קונים באתרים ישראלים ולא מדלגים על השוואת מחירים: נתוני גוגל וישראכרט

קונים באתרים ישראלים ולא מדלגים על השוואת מחירים: נתוני גוגל וישראכרט

האם גם אתם כאלה? קונים הרבה אונליין, לעתים קרובות בספונטניות, אבל מורחים את הקנייה כמה ימים? והאם קניתם יותר באתרים ישראלים מאז תחילת המלחמה?

ShoppingIL 2022
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם קונים אונליין, חלק גדול מהמידע שתקראו בשורות מדבר בדיוק עליכם. אם אתם מוכרים אונליין – זה מידע שכדאי לכםן להכיר. סך הכול 10 שנים חלפו מאז שגוגל יזמה בישראל את מה שנקרא "שופינג IL" – שני ימי סיילים אונליין של עסקים ישראליים, וכיום זה נראה מצחיק שצריך היה לשכנע ישראלים לקנות אונליין. היום יותר מ-90% מהישראלים עושים זאת – ובכל המגזרים – החילוני, החרדי והערבי.

בעשור האחרון, מספר בתי העסק שפועלים אונליין גדל כמעט פי 20 והמכירות זינקו פי 5, בהובלת קטגוריות אופנה, ביוטי, אלקטרוניקה ומזון, בהן זינקו המכירות בין פי 2 לפי 3. במגזר החרדי עומד שיעור הקניות אונליין על 14% ממחזור הקניות, זינוק של פי 4.5 לעומת השיעור לפני עשור ובקרב המגזר הערבי מסתכם בכ-15%, לעומת 2% לפני עשור.

אז אמנם, את זה שכולם כבר קונים אונליין כולם יודעים. אולם, מה שפחות ידוע זה הפילוח וההעדפות. לפי מחקר מקיף שגוגל עשתה יחד עם חברת ישראכרט, אנחנו צרכנים פטריוטיים – והפטריוטיות שלנו גדלה מאז 7 באוקטובר.

המחקר מתבסס על שילוב של מספר מקורות: מחקר קונים בקרב למעלה מ-1,000 ישראלים, נתוני חיפוש ב-Google, נתוני תנועות אשראי של ישראכרט, סקר בקרב למעלה מ-200 עסקי מסחר מקוון מקהילת העסקים של ShoppingIL ומחקר Smart Shopper של Google בקרב למעלה מ-2,000 משיבים המבוסס על מודל תשאול גלובאלי.

לפי הנתונים, בשנת 2023, 77% מהישראלים העדיפו לקנות באתרים ישראלים. 64% מהעסקאות אונליין היו באתרים ישראלים, לעומת 47% בלבד ב-2017. 60% מהחיפושים ברשת הם אחר מותגים ישראלים.

העלייה הזאת מעידה גם על השיפור שחל בשירות שנותנים אתרי סחר ישראליים – בין אם מדובר בזמני משלוח ובאיכות המשלוח, ובין אם במדיניות החזרות.

מלחמת חרבות ברזל – קונים כחול לבן

מאז תקופת הקורונה, 68% מהישראלים העידו שהם קונים יותר אונליין. כאמור, הצרכנים הישראלים בחרו לקנות כחול לבן באופן מוגבר מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל. בעוד שכלל שוק המסחר ברשת ירד ב-6% והיקף הרכישות מחו"ל ירד ב- 26% במהלך המלחמה, הרכישות מאתרים ישראלים עלו ב-4%.

ענף האופנה רשם גידול של 36% בקניות אונליין מול התקופה המקבילה אשתקד (רבעון רביעי 2023 מול רבעון רביעי 2022).

קונים באופן ספונטני – אבל עושים השוואת מחירים

מה שעוד מעניין בנתונים של גוגל זו הספונטניות שלנו. 43% מהקניות ברשת הן ספונטניות; 70% מהקניות הספונטניות – בעקבות מודעות; 42% קונים יותר ממה שתכננו בכל רכישה.

עם זאת, למרות הספונטניות, אנחנו לא מדלגים על השוואת מחירים לפני הקנייה. פה, אגב, רואים הבדלים בין נשים לגברים. 84% מהישראלים משווים מחיר לפני קניה – 90% מהגברים לעומת 77% מהנשים; שיא ההשוואות – ברכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (96%).

כאן באתר פואנטה אנחנו שמים דגש על השוואת מחירים בתחומים רבים, בעיקר בתחום הסלולר. כך למשל, תוכלו להיכנס להשוואת מחירי אייפון 15, השוואת מחירי סמסונג גלקסי S24 ועוד. בנוסף, אנחנו מציעים השוואות של מוצרים ושל שירותים, כמו למשל השוואת ריבית על פקדונות בין הבנקים. אנחנו מאמינים שבעידן הנוכחי, אין שום סיבה שצרכן יקבל החלטת קנייה מבלי לעשות קודם כל השוואה.

כמה זמן לוקח לנו להשלים את הקנייה?

אתם בטח מכירים את זה שאתם נכנסים לבדוק מחיר של מוצר או של שירות, אפילו של כרטיס טיסה או הופעה. ואז אתם מתלבטים, ממשיכים לעשות משהו אחר – ולעתים משלימים את העסקה אפילו כמה ימים לאחר מכן.

אז זהו, שכמעט כולם כאלה. למרות הגידול הדרמטי ברכישות אונליין בעשור האחרון, אין ספק שמדובר בחוויית קניה פחות מחייבת. 90% מהישראלים נוטשים עגלות תוך כדי תהליך הרכישה, במיוחד בקרב צעירים (94%) ונשים (92%).

הסיבה הכי שכיחה להפסקת הקניה היא המחיר. 59% ינטשו את הקניה אם המחיר הסופי לא יתאים להם. 40% יתנסו בשירות או מוצר חדש אם המחיר יהיה משתלם מבחינתם. ל-50% לוקח כמה שעות להשלים את הקניה, 55% מפסיקים את התהליך לפחות פעם אחת באמצע, במיוחד בקטגוריות ביגוד ונעליים.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות