שואב שוטף ביסל - בדיקה של האלחוטי שרוצה להשאיר לדייסון אבק I פואנטה

בדיקה: שואב שוטף ביסל – אלחוטי שרוצה להשאיר לדייסון אבק

שואב-שוטף ביסל הוא שואב אלחוטי מפתיע שיציל אתכם מביצה שנשברה על הרצפה או יוגורט שנשפך. מה החסרונות וכמה הוא עולה? בדיקת פואנטה

שואב ביסל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




כמה פעמים קרה לכם שנשפך לכם משהו על הרצפה והתחלתם להסתבך עם הניקיון? שואב שוטף ביסל CrossWave Cordless הוא שואב מפתיע, משום שהוא שואב אלחוטי שיודע להתמודד עם אתגרים מהסוג הזה. השואב, של המותג האמריקני BISSELL, הוא אחד המתחרים היותר מעניינים של דייסון – משום שהוא מציע תכונה חשובה שאין בדייסון: שטיפה.

תכל'ס, שואב דייסון הפך כמעט לשם נרדף לשואב אלחוטי, אבל יש כבר הרבה מתחרות שמשווקות שואב נטען, והוא בדרך כלל זול יותר. המתחרה המעניין ביותר בשוק כיום הוא BISSELL דגם CrossWave Cordless המיובא ע"י המילטון, משום שהוא שואב-שוטף. בניגוד לדייסון V11, שהוא היום השואב המתקדם ביותר של DYSON, שואב ביסל הוא מכשיר ששואב, שוטף ומייבש רצפות, פרקטים ושטיחים.

שואב ביסל

 

הרעיון הזה הוא אמנם לא חדש, אבל הוא בדרך כלל מגיע רק בשואב רובוטי. הייחוד כאן הוא בשילוב של מכשיר נטען, שמבצע את השאיבה והשטיפה גם יחד. זאת, בלי להחליף מברשות.

אז האם שווה לקנות את הדגם אלחוטי של BISSELL? לאחר כמה שבועות של שימוש, הנה סקירת פואנטה על דגם CrossWave Cordless של ביסל:

התפעול של שואב שוטף ביסל

נתחיל מהשורה התחתונה: השואב הזה של ביסל הפתיע אותי. נכון שהחברה מבטיחה שואב שיכול גם לשטוף, אבל האמת היא שלא ציפיתי למכשיר שבאמת מסוגל להתמודד עם שטיפת ושאיבת נוזלים. עם זאת, לשואב הזה כמה חסרונות, ביניהם המשקל שלו – מדובר בשואב כבד מאוד, ככל הנראה בגלל המנוע העוצמתי שנדרש כדי לבצע את הפעולות של שאיבה, שטיפה וניקוי המברשת.

פואנטה

ביסל מציעה עוד כמה דגמים – שואב-שוטף חוטי (שהוא כמובן יותר זול), שואב בלבד ושוטף בלבד. במוצר הזה היא משלבת את כל הטכנולוגיות, כלומר שאיבה ושטיפה בצורה אלחוטית. העובדה שהוא אלחוטי היא מצד אחד יתרון עצום, ומצד שני חיסרון בגלל התלות בסוללה.

שואב שוטף ביסל

כאמור, השואב הזה של ביסל מיועד לניקוי ריצפה, פרקטים ושטיחים. את זה הוא עושה באמצעות מברשת אחת, שבה נעשה שימוש גם בעת השאיבה וגם בעת השטיפה. המשמעות היא שהשאיבה והשטיפה מתבצעים בבת אחת (אם רוצים) ולא כפעולה אחרי פעולה. כדי לבצע את השטיפה, יש ללחוץ בזמן השאיבה על הכפתור מתחת לידית. הבחירה בין שאיבת שטיח או שאיבת הרצפה מתבצעת באמצעות מתג קטן בחלק העליון של המוט.

כדי להשתמש בשואב לשטיפה, יש למלא במיכל הפלסטיק המצורף מים ונוזל ניקוי (השואב נמכר עם נוזל ניקוי ייעודי) בהתאם לכמות המסומנת על המיכל. שימו לב שאם אתם צריכים לשטוף שטח קטן, יש סימון על מיכל הפלסטיק לגבי הכמות הדרושה – וכך אפשר לחסוך בנוזל.

יש שני מיכלים נפרדים – האחד למיכל למים נקיים וסבון והשני למיכל למים מלוכלכים ופסולת. בעת השטיפה מותזים מים נקיים ממיכל אחד ונשאבים מים מלוכלכים ופסולת למיכל השני.

תהליך השאיבה והשטיפה פשוט במקרה של שואב שוטף ביסל אלחוטי: בעת הלחיצה השואב מתיז מים ויש לעבור עם השואב על האזור שאותו רוצים לנקות.

במהלך ההתנסות שלנו, שמנו לב שאם מדובר בכתם או לכלוך דביק על הרצפה, צריך לעבור על האזור די הרבה פעמים כדי שהוא יתנקה לחלוטין.

בסיום השאיבה והשטיפה – יש לפרק את המיכל ולשפוך את המים המלוכלכים.

 שואב ביסל – ניקוי עצמי של המברשת

לאחר השאיבה והשטיפה אפשר ומומלץ לנקות את המברשת – וזה אחד היתרונות של המכשיר. השואב של ביסל מגיע עם משטח לניקוי עצמי של המברשת. כדי לעשות זאת, ממלאים מעט מים במשטח הייעודי ומפעילים אותו למספר שניות. בבדיקה שלנו זה עבד מצוין – לאחר הניקוי העצמי, המברשת חזרה למצב הנקי שבו הייתה לפני השאיבה.

יתרון נוסף נוגע לאחסון: שואב ביסל CrossWave Cordless כולל התקן ליבוש מברשות.

בטח יעניין אתכם גם:

 

טעינה וזמן שימוש

לאחר טעינה מלאה אשר נמשכת 4 שעות, השואב של ביסל עבד במשך לכל היותר חצי שעה.

לא מדובר בזמן עבודה ארוך, כך שאם יש לכם בית גדול – זה לא יספיק.

מהם החסרונות של שואב ביסל?

במסגרת שואב שוטף ביסל חוות דעת, חייבים להתייחס גם לחסרונות.

כך למשל, נדרשת הרבה עבודה אחרי שמסיימים לנקות. בסופו של דבר, אם למשל אתם שואבים באמצעות שואב ביסל ביצה שנשברה, מן הסתם היא לא נעלמת לשום מקום. בתהליך השטיפה והשאיבה כל הפסולת והנוזלים מצטברים במיכל – שאותו בסוף צריך לרוקן. זה אמנם פשוט לביצוע, אבל בכל זאת יש כאן התעסקות…

שואב ביסל - שואב-שוטף

בנוסף, כאמור, מדובר במכשיר כבד. המשקל הוא נקודה חשובה עבור צרכנים וצרכניות, וחשוב שלפני שאתם מחליטים – תתרשמו בחנות ממשקל השואב.

משך העבודה הקצר הוא חיסרון נוסף. כאמור, היצרנית מבטיחה חצי שעה של שאיבה. בבדיקה שלנו המכשיר הפסיק לעבוד אחרי פחות זמן.

פואנטה בטלגרם

נקודה נוספת היא המברשות. כאמור, יש לביסל רק מברשת אחת שבאמצעותה מבצע את השאיבה והשטיפה גם יחד. צד אחד זה יתרון, אבל מצד שני זה אומר שאין מגוון מברשות שבאמצעותן אתם יכולים להגיע לפינות ולמסילות, או לשאוב את הרכב.

אז מה עדיף – ביסל או דייסון?

אם אתם שואלים מה עדיף – שואב-שוטף ביסל או שואב דייסון, התשובה מורכבת. אם אתם מחפשים שואב שמבצע גם שטיפה, דייסון לא יספק לכם את התשובה. אם אתם מחפשים שואב יחסית קל, עם מגוון מברשות וזמן עבודה יחסית ארוך – דייסון V11 עדיף, וכך גם שואב שוטף אלחוטי שיאומי Mi Handheld Vacuum Cleaner או שואב JIMMY, שעולים הרבה פחות מדייסון.

שואב ביסל ושואב דייסון הם לא באמת מכשירים שמתחרים באותה קטגוריה, וכאשר אתם מתלבטים, עליכם להגדיר לעצמכם מה הצורך שלכם.

מחיר שואב-שוטף BISSELL

המחיר המלא של השואב המוצלח הזה של ביסל הוא יותר מ-2000 ש"ח, אבל אפשר למצוא גם בפחות. כך למשל, בעוד שבמחסני חשמל הוא נמכר בכ-2,300 ש"ח, ב-KSP הוא הרבה יותר זול.

KSP1,690 ש"ח

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות