עסקאות במט"ח? בעלי כרטיס אשראי "חבר" משלמים עמלת המרה מוזלת - פואנטה

עסקאות במט"ח? עכשיו גם בעלי כרטיס אשראי "חבר" משלמים עמלת המרה מוזלת

באיזה כרטיס אתם משתמשים לעסקאות במט"ח בחו"ל או באתרי סחר בינ"ל? אחרי הכרטיסים המצוינים של I NEED IT והייטק זון, ניתנת הטבה שווה גם בכרטיס אשראי של "חבר"

איפה כדאי לקנות יורו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מ-1 באוגוסט 2019 עמיתי מועדון "חבר" משלמים עמלת המרה מופחתת בעת שימוש בכרטיס אשראי "חבר" של ישראכרט ואמריקן אקספרס, הן בעסקאות אשראי בחו"ל והן בהזמנות אונליין מאתרים בינלאומיים. את ההטבה כמובן משיקים ב"חבר" בעונת הנסיעות לא במקרה. אם לפני הנסיעה אנשים מתלבטים איפה כדאי לקנות יורו / דולר ואיזה כרטיס אשראי עדיף לקחת, במועדון "חבר" ובישראכרט רוצים שלעמיתי "חבר" לא תהיה התלבטות. העמלה בעסקאות במטבע חוץ עומדת לאחר ההטבה על קצת פחות מאחוז מגובה העסקה, או ליתר דיוק, 0.97%, כך שהיא הרבה יותר נמוכה מהעמלה הקבועה שגובים בישראכרט ובחברות האשראי המתחרות MAX וכאל.

העמלה הרגילה בישראכרט על עסקת אשראי בחו"ל עומדת על 2.3%, כך שזו הוזלה של 1.33%. כך למשל, במקום לשלם על עסקה של 1,000 יורו, שהיא שוות ערך ל-3,926 שקל (לפי שער יציג של 3.925 שקל ליורו) עמלת המרה בגובה 23 שקל, עמיתי חבר ישלמו עמלת המרת מט"ח של 9.70 שקלים.



כפי שפרסמנו בהשוואת המחירים כאן בפואנטה, חברות האשראי גובות עמלות שונות על עסקאות במט"ח בחו"ל והוצאת מזומן בחו"ל, וחשוב לבצע השוואה עוד לפני הנסיעה.

דוגמה לפערים בין שיטות התשלום (לפי שער יציג של בנק ישראל נכון ל-1.7.2019)

ישראכרט כאל MAX
עמלת משיכה בכספומט 3.9% 3.5% 3%
עמלה על תשלום באשראי 2.3% 2.8% 3%
עלות 1000 יורו בכספומט בשקלים 4,209 4,194 4,173
עלות 1000 יורו באשראי בשקלים 4,145 4,164 4,173

אגב, לאחרונה פורסם כי ישראכרט מתכוונת לייקר את העמלות בספטמבר, ויהיה מעניין לבדוק אם גם ההטבה לעמיתי "חבר" תשתנה.

בנוסף, במסגרת ההטבות לחו"ל, עמיתי "חבר" זכאים לראשונה גם לשתי כניסות חינם לטרקלין דן בשדה התעופה (בשנה קלנדרית).

הטבת "חבר" חו"ל – האותיות הקטנות

יש כמובן כמובן אותיות קטנות שכדאי לדעת:

  • ההטבה מותנית בשימוש חודשי בגובה 6,000 שקל ומעלה ב-3 חודשים מתוך 6 חודשים רצופים, בכל כרטיסי אשראי "חבר" שברשות העמית.
  • ההטבה ניתנת בגין עסקאות חדשות שיבוצעו החל מהחודש הקלנדרי שלאחר הזכאות להטבה.
  • הכניסה חינם לטרקלין דן בנתב"ג הינה חד פעמית ותינתן בהצגת כרטיס עלייה למטוס על שם מחזיק הכרטיס, והעברת כרטיס "חבר" בו מוזנת ההטבה.

מועדון הייטק-זון – לא רק עמלת המרה מוזלת

מועדון "חבר" אינו מועדון הצרכנות הראשון שמזהה את הנקודה הרגישה שמרגיזה את הישראלים. הקדים אותו מועדון הצרכנות הייטקזון – מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק בישראל – שמנפיק כרטיס אשראי של חברת כאל.

אילו הטבות על עסקאות במט"ח מקבלים עמיתי הייטק זון?

• עמלה של 1% (במקום 2.8%) בביצוע רכישות בחו"ל במטבע זר, בכל המטבעות בעלי שער יציג. כולל רכישות במגוון אתרי e-Commerce המובילים בעולם (אתרי סחר בינלאומיים בעסקאות שמבוצעות במטבע זר בלבד).

• עמלה של 2.35% (במקום 3.5%) במשיכת מזומן בחו"ל, העמלה תיגבה גם עבור משיכה במכשיר ATM וגם עבור משיכה בדלפק.

• חיוב עסקאות המבוצעות בחו"ל (במטבע זר) בתנאי שוטף 60+ ללא ריבית.

• הטבה אחת חינם לבחירה מבין הטבות ברשתות בנתב"ג (למשל ספר בסטימצקי, כריך ושתייה בארומה), או כניסה לטרקלין דן במחיר של 30 ₪ (הטבת טרום טיסה הינה תמורת חוויה).

• הטבה בביטוח נסיעות לחו"ל. 5 ימים ראשונים חינם על רובד הבסיס הכולל כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל והחזר הוצאות מיוחדות בסכום כולל של עד 2,500,000$.

מועדון הצרכנות הייטק זון מונה כרבע מיליון עובדים בלמעלה מ-700 חברות הייטק, ביניהן: גוגל, אלביט, אינטל, אמדוקס, מיקרוסופט, נייס, SAP, מלאנוקס, סמסונג, אינטל, צ'קפוינט, ורינט, סיסקו, ECI ועוד.

לא חייבים כרטיס "חבר" או הייטק זון": כרטיס I NEED IT האטרקטיבי פתוח לכולם

לאור הגידול המתמשך בעסקאות ברכישות במט"ח באתרים אונליין ובקניות בחו"ל, נראה שמתחילה להתעורר סוף סוף תחרות בזירה הזאת. המהלך של חבר וישראכרט הוא דוגמה לכך, וכמובן גם הכרטיז של ויזה והייטק זוןץ אלא שבשביל ליהנות מעמלת המרה מוזלת על עסקאות מט"ח בכרטיסים כאלה, צריך להיות עובדי הייטק או אנשי כוחות הביטחון.

מי שמעוניין בכרטיס עם עמלת המרה מוזלת ואינו שייך למועדון "חבר" או הייטק זון, יכול להנפיק כרטיס אשראי של קבוצת הפייסבוק I Need It וחברת האשראי MAX, אשר מציע עמלה של 1% בלבד על עסקאות מט"ח. גם הוא מציע הטבה בטרקלין דן בנתב"ג, אבל כאן מדובר באפשרות להיכנס לטרקלין תמורת 30 שקל. מצד שני, הוא לא דורש מינימום שימושים.

יש להניח שיהיו מועדוני צרכנות נוספים שיילכו בעקבות המהלך הזה ויציעו עמלה מוזלת על עסקאות מט"ח בחו"ל.

המלחמה בין מועדוני הצרכנות לא נפסקת לרגע. לעתים קרובות, זו בעיקר תחרות על יוקרה ועל תדמית, מפני שעמית "חבר" בדרך כלל לא יכול להיות גם עמית "הייטק זון", שהרי ההשתייכות נובעת מהמקצוע ומהעיסוק שלו. במועדון "חבר" שואפים להגן על התדמית שנוצרה ל"חבר" כמועדון הלקוחות החזק והמפנק ביותר. כזכור, כפי שפורסם כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, לפני כחצי שנה החל מועדון "חבר" לשתף פעולה גם עם רשת הפארם BE. עמיתי "חבר" מקבלים הנחה ברשת BE בגובה 6% במעמד החיוב. כנגד מועדוני הצרכנות הסקטוריאליים הולכים ומתחזקים מועדון הצרכנות של רמי לוי (שנקרא המועדון), שנותן הטבות בקטגוריות רבות ולא מצריך השתייכות למקצוע מסוים, וכמובן, I NEED IT,

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות