ביקורת ברוכים הבאים לגיהינום בבית ליסין: הישראלי המכוער בגרסה מצחיקה

ביקורת ברוכים הבאים לגיהינום בבית ליסין: הישראלי המכוער בגרסה מצחיקה

מכירים את זה שהאדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק? ההצגה "ברוכים הבאים לגיהינום" מתחילה בנקודה הזאת, ומשם ממשיכה להצחיק

ביקורת ברוכים הבאים לגיהינום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מכירים את הישראלי המכוער? זהו אבי בן חיים. אדם בינוני, גס רוח ודי כלומניק. התמזל מזלו ותפילותיו נענו, הוא זוכה בלוטו ב-120 מיליון שקל בדיוק כשהוא הכי צריך את זה. לרוע מזלו, מרוב שמחה, הוא חוטף התקף לב. אבל היי, מי אמר שמוות זה לא עניין מצחיק? כשרמי ורד ואבי קושניר מעורבים, מסתבר שהוא דווקא מצחיק מאוד. ההצגה "ברוכים הבאים לגיהינום" תוקפת את הסיטואציה הכי מלחיצה בחיים עם הומור וציניות, תוך כדי שהיא מותחת ביקורת לא מוסתרת על הישראליות הפחות יפה, זו שאנחנו פחות אוהבים להתגאות בה. אז אם אתם מחפשים את השורה התחתונה של ביקורת ברוכים הבאים לגיהינום, התשובה היא שזו בהחלט הצגה ששווה לראות, גם אם לא הכול מושלם בה.

ביקורת ברוכים הבאים לגיהינום

כל אחד מאיתנו נתקל בטח בסוג של "אבי בן חיים" – הטיפוס הישראלי שמסדר הכול כדי שיהיה לו נוח, מעגל פינות, מתגזען על ערבים, מתנשא על כל השאר, לא רואה אף אחד ממטר ולא ראה את הדבשת שלו. ההצגה "ברוכים הבאים לגיהינום" בבית ליסין מביאה אלינו את הטיפוס הזה בשלב שבו הוא צריך לקחת אחריות על ההתנהגות המכוערת שלו. הוא מגיע לגיהינום, אבל מסתבר שיש לו עוד הזדמנות לתקן. השטן (יורם טולדנו) יוכל לשנות את גורלו – אבל יש לכך תנאים. ובן חיים לא לבד. כמוהו, ממתינות לשיבוץ הסופי שלהן בעולם הבא עוד כמה דמויות, כמו סוחר סמים, ערבי, הומו ונערה צרפתייה. נשמע לכם כמו ליהוק של האח הגדול? לא במקרה.

כל הסיטואציה מתרחשת בחלל מאוד מינימיליסטי שמעליו עין פקוחה. הסיטואציה, יחד עם התפאורה, מאוד מתכתבת עם תוכנית המציאות הלא מאוד מציאותית הזאת.

ברוכים הבאים לגיהינום בית ליסין

אבי בן חיים, אגב, ממשיך עם ההתנהגות המנותקת והיהירה שלו גם כשהוא לא בין החיים, כי כנראה גם המוות לא גואל אותך מלהיות חרא של בן אדם.

נגזר עליו להתחבר לאנשים האלה שהוא פוגש בכניסה לגיהינום – אבל מה לו ולהם? איך הוא מתחבר לבלדר סמים (טל דנינו), נערה צרפתייה (יעל וקשטיין), ערבי ששמו חמודי (סולימאן חוסייסי) או הומו גרמני (עודאל חיון)? וכמה אטומה יכולה להיות סגניתו של השטן  (זוהר מידן), שייתכן ותזכיר לכם כמה פקידים חסרי רגשות שנתקלתם בהם בצמתים שונים בחייכם בפרטיים?

 

אבי בן חיים, שרגיל להתנהג כמו מניאק ושסולחים לו על זה, חושב שזה יוכל להימשך גם כאן. בכלל, הוא לא מוכן לקבל את הדין ובטוח שהמוות שלו הוא טעות. אבי קושניר, שמגלם אותו, ייתן לכם את התחושה שפגשתם את הטיפוס הזה ולא סבלתם אותו מעולם. קושניר מצוין, ולאורך ההצגה נראה שהוא בסוג של סטנד אפ.

אגב, זה מצחיק אבל גם מעט מוזר. בכל מקרה, הוא לוקח את הטקסט המצוין שכתב רמי ורד, וכהרגלו הופך אותו בטבעיות לרצף של סיטואציות מצחיקות (קצת מזכיר את ההצגה "עבדאללה שוורץ" בבית ליסין, אשר גם בה מככב קושניר וגם היא נכתבה ע"י רמי ורד). קושניר ורמי ורד הם שילוב מנצח, והבימוי של דפנה זילברג משלים את הצוות הופך אותו למשולש שווה צלעות.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂 

כל אחד מהשחקנים בהצגה מביא את הדמות הססגונית שלו במלוא הכישרון, וכנראה שקצת תתאהבו בדמויות האלה למרות שהן טיפוסים בינוניים שלא הייתם בוחרים להיות חברים שלכם.

בכל צחוק יש שמץ של אמת

זה אולי המקום לחדד כאן בביקורת ברוכים הבאים לגיהינום – זו לא דרמה מרגשת ולא טרגדיה סוחטת דמעות. זו קומדיה, או ליתר דיוק, סאטירה. אין כאן עיסוק ברבדים עמוקים של רגש, כמו למשל בהצגה "סיפור אהבה" או בהצגה "הורים איומים" בבית ליסין. אין כאן גם דילמה מוסרית מטלטלת כמו בהצגה טריאז'.

בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

יש כאן הרבה צחוק משולב בלא מעט ביקורת והתבוננות. בתוך הסטנד אפ המתמשך הזה מקבלים נקודות למחשבה לא רק על חיים ומוות או על לקיחת אחריות, אלא גם על אגואיזם, ראיית האחר והכלה. אלה מילים גדולות, אולי קלישאתיות, אבל הן נוכחות כאן. חבל, מהבחינה הזאת, שהסוף הוא טוב, כי היה מתאים כאן סוף אחר.

משתתפים: אבי קושניר, יורם טולדנו, יעל וקשטיין, טל דנינו, זוהר מידן, קרן מור-מישורי, סולימאן חוסייסי, עודאל חיון 

מחיר כרטיס להצגה "ברוכים הבאים לגיהינום" בבית ליסין

ברוכים הבאים לגיהינום בית ליסין

מחיר מלא להצגה ברוכים הבאים לגיהינום בבית ליסין עומד על 220 ש"ח, אבל אל תשלמו מחיר מלא.

לאתר פואנטה יש שיתוף פעולה מעולה עם בית ליסין, וכאן בקישור תוכלו לרכוש כרטיסים ב-75 ש"ח בלבד.

אפשר גם להזמין ישירות באתר בית לסין באמצעות קוד קופון 5774 או לקנות בקופות בהנחה עם קוד הקופון 5774.

 

תגובות: 0

נגישות