עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל - השוואה שתחסוך לכם כסף

עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל: השוואה בין ישראכרט, כאל ומקס

עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל מייקרות את השופינג – אז איזה כרטיס אשראי הכי משתלם בעסקאות מט"ח בחו"ל או בארץ? השוואה בין ישראכרט, כאל ומקס

איפה הכי זול לקנות יורו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

בכל פעם שאתם טסים לחו"ל, אתם בטח לוקחים את כרטיס האשראי שלכם, אבל האם אתם יודעים מהו גובה עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל, ואיזו חברת אשראי יותר משתלמת – ישראכרט, כאל או מקס? כפי שתראו בהמשך הכתבה – חברת האשראי מקס הכי משתלמת כשמדובר על עמלות מזומן בחו"ל. מצד שני, היא הכי פחות משתלמת כשמדובר בעמלות אשראי בחו"ל. ומה לגבי ישראכרט וכאל? מיד נרד לפרטים, אבל לפני כן עוד כמה מילים…

כל מי שטס לאירופה, לארה"ב או לכל יעד אחר, מברר מראש איפה הכי זול לקנות יורו, דולר וכו' – אבל לא תמיד בודק מראש את הנושא של עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל. כדאי לזכור שכל שימוש שלנו בכרטיס אשראי בחו"ל כרוך בעמלה, בין אם מדובר בהוצאת מזומן ובין אם בהעברת הכרטיס, וכאשר מדובר בעמלת עסקאות מט"ח בחו"ל – הסכומים מצטברים ללא מעט כסף. מן הסתם, בעת השהות עצמה, יש התלבטות נוספת – האם משתלם יותר להוציא כסף מכספומט או לגהץ את הכרטיס.

התשובות לשאלות הללו טמונות בכרטיס האשראי שלכם. אם נדמה לכם שעמלת אשראי בחול היא עמלה אחידה, אתם טועים לחלוטין. עמלות אשראי בחו"ל משתנות לא רק בין חברות האשראי – אלא גם בין כרטיסים שונים שמונפקים על-ידי אותה חברה. כך למשל, בעלי כרטיס אשראי "חבר" של ישראכרט עשויים לשלם עמלות שונות מאלה שמשלמים בעלי כרטיס "לייפסטייל" של ישראכרט.

זה המקום להזכיר כי החישובים הללו לא פשוטים כאשר אתם נמצאים בעיצומו של טיול, עומדים בתור בחנות או צריכים לשלם לבעל המונית. לכן כדאי לבדוק את הדברים הללו מראש.

כך למשל, בישראכרט העמלה על משיכת מט"ח מכספומט גבוהה יותר מאשר בכאל, ואילו בחברת כאל עמלת חיוב אשראי בחו"ל גבוהה יותר מאשר בישראכרט.. ב-MAX (לשעבר לאומי קארד) – העמלה על שתי הפעולות זהה.

בנוסף, כדאי להכיר את המחשבון שנמצא בתור אתר ישראכרט, שמאפשר להזין את הסכום ולראות בזמן אמת כמה עולה להמיר אותו באשראי או בכספומט.

עמלות כרטיסי אשראי בחו"ל: מי יותר זולה? ישראכרט, כאל או MAX?

כאמור, בישראכרט ובכאל, העמלה על הוצאת כסף בכספומט גבוהה יותר מאשר עמלה על עסקה באשראי במט"ח באירופה – ומדובר בפער גדול. מחזיקי כרטיס אשראי של MAX ישלמו עמלה זהה על הוצאת מזומן בכספומט בחו"ל ועל גיהוץ כרטיס האשראי, כאשר העמלה עומדת על 3%.

 

 

דוגמה לפערים בין שיטות התשלום (לפי שער יציג של בנק ישראל נכון למועד כתיבת הכתבה)

ישראכרט כאל MAX
עמלת משיכה בכספומט 3.5% 3.5% 3%
עמלה על תשלום באשראי 2.9% 2.8% 3%
עלות 1000 יורו בכספומט 3695 ש"ח 3695 ש"ח 3676 ש"ח
עלות 1000 יורו באשראי 3673 ש"ח 3669 ש"ח 3676 ש"ח
עלות 1000 דולר בכספומט 3464 ש"ח 3464 ש"ח 3447 ש"ח
עלות 1000 דולר באשראי 3443 ש"ח 3440 ש"ח 3447 ש"ח

לאור זאת, מבדיקת פואנטה עולות כמה מסקנות:

  • ישראכרט הכי יקרה להוצאת מזומן מכספומט מחו"ל, והכי זולה לתשלום באשראי בחו"ל.
  • MAX הכי יקרה לעסקת אשראי בחו"ל ובכי זולה להוצאת מזומן בחו"ל.
  • אם יש לכם כרטיס של MAX וכרטיס של ישראכרט, קחו את שניהם ותשתמשו בהם בהתאם.

אלה הישראלים שמשלמים פחות עמלת כרטיסי אשראי בחו"ל

זה המקום להזכיר את כרטיס האשראי של קבוצת הפייסבוק I NEED IT, שמונפק ע"י חברת האשראי MAX (כן, כן, אותה חברה שגובה מכלל לקוחותיה עמלה של 3%). מי שמחזיק בכרטיס MAX של I NEED IT, נהנה מעמלת מט"ח מופחתת, העומדת על 1% מהעסקה.

גם מי שיש לו כרטיס אשראי של הייטק זון (מועדון הצרכנות של ההיטקיסטים) נהנה מעמלה מופחתת על המרת מט"ח. כך, מי שיש לו כרטיס הייטק זון שהונפק ע"י של כאל, משלם רק 1% עמלה במקום 2.8%.

פואנטה בטלגרם

האם משתלם יותר לקנות יורו או כל מטבע בישראל מראש?

שערי המרת המט"ח בישראל בטרם הנסיעה יכולים להיות משתלמים יותר, במיוחד בהשוואה למשיכה מכספומט. כך למשל, נכון ל-7.6.2022, אם תרכשו 1000 יורו בכספומט של בנק לאומי (כספומט"ח), תשלמו 3620 ש"ח בלבד, לעומת 3695 ש"ח שיעלה לכם להוציא 1000 יורו בכספומט באמצעות כרטיס אשראי ישראכרט או כאל.

מדובר פה בפער של 75 ש"ח – הרבה כסף. זה פער גדול, כי אתם בטח מוציאים יותר מאלף יורו בנסיעה. אם מדובר בהוצאה של 5000 יורו, הרי שאתם בעצם "מבזבזים" 375 ש"ח אם אתם בוחרים להוציא כסף בחו"ל מהכספומט. אתם בעצם משלמים עמלת הוצאת מזומן גבוהה, הין אם מדובר בעמלת הוצאת מזומן בישראכרט ובין אם בכאל. שימו לב שכאשר מדובר על עמלת הוצאת מזומן – MAX הכי משתלמת כי היא גובה 3% ולא 3.5% כמו המתחרות.

כך או כך, עדיף להיערך מראש עם מזומן שאתם מוציאים בארץ, אלא שהחיסרון הוא שאתם לא באמת יודעים לכמה כסף תזדקקו. בנוסף, קיים חשש שהכסף יאבד או ייגנב.

אפשרות נוספת: כרטיס נטען מראש הנרכש בישראל

דרך אחרת להשתמש בכרטיס אשראי בחו"ל היא באמצעות כרטיס נטען.

בדואר ישראל משווקים שני סוגי כרטיסים – ויזה נטען, עבור מי שטס לארה"ב ומעוניין בכרטיס דולרי, או מאסטרקארד נטען תלת-מטבעי שאותו אפשר לטעון ביורו או בפאונד (או בשקל). עלות הכרטיס היא 45 שקל בעבור הכרטיס עצמו, ולאחר מכן בין 0.8% ל-1% מסכום הטעינה. המשמעות היא שאם טוענים את הכרטיס ב-1000 יורו, משלמים עמלה של כ-10 יורו, ולאחר מכן אין עמלה על שימוש בכרטיס.

ממש בימים אלה מתחילים בדואר ישראל לשווק כרטיס נטען לבני נוער – מדובר בשני סוגים של כרטיסים: ויזה נטען שבו אפשר לשלם בדולרים, וסמארטקארד – כרטיס מאסטרקארד נטען שבו אפשר לשלם בשקלים, ביורו או בפאונד. כל הפרטים – בכתבה המלאה על הכרטיס הנטען לבני נוער בדואר ישראל.

מהו תהליך המרת מטבע?

כך או כך, כדאי להבין מהו תהליך ההמרה.

במטבעות שיש עבורם שער חליפין יציג בבנק ישראל, מבוצעת המרה ישירה לשקלים ביום קליטת העסקה במחשבי החברה.

לעומת זאת, אם העסקה מבוצעת במטבע שאין לו שער יציג בבנק ישראל – מתבצעת המרה לדולר על-פי שער ההמרה הנהוג בחברת האשראי, ורק לאחר מכן תתבצע המרה מדולר לשקל על-פי שער חליפין יציג. עסקה כזאת כמובן יקרה יותר מפני שיש המרה כפולה.

בכל מקרה, העמלה נגזרת מהסכום לאחר ההמרה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות