איפה לשמור תמונות ומסמכים? מחירי אחסון בענן וגיבוי בכונן חיצוני

איפה לשמור תמונות ומסמכים? מחירי אחסון בענן וגיבוי בכונן

גוגל תמונות פעלו בשיטה הכי ישנה בספר: אחרי שנים ללא תשלום, השירות כבר לא חינם. כמה עולה אחסון תמונות בתשלום בגוגל, OneDrive או דרופבוקס?

אחסון תמונות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כולנו צריכים שירות אחסון תמונות, ועבור רובנו השירות של גוגל – גוגל תמונות (Goole Photos) היה מאוד נוח. אלא שגוגל הודיעה כי החל מ-1 ביוני כבר לא נוכל לאחסן את התמונות שלנו ללא הגבלה.

לכן כדאי שנתחיל לחשוב ברצינות מה אנחנו עושים עם עשרות אלפי התמונות והסרטונים שצברנו ואנחנו ממשיכים לצבור בכל רגע שחולף. שירותי אחסון תמונות, או למעשה שירותי אחסון באופן כללי, ניתנים ע"י עוד חברות.

אחסון תמונות בגוגל: רק כל מה שתעלו עד 1 ביוני – חינם

עד עתה אחסון תמונות בגוגל תמונות היה זמין לכל מי שחיפש פתרון לתמונות. גוגל הציעה אחסון לא מוגבל של תמונות באיכות גבוהה למי שהסכים להוריד מעט את איכות התמונה המקורית.

פואנטה בטלגרם

ב-1 ביוני החגיגה הזאת תיפסק ואחסון תמונות בלתי מוגבל בגוגל תמונות יהיה זמין רק למי שיש לו סמארטפון PIXEL (של גוגל). החל מ-1 ביוני, כל קובץ חדש שיתווסף לגוגל תמונות, לגוגל דרייב או לג'ימייל – ייספר כחלק משטח האחסון שגוגל נותנת חינם – העומד על 15 ג'יגה. אחרי שנתיים, הוא יימחק לחלוטין.

כמובן שתוכלו לרכוש שטח אחסון נוסף בגוגל, אבל תוכלו גם לחפש דרכים אחרות של אחסון תמונות.

Google One – גוגל One

אחסון תמונות בגוגל ONE

כאמור, אתם לא חייבים להיפרד משירות אחסון התמונות של גוגל. אם אחסון תמונות בגוגל היה לכם נוח עד עכשיו, אתם יכולים להשאיר את התמונות שלכם בגוגל – ולשלם על כך. שירות Google One (גוגל One) הוא לא שירות יקר והוא מציע נפח אחסון בכמה גדלים:


אחסון בנפח ‎100GB

מציע ‏תמיכה ישירה ממומחי Google, אפשרות להוסיף בני משפחה הטבות נוספות לחברים – 80 ש"ח לשנה.

אחסון בנפח 200GB

מציע ‏תמיכה ישירה ממומחי Google, אפשרות להוסיף בני משפחה הטבות נוספות לחברים – 120 ש"ח לשנה או 12 ש"ח לחודש.

אחסון בנפח 2 טרה

מציע ‏תמיכה ישירה ממומחי Google, אפשרות להוסיף בני משפחה הטבות נוספות לחברים – 390 ש"ח לשנה או 39 ש"ח לחודש.

אחסון בנפח 10 טרה

מציע ‏תמיכה ישירה ממומחי Google, אפשרות להוסיף בני משפחה הטבות נוספות לחברים – 195 ש"ח לחודש.

אחסן תמונות ב-OneDrive של מיקרוסופט

אחסון תמונות ב-ONEDRIVE של מיקרוסופט

מיקרוסופט מציעה שירות אחסון ששמו OneDrive, שמגיע גם כחלק ממיקרוסופט 365.

שימו לב, ייתכן שאתם משלמים כבר על מיקרוסופט 365. כל מי שרשום למיקרוסופט 365 מקבל באופן אוטומטי נפח אחסון של 1 טרה. אם עד כה העדפתם שלא לשלם על מיקרוסופט 365 בגלל המחיר הגבוה, אולי עכשיו כשתפסיקו לקבל אחסון תמונות מגוגל חינם – יהיה לכם משתלם להירשם למיקרוסופט 365.

אחסון תמונות ב-OneDrive בלבד

אחסון של 100GB במחיר של כ-10 ש"ח בחודש, לא כולל תוכנות אופיס.

Microsoft 365 Personal

אחסון של 1 טרה במחיר של 300 ש"ח לשנה או 30 ש"ח בחודש, כולל תוכנות אופיס וכולל סקייפ.

Microsoft 365 Family

אחסון של 1 טרה לאדם – עד 6 אנשים – במחיר של 450 ש"ח לשנה או 45 ש"ח בחודש, כולל תוכנות אופיס וכולל סקייפ.

iCloud של אפל

iCloud של אפל

אם יש לכם אייפון, אתם יכולים מן הסתם להשתמש בשירות האחסון של אפל – iCloud, שבו התמונות מאורגנות באופן אוטומטי לפי תאריך ונשמרות באיכות הגבוהה שבה הן צולמו.

כדי למצוא את השירות, נדרשת אפליקציית התמונות ב- Mac או iOS. במחשבים אישיים אפשר לנהל את התמונות והסרטונים דרך iCloud.com בדפדפן, או באמצעות אפליקציית iCloud של ווינדוס.

כדאי לדעת שגיבוי ה-iCloud של האייפון לא שומר באופן אוטומטי בכונן iCloud. כאשר מוחקים תמונה מהאייפד, מופיעה הודעה על כך שהתמונה תימחק גם מתמונות iCloud.

iCloud מגיע באופן אוטומטי במכשירי iOS יחד עם אחסון של 5GB חינם, אבל 5GB זה כמובן לא מספיק בימינו. אפל מאפשרת לשדרג את נפח האחסון תמורת כמה דולרים בחודש, ומאפשרת גם שימוש משפחתי:

אחסון תמונות ב-iCloud עד 5GB

מגיע באופן אוטומטי עם ההרשמה וניתן חינם.

אחסון ב-iCloud של 50GB

מחיר: כ-4 ש"ח בחודש.

אחסון ב-iCloud של 200GB

מחיר: כ-12 ש"ח בחודש. ניתן לשיתוף משפחתי.

אחסון ב-iCloud של 1 טרה

מחיר: כ-40 ש"ח בחודש. ניתן לשיתוף משפחתי.

אפל מציעה את תוכנית Apple One, שכוללת מנוי לאפל TV פלוס ואחסון ב-iCloud במחיר מוזל.

אחסון תמונות בדרופבוקס (DROPBOX)

אחסון תמונות בדרופבוקס

אתם בטח מכירים את דרופבוקס (Dropbox) שירות אחסון נוח במיוחד. אם אתם מחפשים פתרון עבור אחסון תמונות, דרופבוקס הוא בהחלט חלופה מצוינת שתוכלו להשתמש בה באמצעות אפליקציה על הטלפון שלכם ועל המחשב שלכם.

דרופבוקס מציעה אחסון חינם בנפח מצומצם מאוד, שיגרום לכם מן הסתם לרצות לשדרג את התוכנית.

אחסון תמונות עד 2 ג'יגה בדרופבוקס

מי שאין לו יותר מדי חומרים לשמור ויכול להסתפק בנפח של 2GB, יכול לקבל את האחסון חינם.

אחסון של 2 טרה

אחסון של 2 טרה בדרופבוקס יעלה 12 דולר בחודש או 120 דולר בשנה.

אמזון פריים: לא זמין לכולם

אמזון לא מציעה עדיין לצרכנים ישראלים שאין להם כתובת אמריקנית להירשם לתוכנית המנויים שלה אמזון Prime. מנוי אמזון פריים מקבלים הטבות כמו צפייה בשירות הטלוויזיה בסטרימינג אמזון פריים וידאו, שילוח חינם ומהיר של מוצרים רבים והנחה על חלק מהמוצרים באתר. בנוסף, המנויים מקבלים אחסון תמונות בלתי מוגבל ב-Amazon Photos ואחסון בנפח 5GB של סרטונים.

ניתן לחלוק את הנפח הבלתי מוגבל עם 5 אנשים אחרים ע"י הוספתם למסלול משפחתי. ניתן לחפש את התמונות באמצעות מילות מפתח, מיקום ושם האדם המופיע בתמונה.

מחיר אמזון פריים: 13 דולר בחודש או 120 דולר בשנה (כ-42 ש"ח בחודש או כ-290 ש"ח בשנה).

הדפסת תמונות

 

פליקר (Flickr)

פליקר

בניגוד לשירותי אחסון אחרים, פליקר היא לא תאגיד אינטרנט ענק שעוסק במגוון מוצרים, אלא מתמחה בתמונות וסרטונים. האחסון כאן הוא ייעודי לתמונות.

פליקר אפשרה בעבר אחסון תמונות חינם, אבל כיום מדובר בשירות בתשלום. יש לו כמה יתרונות על פני שירותים אחרים – כשהעיקרי שבהם הוא העובדה שהתשלום מאפשר אחסון ללא הגבלה וללא הורדת האיכות. בנוסף, אם אתם אוהבים לשתף את התמונות שלכם – תוכלו לשתף מכאן תיקיות ולקבל משוב מגולשים אחרים. עבור צלמים מקצועיים, מדובר בפתרון מוצלח.

אגב, עד 1000 תמונות תוכלו לקבל אחסון חינם, אבל רוב הצרכנים מעדיפים אחסון גדול יותר.

מנוי חודשי – פליקר

8 דולר בחודש (כ-26 ש"ח) עבור אחסון ללא הגבלה, ללא פרסומות, העלאה אוטומטית מהדסקטופ והנחות למוצרים של חברות אחרות, כמו ADOBE.

מנוי שנתי – פליקר

72 דולר בשנה (כ-235 ש"ח) עבור אחסון ללא הגבלה, ללא פרסומות, העלאה אוטומטית מהדסקטופ והנחות למוצרים של חברות אחרות, כמו ADOBE.

אחסון בענן ביתי – My Cloud של ווסטרן דיגיטל

כונן חיצוני לאחסון תמונות Western Digital

כל השירותים שהוזכרו כאן הם שירותים של אחסון בענן, כאשר את הענן מספקות חברות ענק. פתרון אחר מציעה חברת ווסטרן דיגיטל, שמשווקת כונן חיצוני המספק אחסון בענן ביתי פרטי.

בשנת 2018 השיקה החברה את My Cloud Home, אשר נמכר בכמה נפחים. המחיר עולה בהתאם לנפח האחסון.

היתרון במוצר כזה הוא שהגיבוי נמצא אצלכם, ואינכם תלויים בגחמות של חברות כמו ההחלטה של גוגל להתחיל לפתע לגבות כסף על האחסון. בנוסף, מדובר בהוצאה חד פעמית שבסופו של דבר מסתיימת, בניגוד להוצאה קבועה על אחסון בחברות כמו גוגל, אפל או דרופבוקס – אשר אתם הופכים להיות תלויים בה עם הזמן.

החיסרון הוא ההוצאה הגבוהה יחסית והעובדה שאם המכשיר מתקלקל, אתם עלולים לאבד את התמונות ואת המידע שכל כך רציתם לשמור.

  • כונן קשיח חיצוני 2TB: כ-700 ש"ח
  • כונן קשיח חיצוני 3TB: כ-725 ש"ח
  • כונן קשיח חיצוני 42T: כ-825 ש"ח
  • כונן קשיח חיצוני 6TB: כ-1,100 ש"ח
  • כונן קשיח חיצוני 8TB: כ-1,400 ש"ח

בשורה התחתונה

אחסון תמונות הוא מסוג השירותים שכולנו זקוקים להם, במיוחד בעידן שבו הכול מצולם ומשותף. אל תתעצלו, בצעו השוואה בין השירותים השונים. קחו בחשבון שההשוואה צרכה לכלול לא רק את המחיר, אלא את הנפח ואת הנוחות.

לפני שאתם מאחסנים את כל התמונות, כדאי שתמחקו חלק מכל הסרטונים והתמונות שנשלחים אליכם – אין כמעט ספק שיש הרבה מאוד קבצים מיותרים שחבל לגבות.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות