מה קורה כשזורקים אייפון 12 של אפל מגובה? מבחן ריסוק

מבחן הריסוק של אייפון 12: מה קורה כשמפילים iPhone 12 מגובה?

לפני שאתם קונים, בטח יעניין אתכם לדעת מה באמת קורה כשזורקים אייפון 12 של אפל מגובה או משפשפים אותו בנייר זכוכית. אז הנה התשובות

אייפון 12 של אפל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לפני כמה שנים קניתי בהתרגשות אייפון 6S חדש. הצטיידתי במגן מסך ובכיסוי של מותג ידוע והייתי בעננים. כעבור 24 שעות, הייתי מרוסקת – כי האייפון עצמו התרסק. הוא נפל מגובה נמוך ולמרות המיגון – המסך התרסק. קשה לתאר את עוגמת הנפש. ולכן ההבטחה של אפל לגבי אייפון 12 מסקרנת במיוחד: החברה טוענת שבאמצעות מיגון ששמו Ceramic Shield, אייפון 12 עמיד במיוחד לנפילות ולשריטות.

סדרת אייפון 12 של אפל, שהוכרזה לאחרונה בארה"ב ובקרוב תימכר בישראל, הביאה איתה כמה הבטחות לשדרוגים, כמו עיצוב חדש והתאמה לדור 5, אבל דווקא המיגון יכול להוות חידוש מאוד מרענן – משום שלהוציא כל כך הרבה כסף על טלפון, ובסוף להתמודד עם הוצאה נוספת של תיקון המסך, זו חוויה מאוד מפוקפקת…

Ceramic Shield באייפון 12 – מה זה בכלל?

אז מה זה "מגן קרמי" (Ceramic Shield) והאם אייפון 12 של אפל הוא באמת מכשיר שממוגן הרבה יותר טוב מאשר אייפון 11 או דגמים קודמים?

אפל מבטיחה כאן עמידות גבוהה פי 4 לנפילות מאשר באייפון 11 ובדגמים קודמים, וכן עמידות לשריטות. כאן יש להזכיר כי יצרנית הזכוכית המשודרגת היא חברת קורנינג, אשר כידוע עומדת גם מאחורי הזכוכית החסינה גורילה גלאס (Gorilla Glass). אבל זו לא זכוכית טהורה, כפי שאפשר להבין משמו של החומר – "מגן קרמי" (Ceramic Shield). מדובר בזכוכית שמשולבים בה חלקיקים קרמיים (ננו-קריסטלים), אשר מעורבבים בחום גבוה יחד ויוצרים תערובת חסינה, אשר בקורנינג אומרים כי היא העמידה ביותר הקיימת כיום בענף הסמארטפונים.

בשל גודלם הזעיר של החלקיקים הקרמיים, הצליחו להשיג גם שקיפות שמאפשרת להשתמש בחומר הזה למסך ולאפשר תצוגה חדה כפי שניתן לצפות ממסך של אייפון של 12. המגן הקרמי מוצב רק על המסך, ולא על חלקו האחורי של האייפון.

אגב, מה שעוד משפר את החסינות של אייפון 12 לשבר במסך הוא העיצוב החדש – שהוא שטוח ולא מתעקל, כך שפחות חלקים של המסך נמצאים במצב רגיש לריסוק.

מבחן 1: מבחן השריטות

רובנו זורקים את הטלפון שלנו בתיק יחד עם עוד פריטים אחרים, כמו מפתחות ועטים. באתר CNET ביצעו כמה סוגים של מבחנים לדגם אייפון 12. הראשון שבהם דימה את המצב השגרתי, שבו אנשים מסתובבים עם אייפון 12 של אפל בתיק והוא נמצא במגע עם מפתחות ופריטים אחרים. הבוחנים נענעו את התיק כחצי שעה כאשר האייפון בפנים, וכאשר הם שלפו אותו – לא הייתה עליו ולו שריטה אחת.

פואנטה

המבחן השני נועד לבדוק את עמידות אייפון 12 בפני שריטות מסוג אחר – למשל חיכוך באריחים או בשיש. הבוחנים שפשפו את מסך אייפון 12 ואת החלק האחורי של המכשיר, וגם כאן התוצאה המפתיעה הייתה אפס שריטות על המסך, וסימן קל מאוד בחלק האחורי של המכשיר.

מבחן השריטות השלישי כלל שפשוף באמצעות נייר זכוכית 10 פעמים. המטרה הייתה לדמות נפילה על מדרכה. כאן התוצאה הייתה שריטות רוחביות על הזכוכית, כאלה שאפשר גם לחוש עם האצבע – אבל המסך עצמו עדיין תפקד. בחלקו האחורי של אייפון 12 היו פחות שריטות.

מבחן 2: מה קורה כשזורקים אייפון 12 מגובה?

באתר CNET דימו כמה תרחישים של נפילה, כפי שמן הסתם קורה למשתמשים רגילים בחיי היומיום. כאן חשוב להדגיש שמדובר באייפון 12, ולא באייפון 12 פרו – שהוא כבד יותר וייתכן שהיה מגיב אחרת.

כשאייפון 12 של אפל נופל מהכיס

התרחיש הנפוץ הוא כאשר מכניסים את המכשיר לכיס או מוציאים אותו. במקרה כזה, הוא עלול לצנוח על המדרכה. בבדיקת CNET, המכשיר הופל כשהמסך כלפי מטה. התוצאה הייתה שהמסגרת התעקמה בכמה מקומות, אבל לא יותר מזה.

> רוצים עוד ידיעות כאלה? הצטרפו לקבוצת הסלולר שלנו! >

בניסיון השני, האייפון נפל על חלקו האחורי. התוצאה הייתה שברים בחלקו האחורי התחתון של המכשיר. המסך עצמו נשאר שלם.

כשאייפון 12 נופל מגובה של מטר

כאשר הפילו את אייפון 12 של אפל מגובה של כ-90 ס"מ, התוצאה הייתה שפשוף בברזל של המסגרת – והמסך שוב נשאר שלם.

המבחן הזה עדיין מדמה מצב סביר, מפני שהוא עדיין גובה סטנדרטי.

כשאייפון 12 נזרק מהחלון

את המבחנים הבאים ביצעו ב-CNET מגובה של כ-2.75 מטר. אם הטלפון שלכם נופל מגובה כזה, כנראה שאתם עומדים על סולם, ולכן זה מצב פחות נפוץ.

> רוצים עוד ידיעות כאלה? הצטרפו אלינו לטלגרם! >

בכל מקרה, בשלוש הפעמים שהמכשיר הופל – המסך יצא שלם. חלקו האחורי של אייפון 12 כן נפגע, וזה המקום להזכיר כי השימוש ב-Ceramic Shield נעשה רק על המסך.

לכן, שימו לב, גם אם אתם סומכים על הבטחות אפל ועל מבחני הריסוק, ומחליטים לוותר על מגן מסך – אל תוותרו על כיסוי אחורי לאייפון 12!

אייפון 12 של אפל – שווה את הכסף?

אייפון 12 של אפל הוא מכשיר מצוין, על זה אין ויכוח. אלא שאפל החליטה לשווק אותו בלי מטען – מה שמאוד מעצבן את הלקוחות, ומאלץ רבים מהם להצטייד במטען תמורת תשלום נוסף.

לפני שאתם מחליטים אם לקנות אייפון 12, כדאי לזכור שהשנה אפל החליטה על סדרה של 4 דגמים, ביניהם אייפון 12 מיני – שיהיה זול יותר מאייפון 12 הרגיל. בנוסף, כרגיל, יש דגם פרו ודגם פרו מקס… וכדאי להבין מה ההבדלים ביניהם לפני שמחליטים.

כאן באתר פואנטה פרסמנו סקירה על אייפון 12, ומומלץ לקרוא אותה.

אל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות