5 עובדות על טסלה – מחירים, טעינה, מודל המכירה, האביזרים והמתחרים בישראל

קבלו מידע מעניין על טסלה - מחירים של הדגמים השונים, מחירי האבזור הנלווה, שיטת הטעינה ועוד כמה טיפים שאולי לא ידעתם
טסלה מחירים




עם מחיר התחלתי של כ-180,000 שקל למכונית, אין ספק שהגעת טסלה לישראל זו בשורה ענקית. אמנם זה לא סכום פעוט, אבל הוא הרבה יותר נמוך מהתחזיות ולא הרבה יותר גבוה ממחירן של מכוניות חשמליות אחרות, כמו יונדאי איוניק. לאור זאת, אחרי שנים של ציפייה, כבר ביוני 2021 נראה על כבישי ישראל מכוניות של טסלה בכמויות לא מעטות. עשרות אלפי ישראלים יעברו לרכב חשמלי וייפרדו מתחנות הדלק לתמיד. בטסלה התכוונו להתחיל את המסירות כבר בפסח, אבל מאז פתיחת האתר להזמנה היה שטף של הזמנות, ומועד המסירות נדחה לחודש יוני.

למעשה, מחירי טסלה בישראל פשוט מטלטלים את השוק הישראלי. לא רק שטסלה היא החברה הכי חדשנית והכי מסקרנת בענף הרכב בעולם, המחירים של TESLA בישראל חושפים את העוול שנעשה לנו הצרכנים על-ידי יבואני הרכב ועל ידי מדינת ישראל. בנוסף, הם בוודאות ישנו את מבנה השוק, יעירו את התחרות הרדומה בשוק הרכב ויעבירו הרבה יותר נהגים ישראלים לרכב חשמלי.

אם הלכתם לאיבוד בים המידע על טסלה ואתם לא מבינים כמה תעלה המכונית החשמלית המדוברת ואילו דגמים אפשר כבר להזמין – הנה 10 עובדות על טסלה בישראל:

1. טסלה בישראל – מחירים ודגמים

בישראל יימכרו שלושה דגמים: טסלה 3, טסלה S וטסלה X. לכל הרכבים יש תא מטען חשמלי, גג זכוכית וטייס אוטומטי.

מודל 3 הוא הדגם הבסיסי, ואילו שני הדגמים האחרים הם דגמי פרימיום שמחירם מתחיל ביותר מ-400,000 שקל וממשיך צפונה.

טסלה 3

טסלה מחירים
טסלה מודל 3

 

Model 3 הוא הרכב החשמלי הקטן מבין השלושה. הרכב מוצע בשלוש גרסאות. הגרסה הזולה ביותר היא טסלה מודל 3 Standard Range Plus, והיקרה היא מודל 3 PERFORMANCE, שבה מערכת ההנעה מספקת תאוצה של 0 ל-100 קמ”ש תוך 3.3 שניות.

המתחרות של טסלה אמנם זולות יותר, אבל לא בפער גדול. כך למשל, ניסאן ליף ופיג’ו 2008 עולות 165,000 ש”ח, ויונדאי איוניק עולה כ-160,000 ש”ח.

טסלה – מחירים עבור דגם 3

דגם מערכת הנעה טווח (WLTP) 0-100 קמ”ש מחיר סופי כולל מע”מ
Model 3 Standard Range Plus Rear Wheel Drive 448  ק”מ 5.6 שניות 179,213
Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive 580  ק”מ 4.4 שניות 219,510
Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive 567  ק”מ 3.3 שניות 250,860

 

מחירים טסלה S

טסלה מחירים
טסלה S. צילום: TESLA

 

רכב סדאן חשמלי מלא (הראשון שיצא בעולם). מתהדר בדירוג הבטיחות הגבוה ביותר שיש, עם טווח הנסיעה הארוך ביותר של כל רכב חשמלי ועדכוני תוכנה מהאוויר.

טסלה – מחירים עבור דגם S  

דגם   מערכת הנעה טווח (משוער) 0-100 קמ”ש מחיר סופי כולל מע”מ
Model S Long Range Dual Motor All-Wheel Drive 663  ק”מ 3.2 שניות 420,124
Model S Plaid Tri Motor All-Wheel Drive 628  ק”מ 2.1 שניות 644,273
Model S Plaid+ Tri Motor All-Wheel Drive 837 ק”מ <2.1 שניות 738,613

 

טסלה Model X

טסלה מחירים
טסלה X. צילום: חברת TESLA

 

דגם זה הוא ה-SUV המהיר ביותר וזכה לדירוג בטיחות יורו NCAP של 5 כוכבים. יש לו דלתות כנף אחוריות וחופת זכוכית, והוא מגיע בתצורה של עד שבעה מושבים.

טסלה – מחירים עבור דגם X  

דגם   מערכת הנעה טווח (משוער) 0-100 קמ”ש מחיר סופי כולל מע”מ
Model X Long Range Dual Motor All-Wheel Drive 580  ק”מ 3.9 שניות 446,130
Model X Plaid Tri Motor All-Wheel Drive 547  ק”מ 2.6 שניות 644,273

המסירות של שני דגמי היוקרה יחלו סביב נובמבר-דצמבר 2021.

ומה עם המתחרות בגזרת הפרימיום? BMW E330 עולה 353,000 ש”ח ומרצדס חשמלית 400EQC עולה כ-500,000 ש”ח.

2. TESLA – מודל מכירה ללא מתווכים ועם שקיפות

מודל המכירה של TESLA בישראל הוא של מכירה ישירה, ללא יבואן שגוזר קופון שמן באמצע. בנוסף, טסלה מציינת מה גובה מס הקנייה. כך למשל, מסתבר שגובה מס הקנייה על טסלה 3 הוא 9,664 שקל.

מבחינת הצרכנים זה חיסכון אדיר לא רק משום שפער התיווך נחסך, אלא בגלל השקיפות.

בארץ לכל מותג מכוניות יש יבואן בלעדי אחד. מי שמחפש שקיפות לגבי תמחור הרכב לא ימצא אותה, ולצרכן אין מושג כמה מתוך עלות הרכב הוא מס קנייה.

ועוד היבט מעניין הוא שאין אפשרות להתמקח. הזמנת טסלה אינה שונה בהרבה מהזמנת פיצה בדומינוס פיצה: בוחרים את הדגם, את התוספות ומזמינים. אין נציג שמתמקח ואין הנחה לחברי מועדון צרכנות.

בכל מקרה, עבור מי שרוצה להתנסות בנסיעה מומלץ להזמין נסיעת מבחן. טסלה 3 תוצג בקניון רמת אביב, ולאחר סיום הסגר ניתן יהיה לנסוע ברכב.

3. טסלה – טעינה

אי אפשר לרכוש רכב חשמלי בלי לוודא שתוכלו לטעון אותו כמו שצריך. בטסלה ממליצים לטעון את המכונית כל לילה כך שבמהלך היום אפשר יהיה לנסוע ללא חשש.

אפשר לטעון את המכוניות של טסלה דרך שקע סטנדרטי או באמצעות מתאם של טסלה (Tesla Wall Connector), שמספק עד 70 קילומטר לשעת טעינה. אפשר יהיה לרכוש כזה כבל בישראל, אך מחירו טרם נקבע. בארה”ב הוא עולה 500 דולר (כ-1,650 ש”ח).

אם אתם גרים בתל אביב או בחיפה, תוכלו לטעון את הרכב גם בתחנות הטעינה המהירה (ה-Superchargers). תחנות נוספות ייפתחו בהמשך. תחנות טעינה כאלה טוענות את מכוניות טסלה תוך דקות ולא תוך שעות. במקרה של שימוש בסופר צרג’ר (עמדות טעינה ציבוריות), תצטרכו כמובן לשלם לטסלה. פרט שחשוב לדעת הוא שבטסלה דורשים מבעל הרכב לפנות את העמדה מיד בתום הטעינה, ומי שמתעכב יותר מחמש דקות משלם קנס על כל דקת שהייה מיותרת.

4. איפה תמצאו מרכז שירות או מוסך טסלה?

עם כל הכבוד לרכב הבטיחותי והמשוכלל, מן הסתם תצטרכו מדי פעם להכניס אותו למוסך.

טסלה הקימה מרכז שירות בפתח תקווה וכן חתמה על הסכם שירותי דרך עם חברת שגריר.

5. טסלה – מחירים של מוצרים ואבזור

אז אחרי שאמרנו שלחברת טבלה מחירים מפתיעים, כדאי להבהיר נקודה חשובה: המחיר ההתחלתי נראה אמנם מפתיע, אבל אין לקוח אחד שבאמת ישלם אותו. כפי שאמרנו, כבל ההטענה של טסלה כרוך בעלות נוספת, אבל זו רק ההתחלה.

 

ראשית, המחיר הזה הוא מחיר לרכב לבן, אם תרצו את הרכב שלכם בצבע כחול למשל, תוסיפו 4,000 שקל. אם תעדיפו אדום, תשלמו תוספת של 7,500 שקל, ואם תרצו שהצבע הפנימי יהיה לבן, תשלמו עוד 4,000 שקל… גם שאר התוספות עולות אלפי שקלים. כך למשל, אם תרצו להוסיף למשל וו גרירה, המחיר הוא 4,000 שקל.

אגב, אמנם הרכב מגיע עם טייס אוטומטי (מערכת אוטופיילוט), אבל אם תרצו להוסיף מערכת שמאפשרת לרכב להחנות את עצמו – תשלמו עוד 37 אלף שקל.

בשורה התחתונה, טסלה הוא לא רכב זול, אבל הוא רכב בליגה אחרת מכל בחינה שהיא. קודם כל, הוא כמובן רכב לא מזהם שהמעבר אליו יחסוך לכם את עלויות הדלק. מעבר לזה, הוא רכב מאובזר ובטיחותי עם יכולות נהיגה אוטונומיות מתקדמות. טסלה משנה סדרי עולם בישראל לא רק בגלל הרכב החשמלי המתקדם שהיא מציעה, אלא בשל מודל המכירה המאוד פשוט אונליין, ללא פערי תיווך, ללא מיקוח ובהרכבה עצמית מוחלטת.

 

 

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

[poenta_banner]

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





 

 

 

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות