דלקת בשתן בגיל המעבר

דלקת בשתן בגיל המעבר

החל מהקפדה יתרה על היגיינה, דרך חיזוק רצפת האגן ועד חמוציות – קבלו טיפים למניעת דלקת בשתן בגיל המעבר ובכלל

דלקת בשתן בגיל המעבר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם בשיתוף פרמה גורי)

גיל המעבר היא התקופה בה הווסת מפסיקה ומסתיימת תקופת הפוריות של האישה. תקופת גיל המעבר עלולה להיות מלווה באתגרים רבים בשל השינויים ההורמונאליים, מגלי חום עוצמתיים דרך יובש קיצוני ועד שינויים דרמטיים במצב הרוח.

נשים רבות בגיל המעבר עלולות לסבול גם מתופעה של דלקת בשתן, כאשר הסיכוי לדלקת עולה במספר תקופות בחייה של האישה – דלקת בשתן בהריון ודלקת בגיל המעבר.

החיידקים הגורמים לזיהום נכנסים דרך השופכה ועלולים להתרבות ולהתפשט במהירות ולגרום לסימפטומים דוגמת חום גבוה, צמרמורת, כאבים בגב בתחתון ובאזור אגן הירכיים, כאבי בטן ושינויים בגוון של השתן ובריח כמו גם בתכיפות הטלת שתן.

נשים בגיל המעבר נוטות לדלקת בשתן היות וחלה ירידה בהורמון אסטרוגן שמסייע ל"חיידקים הטובים", לקטובצילים, אשר יכולים להפחית את התנאים לזיהום. ירידתם למעשה מהווה תשתית להגדלת הסיכון לדלקת בשתן.
כמו כן, בגוף חלים שינויים נוספים שעלולים להעלות את הסיכון בדלקת בשתן כמו יובש בנרתיק ודילול של רקמת הנרתיק, היחלשות רצפת האגן, קשיים בריקון השלפוחית ובריחת שתן.

מדובר בתופעה לא נעימה שעלולה לחזור על עצמה שוב ושוב. לרוב, הטיפול הסטנדרטי בדלקת בשתן כולל אנטיביוטיקה, אך לזו עלולות להיות תופעות לוואי לא נעימות וכאמור – התופעה עלולה להישנות.

זו הסיבה שנשים רבות מחפשות תרופות סבתא לדלקת בשתן על מנת למנוע את חזרתה של הדלקת, להפחית את עוצמתה, את הכאב ואי הנוחות הכרוכים בהתמודדות עם דלקות בדרכי השתן.

מניעת דלקת בשתן והתמודדות עמה:

להלן מספר דרכים למניעה והתמודדות עם מצבים של דלקת בשתן בגיל המעבר ובכללL

הקפדה על היגיינה

חשוב מאוד להקפיד ככל שניתן על כללי היגיינה, ובמיוחד ניגוב מלפנים לאחור, על מנת להפחית את כניסת החיידקים ולהטיל שתן אחרי קיום יחסי מין ולשטוף היטב.

מומלץ להעדיף מקלחות כתחליף לאמבטיות ולהימנע משימוש במבשמים למיניהם או מוצרים אינטימיים עם רכיבים שעלולים לעורר גירויים.

רצוי להעדיף גם תחתונים העשויים מבד אוורירי ונושם כמו 100% כותנה.

היכון, הכן, לחזק רצפת אגן

שרירי האגן נחלשים מאוד בגיל המעבר והרמת חפצים או אפילו שיעול וצחוק עשויים להפעיל לחץ על שלפוחית השתן ולגרום לדליפת שתן ולדלקת. לכן, כדאי מאוד לחזק את רצפת האגן בביצוע פעילות מותאמת לחיזוק שרירי האגן ובמקרים שונים פיזיותרפיה של רצפת אגן.

על מנת להפחית כאבים במהלך דלקת בשתן, כדאי להשתמש בכרית חימום באזור הדואב ומומלץ להפחית מהתפריט קפאין, אלכוהול ומאכלים חריפים המגרים את שלפוחית השתן.

הסוד של החמוציות

חמוציות מכילות רכיב פעיל שיכול לסייע במניעת היצמדות החיידקים האחראים להופעת זיהום בדרכי השתן לדופן של דרכי השתן. הן בעלות תכונות נוגדות חמצון שיכולות להפחית את קיומה של הדלקת ואף לווסת את חיידקי המעיים. עם זאת, חשוב מאוד לצרוך חמוציות המכילות PAC – פרו אנטוציאנידין פעיל. אותו רכיב שיכול להילחם בגבורה בחיידק האי-קולי אשר דומיננטי בגרימת דלקת בדרכי השתן.

ישנם דרכים רבות לצרוך חמוציות, במשקה, במאכל או בתוספי תזונה. אם בחרתם בתוספי תזונה יש לשים לב כי בתוסף הנרכש יש כמות נחוצה של החומר הפעיל בחמוציות , PAC. בתוסף התזונה ציס קונטרול למשל יש את הכמות הדרושה להתמודדות עם מצבים של חוסר נוחות בדרכי השתן. במנה יומית של שתי שקיות ציס קונטרול יש 36 מ"ג PAC.

למידע נוסף על דלקת בשתן היכנסו לאתר פרמה גורי.

1
נגישות