אייפון 12 - מצלמות מעולות, אבל שווה לשדרג? בדקנו את הסוללה, המסך והביצועים

אייפון 12 – מצלמות מעולות, אבל שווה לשדרג? בדקנו את הסוללה, המסך והביצועים

בדקנו את אייפון 12 – מצלמות, סוללה, מסך וכל מה שחשוב. האם כדאי לכם לקנות את מכשיר הדגל שמחירו מתחיל ב-3,450 שקל? היכנסו לסקירת פואנטה

אייפון 12
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

ההחלטה איזה סמארטפון לקנות מתבססת על כמה שיקולים, ביניהם כמובן המחיר, איכות המצלמות, הסוללה, מערכת ההפעלה ועוד. במסגרת הסקירות של פואנטה, הפעם בדקנו את אייפון 12 – מצלמות, סוללה, מסך, נוחות השימוש ועוד.

נזכיר כי אייפון 12 הוא השני מבין 4 דגמים בסדרת מכשירי הדגל של אפל. הסדרה כוללת דגם מיני, אייפון 12 רגיל, דגם פרו ודגם פרו מקס. את הפרטים אפשר לקרוא בכתבה אייפון 12 – ארבעה דגמים, גם בגרסת אייפון מיני. פואנטה עם המחירים. אגב, כל הדגמים מגיעים עם תמיכה בדור 5, אך נכון לעכשיו אי אפשר ליהנות מגלישה ב-5G בישראל באמצעות אייפון 12.

אייפון 12 – מחיר מול תמורה

עבור מי שרוצה להתחדש עם אייפון חדש, iPhone 12 הוא אחת האפשרויות היותר סבירות – מצד אחד, המסך שלו יותר גדול משל iPhone 12 מיני, ומצד שני המחיר שלו שפוי יותר משל iPhone 12 Pro ו-iPhone 12 Pro Max.

 

מחיר אייפון 12 בישראל נע בין כ-3,450 ש"ח לגרסת 64GB לכ-4,250 ש"ח לגרסת 256GB. המחירים לא זהים וכדאי לבדוק. איפה תקנו את האייפון הכי זול? היכנסו להשוואת המחירים של פואנטה.

התחרות העיקרית של אייפון 12 מגיעה מכיוון סדרת גלקסי S21 של סמסונג, שהושקה ממש לאחרונה וכוללת שלושה דגמים שגם הם תומכים בדור 5 (עדיין לא בישראל).

אייפון 12 – מסך

בניגוד לאייפון 11, בסדרה הנוכחית אפל לא מפלה לרעה את לקוחות הדגמים הזולים יותר (12 ו-12 מיני) מבחינת איכות המסך. המסך כאן הוא בגודל 6.1 אינץ' מסוג Super Retina XDR OLED.

מדובר במסך מעולה, כמו שאנחנו מצפים ממסך של אפל. בחברה אף הבטיחו שהפעם המכשיר הרבה יותר עמיד לנפילות, באמצעות ציפוי ייחודי ששמו Ceramic Shield. בסקירה שלנו לא בדקנו אם אפל עומדת בהבטחה, אבל שווה לקרוא את הכתבה שפרסמנו על מבחן הריסוק של אייפון 12.

אפל לא טרחה גם הפעם לשלב זיהוי טביעת אצבע במסך, בניגוד לכל מתחרותיה. חבל, כי בעידן הקורונה, פתיחת המכשיר עם מסכה היא בעייתית ובקושי עובדת.

אייפון 12 – מצלמות

אייפון 12 מצלמות

בעוד שאנחנו רגילים כבר לסמארטפונים עם 4 ואפילו 5 מצלמות אצל מתחרות כמו סמסונג ואפילו שיאומי, אפל לא מציעה כאן יותר מדי מצלמות. שתיים מהמצלמות באייפון 12 ממוקמות בגב המכשיר ומצוידות בחיישן של 12MP, ומצלמה שלישית היא מצלמת סלפי, גם היא של 12MP.

מצד אחד, שתי מצלמות אחוריות זה הרבה מתחת לסטנדרט שהתרגלנו אליו בסמארטפוני אנדרואיד, ואפל מאכזבת בכך שהיא לא טורחת להציע למי שקונה סמארטפון כל כך יקר יותר משתי מצלמות אחוריות. כדי ליהנות משלוש מצלמות אחוריות, אפל מצפה שתרכשו את דגם אייפון 12 פרו, שהוא כמובן יותר יקר.

מצד שני, כמו תמיד באפל, גם באייפון 12 המצלמות מעולות. מי שמתלבט אם לשדרג את המכשיר, לפחות בהיבט הזה יכול להיות לגמרי רגוע.

תמונות באור יום מציגות צבעים מדויקים מאוד, לא רוויים אבל כן עשירים. עם זאת, צילום בעדשה רחבה מייצר עיוות קל, מה שמכונה "עין הדג".

 

בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רגילה. צילום: דפנה הראל כפיר
בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רגילה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רחבה. צילום: דפנה הראל כפיר
בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רחבה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בזום X5.
בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בזום X5. צילום: דפנה הראל כפיר

 

בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רגילה
בדיקת מצלמות אייפון 12: צילום בעדשה רגילה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

אפקט הבוקה כרגיל מעולה. טשטוש הרקע נהדר וקווי המתאר של האובייקט חדים ומדויקים.

 

בדיקת מצלמות iPhone 12. צילום: דפנה הראל כפיר
בדיקת מצלמות iPhone 12: צילום רגיל. צילום: דפנה הראל כפיר

 

את ההבדל העיקרי בין הדגם הזה לאייפון 11 רואים דווקא בתמונות שמצולמות במצלמות אייפון 12 בלילה. לדברי אפל, המצלמות באייפון 12 מפיקות תמונות איכותיות יותר בתנאים של תאורה נמוכה. יש להן חיישנים גדולים יותר שמאפשרים ליותר אור להיכנס ולהאיר את התמונה שאחרת היו חשוכות ומעורפלות.

צילום באייפון 12 בלילה
צילום באייפון 12 בלילה. צילום: דפנה הראל כפיר

סוללה ומטען

אז מצלמות אייפון 12 הן מצלמות מצוינות והמסך מעולה, אבל מה עם הסוללה? הסוללה של אייפון 12 לא מצטיינת. היא אמנם תאפשר לכם להעביר את רוב היום ללא טעינה, בשימוש יחסית רגיל שכולל גלישה ברשתות חברתיות וצפייה בסרטוני יוטיוב, אבל בהחלט לא יום שלם מ-07:00 בבוקר עד 24:00.

רוצים לקרוא עוד השוואות סמארטפונים? הצטרפו לקבוצה שלנו >

אפל מאכזבת שוב ושוב עם סוללה לא חזקה. זה מאכזב במיוחד בהשוואה ליצרניות כמו שיאומי, שמציעה מכשירים עם סוללות שמחזיקות כמעט יומיים. כמובן, אחד מזוללי הסוללה הוא המסך, והמסך של אפל איכותי יותר משל שיאומי. מצד שני, הדגמים האחרונים של שיאומי מציעים יופי של מסכים.

פואנטה

 

מה שעוד חשוב לומר על הסוללה ועל הטעינה של אייפון 12 נוגע למטען. אפל לא מספקת מטען בערכה. היא מספקת רק כבל הטענה שתומך בטעינה מהירה של 20W, אבל אם יש לכם בבית מטען ישן של אפל – הוא לא מספיק מהיר.

ההמלצה שלנו היא לא לתת לאפל את התענוג של רכישת המטען המקורי שלה. אם אפל החליטה לא לכלול מטען בערכה כדי שהצרכנים יוציאו עוד כסף, הצרכנים צריכים להצביע ברגליים. נזכיר שאפל אפילו לא הוזילה את אייפון 12 ביחס למחיר הפתיחה של אייפון 11.

אין שום סיבה לטעון את iPhone 12 במטען אפל מקורי. בישראל המטען הזה נמכר במחיר מופרך שמגיע לכ-150 שקל, אבל יש מטענים יותר טובים, יותר שימושיים ויותר מהירים. היכנסו לכתבה מקיפה בנושא שפרסמנו כאן בפואנטה: מטען לאייפון 12 – השוואת מחירים וטיפים לקנייה.

אז שווה לשדרג לאייפון 12?

אם יש לכם אייפון 11 ואתם מעוניינים באייפון חדש תומך בדור 5, אין לכם ברירה אלא לשדרג. באותה הזדמנות תיהנו גם ממצלמות טובות יותר. אם לא, אין דחיפות לשדרג.

אם יש לכם אייפון ישן יותר, ככל הנראה תרגישו בשיפורים בהיבטים שונים במכשיר.

אם יש לכם סמארטפון אנדרואיד, כמו סמסונג גלקסי S20 או דגם אחר, שווה לשדרג בעיקר אם אתם מעוניינים במצלמות מעולות. הסוללה של אייפון 12 תהיה ככל הנראה פחות מוצלחת מזו שיש לכם בטלפון הנוכחי שלכם.

מחיר אייפון 12

כאמור, יש תחרות, ולכן לא כדאי לרוץ לקנות את המכשיר דווקא ברשתות יקרות כמו איי דיגיטל, iStore או באג. כך למשל, המחיר לאייפון 12 עם 54GB ברשת KSP ובאייבורי ירד משמעותית מהמחיר המקורי של 3,170 ש"ח.

נכון לעכשיו, מצאנו מחירים נמוכים באתרים הבאים:

מחיר אייפון 12 ב-KSP:

מחיר אייפון 12 באייבורי:

 

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות