעה נגד סלקום בגין הבטחה שקרית: המחיר הקבוע עלה ב-20%. סלקום ללקוח שתבע: "מותר לנו להעלות מחירים". אז מה שווה ההבטחה?

תביעה נגד סלקום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סלקום ממשיכה לחטוף על ההתנהלות הלא הגונה שלה כלפי הצרכנים – כפי שעולה מתביעה נגד סלקום שהוגשה כעת (ת"צ 21266-03-23). בשנת 2020 סלקום הובילה קמפיין שבו הבטיחה מחיר קבוע, ובזכות ההבטחה המרגיעה היא גייסה לקוחות רבים. אלא ש"מחיר קבוע" ו"מחיר ללא פקיעה" היו מבחינת סלקום סתם הבטחה שלא צריך לקיים – מפני שבאותיות הקטנות שמסתתרות בחוזה עם הצרכנים, מופיע סעיף שמאפשר לה להעלות תעריפים מעת לעת. את הסעיף הזה הצרכנים לא ידעו והיא גם לא הדגישה אותו במודעות הפרסומת שבהן היא בחרה להדגיש את ההתחייבות למחיר קבוע. לא חלף זמן רב, וסלקום מימשה את הסעיף הזה – והעלתה תעריפים בחבילות שהלקוחות הצטרפו אליהן בדיוק כדי להימנע מהמצב הזה של העלאת מחירים. כאמור, כעת מוגשת תביעה ייצוגית ע"י לקוח שדורש מהחברה להחזיר ללקוחות את כספם. התובע מיוצג ע"י עורכי הדין עילי מימן ואירית דרדיק.

תביעה נגד סלקום – "המחיר הקבוע" עלה ב-20%

התובע הוא לקוח של סלקום, אשר נענה להצעה שקיבל מנציגת החברה בשנת 2020. הנציגה הציעה לו לנייד את קו הסלולר שברשותו, ולהצטרף לתוכנית "אטרקטיבית" כלשונה. התוכנית שווקה תחת השם ייעם הסגול פלוס", וכללה  מכסה קבועה מראש של דקות זמן אוויר, מסרונים ונפח גלישה, וכל זאת תמורת תשלום חודשי קבוע ו"ללא פקיעת זמן" של 29.90 ש"ח בחודש.

לדבריו, מאחר שההצעה הייתה כדאית, ובמיוחד  התחייבותה של סלקום למחיר קבוע, הוא ביקש למען הזהירות לקבל גם בכתב את תנאי התוכנית כפי שהוצגו לו בשיחה הטלפונית. בהמשך לכך ובאותו היום, נשלח לתובע מייל מטעם סלקום, בו פורטו תנאי התוכנית  והתחייבותה של סלקום לאי שינוי התעריף.

אלא שבחודש אפריל 2022 הוא גילה שהמחיר עלה בכ-20%, ל-35.90 ש״ח לחודש. כאשר פנה לסלקום, התשובה שקיבל היה שהחוזה מאפשר זאת.

בסלקום אף אמרו שהם שלחו הודעה על עליית התעריפים במסרון ובחשבונית. כאשר התובע חיפש – הוא אכן מצא את ההודעות הללו, אך לדבריו בסלקום לא עשו מאמץ להדגיש זאת – אלא להפך. ההודעה על עליית התעריפים הצפויה הובלעה בסוף החשבונית, וההודעה במסרון נבלעה בין הודעות שיווקיות. מהתביעה עולה שכאשר סלקום רוצה להעביר ללקחות הודעות שיווקית – היא יודעת לעשות זאת מצוין ובצורה מודגשת, ואילו רצתה שהלקוחות יידעו על עליית המחיר, היא הייתה יודעת להדגיש גם את זה.

בכל מקרה, בסלקום הבהירו ללקוח שהעלאת התעריפים מותרת לחברה על פי תנאי החוזה.

הלקוח, לעומת זאת, מוחה על ההטעיה ומבהיר שאילו ידע שהמחיר הקבוע הוא כלל לא קבוע, אלא צפוי לעלות – הוא לא היה עוזב את חברת הסלולר שלו לטובת סלקום.

רוצים להוזיל את חבילת הסלולר?

סמנו עד 3 חברות שתרצו לקבל מהן
הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת

יותר הצעות, יותר סיכוי לחסוך כסף!


תביעה נגד סלקום – לא בפעם הראשונה בדיוק בגלל זה

נזכיר כי כאן באתר פואנטה אנחנו עוקבים כבר כמה שנים אחרי התנהלות סלקום ו"המחיר הקבוע". זו לא הפעם הראשונה שמוגשת תביעה נגד סלקום בנושא הזה. בשנת 2020 הוגשה תביעה ייצוגית נגד סלקום שהסתיימה בפשרה.

באותה פשרה סלקום התחייבה לא להעלות את המחיר עד אפריל 2022 – וזו כנראה הסיבה שהתובע הנוכחי "זכה" להעלאת מחיר בחשבונית של מאי 2022. בשורה התחתונה, סלקום כנראה סבורה שמשתלם לה להטעות את הצרכנים ולחטוף תביעות ייצוגיות, כי לטווח ארוך הרווח הכלכלי גדול יותר מהנזק הכלכלי.

נזכיר כי סלקום לא החברה היחידה שהבטיחה הבטחות שווא. לפני מספר חודשים גם חברת הסלולר WeCom (הגרסה העדכנית של We4G) הבטיחה חבילת סלולר אטרקטיבית שכללה גלישה בחו"ל במחיר של 50 ש"ח לחודש. גם היא העלתה את המחיר, ולא סתם העלתה – אלא בכ-90%! גם כאן הוגשה תביעה. כל הפרטים – בכתבה על תביעה ייצוגית נגד וויקום.


משרד התקשורת – הגיע הזמן להתעורר!

הבעיה היא במשרד התקשורת, שמאפשר תנאי רישיון הזויים לחברות התקשורת. בתנאי הרישיון החברות רשאיות להעלות את המחירים מעת לעת – וברגע שסעיף כזה מופיע כסעיף בחוזה אחיד, החברות מנצלות אותו.

מה שנותר לצרכנים לעשות זה גם לתבוע וגם פשוט להצביע ברגליים ולהתנייד לחברת סלולר אחרת ברגע שהמחיר עולה. התחרות בתחום הסלולר גדולה, ותמיד תמצאו חבילה יותר זולה.

רוצים להוזיל את חבילת הסלולר?

סמנו עד 3 חברות שתרצו לקבל מהן
הצעת מחיר:

*חובה לבחור לפחות חברה אחת

יותר הצעות, יותר סיכוי לחסוך כסף!

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות