מעבר מבנק לבנק יתאפשר בלחיצת כפתור תוך שבוע: כך הודיעו משרד האוצר ובנק ישראל

מעבר מבנק לבנק יתאפשר בלחיצת כפתור תוך שבוע: כך הודיעו משרד האוצר ובנק ישראל

כחלון ופלוג מודיעים: מעתה תוכלו לעבור בנק בדיוק כמו שאתם עוברים לחברת סלולר חדשה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם תוכלו לעזוב בנק שאתם לא מרוצים ממנו ולעבור לבנק אחר בלחיצת כפתור, מבלי לחשוש מכל מיני הוראות קבע שתצטרכו לחדש או מכרטיס אשראי שתצטרכו להנפיק – האם תעשו זאת?

ניוד קל ופשוט מבנק לבנק הוא שעומד בלב רפורמה חדשה שמובילים בנק ישראל ומשרד האוצר, שמטרתה להגדל את התחרות בין הבנקים.

כיום, יש כל מיני סיבות שגורמות לצרכנים לא לעבור בין בנק לבנק. 

ראשית, משום שהבנקים בסך הכול די דומים זה לזה, כך שהלקוחות לא מאמינים שיוכלו לקבל שירות טוב יותר, עמלות נמוכות יותר או תנאים טובים יותר אם יחליפו את הבנק שלהם.

שנית, משום שהמעבר מסורבל.

כאמור, את החסם הביורקרטי אמורה לפתור הרפורמה החדשה, שעליה הודיעו במסיבת עיתונאים משותפת שר האוצר, משה כחלון, ונגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג.

הרפורמה אמורה לאפשר לעבור מבנק לבנק בלחיצת כפתור ובמהירות, כך שהלקוח יפנה לבנק חדש ומאותו הרגע כל הפעילות הפיננסית שלו תעבור ב"עקוב אחריי" לחשבונו החדש.

בנוסף, כוללת החברה שני מהלכים נוספים:

  • השוואת מחירים למוצרים פיננסים האישיים: הלקוח יוכל להשוות מחירים באמצעות גורם אובייקטיבי בהתאם לאופי הפעילות הבנקאית האישית שלו. הבנקים יחויבו בשיתוף המידע של הלקוח, בהסכמתו ובאופן מאובטח עם גורמים מפוקחים שיציגו לו את ההצעה המשתלמת ביותר עבורו.
  • הקלות לבנקים חדשים באמצעות סיוע להקמת לשכה לשירותי מחשוב בנקאיים: עבור המהלך יקצה משרד האוצר 200 מיליון שקל.

הרפורמה כמובן מבורכת, אלא שאי אפשר להקביל את המצב של לקוחות הבנקים למצבם של הצרכנים כלקוחות סלולר. בעת רפורמת הסלולר, מעבר להקלה בניוד חלה גם עלייה חדשה במספר השחקנים בשוק. כאן לא מדובר בהוספה של שלושה בנקים חדשים שישברו את השוק, ולכן, כל עוד הבנקים מציעים למעשה שירות דומה במחיר דומה, נראה שהתחרות לא תהפוך פתאום למאבק עקב מדם על הלקוחות כפי שקורה בענף הסלולר. 

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות