גלקסי S21 אולטרה - בדקנו אם שווה לכם לקנות את המכשיר היקר של סמסונג

האם זה הסמארטפון הטוב בשוק היום?

גלקסי S21 אולטרה מציע מצלמות מצוינות ומסך מרהיב. יש לו גם חסרונות, אז האם בשורה התחתונה שווה להשקיע בו סכום כזה גבוה? סקירת פואנטה

גלקסי S21 אולטרה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי שבועיים של סקירה, פואנטה יכולה לקבוע בוודאות: סמסונג גלקסי S21 אולטרה הוא ללא ספק מכשיר סלולרי מומלץ למי שמחפש סמארטפון איכותי ויש לו תקציב גבוה להשקיע. אמנם, יש לו כמה חסרונות, אבל עדיין מדובר בסמארטפון מומלץ שעומד בכבוד בהבטחה להיות מכשיר הדגל של החברה.

S21 אולטרה הוא המכשיר היקר והיוקרתי בסדרת גלקסי S21 של סמסונג שהושקה לאחרונה, הכוללת שלושה מכשירים. הוא מגיע עם מסך מעולה ומצלמה מצוינת, ובניגוד לשני הדגמים האחרים – הוא מציע תמיכה גם בעט מגע (העט לא נמכר עם המכשיר). מדובר במכשיר דור 5, כמו שני הדגמים האחרים בסדרה. כאמור, הוא יקר משמעותית מאחיו הקטנים – גלקסי S21 וגלקסי S21 PRO, אבל הוא גם נותן תמורה מקיפה יותר (היכנסו לכתבה מה ההבדל מה ההבדל בין גלקסי S21, גלקסי S21 פלוס וגלקסי S21 אולטרה?

מי ששוקל לקנות את Galaxy S21 ULTRA צריך לקחת בחשבון שסמסונג הלכה בעקבות אפל והחליטה לשווק את המכשיר הזה בלי מטען. אם יש לכם מטען מדגם קודם של סמסונג או טלפון אחר (חוץ מאייפון), תוכלו להשתמש בו עם המכשיר הזה – אבל כדאי שתבדקו איזה הספק של טעינה המטען הישן מספק.

גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 ULTRA. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אמנם זה קצת מעצבן שסמסונג לא משווקת מטען, אבל אין ספק שמבחינת איכות הסביבה זה עדיף. לזכותה של סמסונג ייאמר שבניגוד לאפל, הדגמים של סדרת S21 נמכרים במחירי פתיחה נמוכים יותר מגלקסי S20.

סמסונג גם לא משווקת בערכה אוזניות – ככל הנראה כדי לעודד את הצרכנים לרכוש את אוזניות גלקסי BUDS LIVE PRO שהיא השיקה במקביל לסדרת GALAXY 21. האוזניות החדשות מציעות כמה תכונות שרלבנטיות רק לדגם S21 ULTRA (היכנסו לסקירת גלקסי באדס לייב פרו).

מה שעוד חסר בגלקסי S21 אולטרה זו האפשרות להרחיב את כרטיס הזיכרון.

סקירה – גלקסי S21 אולטרה

גלקסי S21 אולטרה – מסך

אי אפשר שלא להתרשם מהמסך האיכותי של S21 ULTRA. מדובר במסך מקומר בגודל של 6.8 אינץ', שהצבעים בו פשוט חדים וחיים באופן יוצא דופן. קצב הרענון נע בין 10 ל-120 הרץ. סמסונג שיפרה גם את הבהירות (המסך מסוגל להגיע לבהירות מירבית של עד 1500 ניטים) ואת הניגודיות. במסך מוטמע חיישן לזיהוי טביעות אצבע שעובד טוב – אך לא 100%. היו מקרים שבהם נדרשנו לנסות מספר פעמים עד המכשיר נפתח. בחלקו העליון של המסך נמצאת מצלמת הסלפי.

המסך וגב המכשיר מצופים זכוכית גורילה גלאס 7 מבית קורנינג.

S21 אולטרה – מצלמות

מצלמות גלקסי S21 אולטרה

 

המצלמות הן הדובדבן שבקצפת מבחינת גלקסי S21 אולטרה, ולטעמנו הן מהוות את שובר השוויון בינו לבין דגמי פרימיום אחרים. אפשר להבחין במערך הצילום המושקע מיד כשמביטים בגב המכשיר – גם מבחינת העיצוב הייחודי. המצלמות מרוכזות בתוך מלבן עם זוויות מעוגלות, הגולש אל המכשיר וקצת בולט מעליו.

  • מצלמה ראשית: 108 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/1.8.
  • מצלמה משנית (עדשה רחבה): 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.2. זווית צילום רחבה של 120 מעלות.
  • מצלמה שלישית: 10 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.4 ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 3.
  • מצלמה רביעית: 10 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/4.9, אורך מוקד של 240 מ"מ ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 10 (!).
  • בעיגול החמישי ממוקמים חיישנים עם פוקוס אוטומטי באמצעות לייזר (Laser AF) ומבזק לד.

בבדיקות שלנו התמונות יצאו פשוט נהדרות, במיוחד אם אתם אוהבים את הנטייה של סמסונג להעצים את הצבעים. סמסונג אלופה בצבעים רוויים, והיא מעצימה את הצבעים בצורה שהם בעצם יותר יפים מהמציאות. כך למשל שמיים תכולים נראים צבועים בתכלת עז.

גלקסי S21 אולטרה מצלמות
צילום במצלמה העיקרית של גלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום מאותה נקודה בזום X3 של גלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

S21 ULTRA
צילום מאותה נקודה בזום X10 של גלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלקסי S21 ULTRA
צילום מאותה נקודה בזום X30 של גלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

זום גלקסי S21 אולטרה
צילום מאותה נקודה בזום X100 בגלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצב המאקרו מתחיל לעבוד בצורה אוטומטית כאשר הוא מזהה את האובייקט שאליו מתקרבים.

מצלמות גלקסי S21 אולטרה
צילום מאקרו בגלקסי S21 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמת הסלפי בדגם הזה מגיעה ברזולוציית 40 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2 וזווית צילום של 80 מעלות.

פואנטה

חומרה, ממשק ותכונות נוספות: גלקסי S21 אולטרה

כפי שאפשר לצפות ממכשיר דגל יקר של סמסונג, המכשיר מהיר מאוד הזכות החומרה המתקדמת ביותר שסמסונג מציעה כיום בטלפונים שלה:  מעבד Exynos 2100 (בארץ עדיין לא משווקים את הגרסה עם המעבד של קוואלקום). אולטרה 21 מגיע עם זיכרון עבודה גדול של 12 גיגה ועם נפח אחסון נדיב של 256 או 512 GB, כך שזה לא באמת קריטי שהחברה הסירה את אפשרות ההרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

לחצו כאן כדי לקבל עדכונים חמים בטלגרם >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה >

הממשק מוכר ונוח לכל מי שהיה לו בעבר מכשיר שך סמסונג או מכשיר אנדרואיד אחר. עם זאת, קורה לא פעם שכאשר מצלמים או אוחזים במכשיר, נוגעים בטעות בחלק התחתון השמאלי של המסך וסוגרים את החלון המרכזי.

יש כאן עמידות למים ואבק בתקן IP68.

גלקסי S21 אולטרה – עט מגע

כאמור, דגם ULTRA הוא היחיד בסדרת S21 של סמסונג שמציע תמיכה בעט מגע. העט לא נמכר עם המכשיר, אפשר לקנות אותו בנפרד – אבל צריך לזכור שאין איפה למקם אותו (בניגוד לסדרת ה-NOTE שבה יש מיקום ייעודי לעט, כך שהוא לא הולך לאיבוד). אם יש לכם עט ששייך לגלקסי נוט או לטאבלט גלקסי TAB של סמסונג, תוכלו להשתמש בו כאן.

סוללה וטעינה

בגזרת הסוללה גלקסי S21 אולטרה קוצר קצת פחות שבחים. אמנם יש לסוללה קיבולת גדולה של 5000 מיליאמפר/שעה, אבל זה לא מכשיר שתוכלו להמשיך איתו ליום העבודה הבא. כאשר המכשיר מתאמץ, הסוללה מתחממת באופן מפתיע שלא היינו מצפים לה במכשיר דגל יקר. כאשר מצלמים סרטון, אחוזי הסוללה יורדים די מהר.

הסמארטפון הזה תומך בטעינה מהירה של 25 וואט, ואם תטענו את המכשיר במטען מהיר, תוכלו לטעון כ-50% מהסוללה תוך חצי שעה.

המכשיר כמובן גם טוען בטעינה אלחוטית של 15 וואט ומאפשר טעינה אלחוטית של מכשירים אחרים (כמו אוזניות או שעון חכם של סמסונג) בהספק של 4.5 וואט. הטעינה ההפוכה מאפשרת בין היתר לטעון את האוזניות או השעונים של סמסונג.

בשורה התחתונה

אין סמארטפון מושלם וגם לגלקסי S21 יש כמה חסרונות, אבל עבור מי שיש לו תקציב גבוה, לטעמנו מדובר בבחירה טובה. המצלמות של המכשיר הזה פשוט מצוינות, ובעידן שבו נושא הצילום ושיתוף התמונות משמעותי מאוד עבור צרכנים רבים, הם יקבלו פה תמורה טובה לכספם. מה שחשוב להביא בחשבון הוא שהסוללה מחזיקה ללא יותר מיום, ואולי אפילו תזדקקו לטעינה במהלך היום. ממכשיר כל כך יקר, היינו מצפים ליותר.

מחיר

שימו לב, יש פערי מחירים גדולים בין מכשירי סמסונג גלקסי. הנה כמה מההצעות היותר זולות:

גלקסי S21 אולטרה 256GB:

KSPכ-4,379 ש"ח
מחסני חשמלכ-4,379 ש"ח

 

כאן באתר פואנטה פרסמנו כתבת השוואת מחירים בין גלקסי S21 בחנויות השונות – היכנסו לכתבה איפה הכי זול לקנות גלקסי S21? השוואת מחירים עם פואנטה.

 

האזינו גם לפודקאסט טריפל על גלקסי S21

 

 

 

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות