נדבקתם בקורונה בעבודה? שימו לב - מדובר בתאונת עבודה מוכרת ע"י הביטוח הלאומי

מה תקבלו מביטוח לאומי אם נדבקתם בקורונה בעבודה?

אם נדבקתם בקורונה בעבודה ואתם סובלים מתופעות לוואי קשות – ייתכן שתוכלו לקבל קצבת נכות ולקבל הכרה בקורונה כתאונת עבודה

קורונה תאונת עבודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם נדבקתם בקורונה בעבודה – שימו לב לזה: המוסד לביטוח לאומי הכיר בקורונה כתאונת בעבודה, ועובדת צפויה לתשלומי נכות מצטברים של מאות אלפי שקלים. עד כה רק עובדים מעטים הוכרו ע"י הביטוח הלאומי כנפגעי עבודה, ולכן מדובר בהחלטה חשובה שעשויה להביא עוד רבים לדרוש הכרה בקורונה כתאונת עבודה.

כמעט שנה אחרי – העובדת סובלת מפגיעה קשה ולא חזרה לעבודה

מדובר בעובדת יחסית צעירה, בשנות ה- 40 לחייה וללא מחלות רקע, אשר לפי חקירה אפידמיולוגית נדבקה בנגיף תוך כדי עבודתה. הדבר אירע בתחילת המגפה בישראל, ועד היום היא סובלת מפגיעה תפקודית קשה ולא חזרה לעבודתה.

לאחר שנדבקה, העובדת אושפזה למשך זמן רב. בסיום האשפוז היא עברה שיקום ממושך. כאמור, גם כיום היא ממשיכה לסבול מפגיעה תפקודית קשה בגפיה, ובשל כך היא מסתייעת במקל הליכה ובסד לידיים.

את התביעה למוסד לביטוח לאומי הגישה העובדת באמצעות עו"ד גיל קראוס ושירי אלון.

מה קבעה הוועדה הרפואית שדנה בהכרה בקורונה כתאונת עבודה?

כאמור, העובדת הוכיחה כי היא נדבקה בקורונה תוך כדי עבודתה. לאחר מכן, הביטוח הלאומי הכיר בקורונה כתאונת עבודה, והיא זומנה לוועדה רפואית לצורך קביעת שיעור נכותה.

פואנטה בטלגרם

בעדותה בפני הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, טענה העובדת בין היתר כי מאז שחלתה היא סובלת מחולשה, כאבי פרקים, אובדן בחוש הטעם והריח, קשיי שינה, קשיי עיכול, פגיעות נוירולוגיות ועוד.

אל תפספסו – הצטרפו לקבוצת עדכוני קורונה >

הוועדה רפואית קבעה לה, בימים אלה ממש, נכות זמנית בשיעור של 100% למשך שנה וחצי, מעת הגשת תביעה ועד חודש ינואר 2022.

המשמעות היא שהאישה תזכה בין היתר בקצבה חודשית גבוהה עד תום תקופת נכותה הזמנית, וזאת עוד בטרם נקבעה לה נכות קבועה.

"האישה תקבל מעתה, ובמשך שנה, סכום חודשי השווה, פחות או יותר, לשכרה לפני שחלתה, שהוא כמעט פי שלושה מהסכום החודשי אותו הייתה מקבלת כגמלת נכות כללית – אלמלא הוכרה כנפגעת עבודה" מוסיפים עו"ד קראוס ועו"ד אלון.

פואנטה

לדבריהם, בתום תקופת הנכות הזמנית, הוועדה הרפואית תתכנס שוב בענייניה, וזאת על מנת לקבוע את המשך נכותה – ועל פיה גם ייקבעו תשלומי הנכות שתקבל, שעשויים להסתכם לאורך השנים בסכומי כסף גדולים.

מה המשמעות לגבי העתיד?

"אין ספק שכנפגעת עבודה, יגיעו לעובדת זכויות משמעותיות גם בעתיד, ובכל מקרה של החמרה במצבה, היא עשויה לזכות בהגדלת גמלתה וכספים נוספים" מוסיפים עו"ד קראוס ואלון.

לדבריהם, קביעת שיעור נכות זמנית כה משמעותי, ולתקופה של כשנה וחצי, מעידה על כך שתסמיני הפוסט-קורונה עלולים להיות קשים ולהימשך זמן רב, וכי המוסד לביטוח הלאומי צפוי להכיר בתסמינים אלו – ולפצות עובדים בגינם, כל עוד יוכח כי הם חלו במחלה עקב עבודתם ובמסגרתה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות