סקירה: Roidmi NEX - השואב-שוטף האלחוטי הראשון. עושה את העבודה? - פואנטה

סקירה: Roidmi NEX – השואב-שוטף האלחוטי הראשון. הקץ לדלי ולסמרטוט?

Roidmi NEX הוא השואב האלחוטי הראשון שהוא שואב-שוטף. איך עובד שואב נטען שוטף, כמה זה עולה והאם הרצפה יוצאת נקייה? בדיקת פואנטה

שואב שוטף
השואב הנטען ROIDMI NEX מציע שאיבה ושטיפה במכשיר אחד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שואב אלחוטי הפך לכמעט סטנדרט – אבל עד כה לא היה בנמצא שואב אלחוטי שהוא גם שוטף. Roidmi NEX משנה את כללי המשחק: הדגם הזה מביא לצרכנים לראשונה שואב נטען שהוא שואב-שוטף – ואפילו במחיר שפוי.

שואב-שוטף של Roidmi NEX – איך זה עובד?

השואב מגיע עם שלל מברשות, כאשר המברשת העיקרית היא המברשת הקלאסית הגדולה המיועדת לשאיבת אבק. אביזר נוסף בגודל זהה הוא אביזר השטיפה שאפשר למלא ב-180 מ"ל מים. לאביזר השטיפה מוצמדת מטלית נשלפת ונשטפת (הערכה כוללת שתי מטליות כאלה, וניתן לכבס אותן).

כדי להפוך את השואב לשוטף, יש לחבר אליו את אביזר השטיפה, לאחר שמוסיפים אליו מעט מים (ואפשר גם מעט חומר ניקוי).

בבדיקה שלנו, התוצאה שהתקבלה הייתה רצפה נקייה. כדי להגיע לתוצאה הזאת, לא נדרשנו כמעט לשום מאמץ, וזה היתרון בשואב הזה. מילאנו מים, הרטבנו מעט את המטלית ויצאנו לדרך. עם זאת, יש לזכור כי מדובר בעיקר בהתזה וניגוב, ולא בשטיפה עתירת מים. למעשה, בעת השימוש ב-Roidmi NEX כשואב-שוטף, הוא מבצע בזו אחר זו את שתי הפעולות, כלומר – שואב ואז שוטף.

תהליך השטיפה בסך הכול מהיר וקל. Roidmi NEX משתמש במעט מאוד מים, כך שאולי נכון יותר לקרוא לזה ניגוב לח. במהלך הבדיקה, מצאנו את עצמנו מוסיפים מעט מים באופן ידני כדי לשפר את השטיפה. בנוסף, כדי להסיר כתמים קשים, יש לעבור על הכתם מספר פעמים. ההמלצה שלנו היא לא להשתמש ב-Roidmi NEX כדי לנקות חלב שנשפך או שלולית של קטשופ – משום שבסופו של דבר מדובר במוצר חשמלי והנוזלים פשוט נשאבים לתוכו ומאוד מלכלכים אותו, אך בהחלט להשתמש בו לשטיפה שגרתית של הרצפה, כאשר הלכלוך הוא לכלוך סביר ויבש (למשל רצפה רגילה או רצפת פרקט עם כתמים).

החיבור של האביזר עצמו הוא חיבור מגנטי המתבצע בקלות, ומרגע שהאביזר מחובר, השואב למעשה מתיז מעט מים ומנגב את הרצפה.



Roidmi NEX: מפרט

רוידמי NEX הוא למעשה דגם משודרג לשואב Roidmi F8 – דגם שנמכר בארץ בהצלחה גדולה. הוא מציע עוצמת שאיבה חזקה יותר ב-25% ל-23,500PA ועוצמת היניקה היא 145AW (בדומה לעוצמת השאיבה של דייסון V10 המצוין, ופחות מעוצמת השאיבה בדייסון V11, העומדת על 185AW).

כמו בדייסון V10 ובדייסון V11, גם כאן יש 3 עוצמות שאיבה: חלשה, רגילה וחזקה (low, boost ו-max), וניתן לבחור בעוצמה הרצויה באמצעות כפתור בקצה העליון של השואב. ההפעלה מתבצעת באמצעות לחיצה ארוכה שעשויה מעט לבלבל את המשתמש בשל העובדה שהשואב לא מגיב מיד.

הדגם הזה כולל גם מתקן תלייה עם טעינה אלחוטית, שמתווסף לטעינה החשמלית הרגילה.

Roidmi NEX: שאיבה

רוידמי NEX הוא כאמור שדרוג של דגם Roidmi F8, ובדומה לדגם זה, גם כאן מגיעות עם השואב מברשות נוספות מעבר למברשת הייעודית לשטיחים ורצפות, כמו מברשת לספות ומברשת רכה על מוט של 90 מעלות. בנוסף, הערכה כוללת צינור גמיש לניקוי רכב, ארונות, מגירות ועוד מקומות בעלי גישה מוגבלת.

החלפת האביזרים פשוטה ומזכירה את הפשטות של דייסון – לחיצה על כפתור, שליפה והרכבה.

מגוון מברשות + אביזר לשטיפה: Roidmi NEX

השואב הוא יחסית קל ומשקלו לפני חיבור האביזרים הוא 1.5 ק"ג. האביזרים מוסיפים למשקלו כמה מאות גרמים, כך שהוא מגיע לכ-2 ק"ג. במבחן השאיבה עלה כי גם כאשר משתמשים ב-Roidmi NEX זמן ממושך, הידיים לא מתעייפות והמשקל לא נעשה מכביד.

השאיבה עצמה נוחה, וקל לשאוב גם מתחת לספות, אפילו ספות נמוכות, משום שהמוט מגיע למצב שטוח כמעט לחלוטין.

מיכל האיסוף מכיל עד 0.4 ליטר של לכלוך, כך שהוא לא מאוד גדול (בשואב דייסון V11 למשל יש מיכל של 0.76 ליטר). ריקון המיכל נוח. השליפה מתבצעת ע"י לחיצה על כפתור שממוקם בצידו התחתון.

זמן השאיבה משתנה בהתאם לעוצמה, כאשר בעוצמה הנמוכה מדובר בקצת יותר מ-60 דקות שאיבה, ובעוצמה הגבוהה ביותר בכ-12 דקות שאיבה. בעוצמה הבינונית מדובר בכ-30 דקות שאיבה. החלפת רמת העוצמה מתבצעת ממתג ההפעלה בלחיצה קלה יחסית על הכפתור.

אפשר לראות מה מצב הסוללה באמצעות נורות לד שמספקות חיווי בזמן אמת, כאשר במצב של סוללה מלאה כל 4 הנורות דולקות, וככל שהסוללה נחלשת קטן מספר הנורות הדולקות. זמן הטעינה הדרוש עד טעינה מלאה הוא כשעתיים וחצי.

כאשר השואב נמצא באזור חשוך (למשל מתחת לספות), הוא מזהה זאת נדלקת באופן אוטומטי תאורה בחלקו התחתון.

אפשר לעקוב אחר המצב והביצועים של ה-NEX באפליקציה ייעודית שמספקת מידע על התפעול והתחזוקה. מדובר באפליקציה של שיאומי, שעובדת גם עם כמה מותגים שאינם מותגים של שיאומי.

 

Roidmi NEX: השורה התחתונה

רוידמי נקס הוא שואב-שוטף מוצלח במחיר מצוין. התפעול שלו נוח, הוא קל משקל והבחירה בין שאיבה בלבד לבין שאיבה ושטיפה מתבצעת בקלות. כאמור, יש לזכור כי לא מדובר בשטיפת עתירת מים, אלא בהתזה וניגוב.

שואב דייסון V11 הנחה

יש להניח כי יבואו בעקבותיו מותגים אחרים שיציעו שואב-שוטף, אבל בשלב זה הוא היחיד שמציע את השילוב הזה, ומי שירכוש אותו ייהנה ממוצר דו-שימושי יעיל וזול.

Roidmi NEX: פרטים נוספים ומחיר

חברת Roidmi הוקמה בשנת 2015 וכיום נחשבת לחברה מובילה בסין בתחום שואבי האבק האלחוטיים. מוצריה נמכרים ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם. ב-Roidmi מתגאים ב-103 פטנטים טכניים רשומים ו-6 פרסי עיצוב בינלאומיים.

לישראל מיובא המותג ע"י חברת S&T, אשר עד כה התמקדה בעיקר בייבוא ובהפצה של אביזרים לסמארטפונים, מוצרי אודיו ומוצרים חכמים לבית.

שואב אבק שוטף Roidmi NEX יושק בעוד מספר ימים וניתן כבר להזמינו בהזמנה מוקדמת דרך אתר Roidmi.

מחיר: 1,700 שקל (כעת במחיר של 1,600 שקל בהזמנה מוקדמת).

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

שואב שוטף



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות