ביקורת הצגה: "המלאך". מעניינת ושנונה, מומלצת לילדים ומהנה גם להורים

ביקורת הצגה: "המלאך". מעניינת ושנונה, מומלצת לילדים ומהנה גם להורים

עם כתיבה של אפרים סידון, בימוי של ציפי פינס ומשחק איכותי, "המלאך" בבית ליסין היא הצגה מומלצת לילדים ולנכדים. סקירה

המלאך הצגת ילדים בבית ליסין - סקירה
צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשמיים התכולים, בתוך העננים, מסתתרים מלאכים. המלאכים הללו הם בעצם אנחנו – אבל את הסוד הזה יודע רק מי שצופה בהצגה המלאך בבית ליסין. אם אתם מחפשים הצגה מומלצת לילדים (החל מגיל 4) – זו בהחלט אחת כזאת. יש לה עלילה מתוקה, משחק טוב, תפאורה צבעונית ושירים יפים, כל מה שצריך כדי שהילדים ייהנו, וגם ההורים. בהמשך ביקורת "המלאך" ארחיב על העלילה, אבל עוד לפני כן – גילוי נאות: את הקביעה שהמלאך הצגה מומלצת לילדים לא אני קבעתי, או לפחות לא קבעתי לבד. היא מגיעה ישירות מקהל היעד, צופה צעיר בן כמעט שמונה, שהיה מרותק, צחק ולא הסיר את העיניים מהבמה.

ביקורת "המלאך" – הצגת ילדים מומלצת

למעשה, כל אחד מאיתנו היה פעם מלאך לפני שנולדנו והפכנו לתינוקות. אולי מדי פעם היינו אפילו מהמלאכים שיורדים בלילה לכדור הארץ ומחלקים חלומות לילדים. כיף להיות מלאך. החיים מאושרים, יש חברים טובים ויש גם חוקים. המלאכים לא בוחרים מתי לרדת לכדור הארץ ואיפה להיוולד. את כל זה אנחנו לא זוכרים, כי מרגע שמגיע תורנו לעזוב את השמיים ולהיוולד כתינוקות, אנחנו שוכחים שהיינו מלאכים.

כאן בדיוק מתחילה ההצגה "המלאך" – כאשר זוג החברים המלאכים בראל ואראל נאלצים להיפרד. אחד מהם נבחר לרדת אל כדור הארץ ולהיוולד כתינוק, והשני אמור להישאר עוד על הענן. אלא שחברות שכזו אי אפשר לנתק כך סתם… והמלאך אראל מוצא תחבולה לרדת אל כדור הארץ כדי לפגוש את חברו בראל.

המלאך

בכדור הארץ החיים הרבה פחות תמימים מאשר בשמיים. שם, בממלכה שבה נמצא בראל, נסיכה קשוחה בדיוק מחפשת חתן. המלך המיועד יהיה זה שיידע לענות נכון על חידותיה, אך החידות האלה קשות. בדיוק כאשר בראל מנסה את מזלו וכמעט נכשל, מגיע חברו המלאך מן השמיים כדי לחלץ אותו מהתסבוכת… אלא שבראל כלל לא זוכר אותו, כי כזכור – מרגע המעבר לכדור הארץ נמחק הזיכרון של המלאכים. בראל גם הופך לאדם לא ממש תמים וטוב לב, בעוד שאראל נותר תמים וטוב לב. למעשה, בראל מנצל את תמימותו של אראל במטרה להפוך בעצמו למלך.

בינתיים, מנהל הענן מגלה שאראל נעלם, ומחליט להגיע גם הוא לכדור הארץ כדי להציל אותו – משום שמלאך לא יכול לחיות כמלאך על פני כדור ארץ. האם הוא מצליח? האם בראל נישא לנסיכה? כמובן, לא נגלה את הסוף, אבל אל דאגה – הסוף הוא טוב.

טקסט שנון, משחק מצוין, מוזיקה טובה ותפאורה מוקפדת

יש לפחות שתי סיבות שבגללן "המלאך" הצגה מומלצת לילדים: ראשית, העלילה היחסית מורכבת, ושנית, ההגשה המקצועית לילדים בגובה העיניים, באופן שמכבד אותם ואת האינטליגנציה שלהם. אני שמה על כך דגש משום שבז'אנר של הצגות הילדים, קל מאוד לבחור בעלילה פשטנית, צפויה ושטחית. העלילה של "המלאך" אינה כזאת, ולכן היא גם לא מתאימה לילדים צעירים מדי (לפני גיל 4).

זו לא הצגה של צעקות, בדיחות קרש ושחקנים שמחיליקים על בננה כדי שהילדים יצחקו. זו הצגה עם דמויות מורכבות יחסית, עם עלילה שמתפתחת ועוברת כמה שלבים, עם חריזה מתוחכמת ועם מוזיקה נהדרת. יש בה שנינות שבדרך כלל לא מאפיינת הצגות ילדים.

כאשר מביטים בתוכנייה מבינים מיד מדוע הצגת הילדים "המלאך" כל כך מיוחדת ואיכותית: הכותב הוא אפרים סידון הנהדר, והבימאית היא ציפי פינס, מנכ"לית בית ליסין

חלק ניכר מהטקסט הוא טקסט בחרוזים, כאשר החריזה פשוט זורמת משורה לשורה ואינה מאולצת. השחקנים משחקים נהדר, והתחושה היא שהכול מוגש לילדים בגובה העיניים – בלי "להתיילד" ובלי להשתמש בטכניקות הצפויות של כוכבי ילדים.


אוהבים כתבות כאלה? עקבו אחרינו בטלגרם, זה הכי נוח:-) לחצו כאן >


בהצגה הרבה הומור, הילדים צוחקים הרבה, אבל כאמור – אלה לא בדיחות קרש שטחיות, אלא הומור שצומח מהטקסט בצורה טבעית. זו הצגה מושקעת שמשחקים בה כשבעה שחקנים מצוינים, עם תלבושות מקסימות, צבעוניות נעימה לעין ותפאורה יפה.

זו גם הסיבה שההורים נהנים מההצגה בעצמם (בניגוד לחלק מהצגות הילדים שבהן ההורים סופרים את הדקות עד שההצגה תסתיים).

שחקנים: יניב לוי, אביעד בנטוב, מיטל נוטיק, ניב ניסים, אבירם אביטן, נופר אליהו, דור אלמקייס, יעל דובר, שגיב לוי, יניב שביט, מעיין גוטשלק.

מוזיקה: אורן אלדור, אמיר לקנר

מחיר "המלאך" – הצגה בית ליסין

מחיר מלא להצגה המלאך עומד על 250 ש"ח, אבל גולשי פואנטה יכולים לשלם 75 ש"ח בלבד בהזמנה דרך הקישור.

המלאך

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות