רכב שיתופי זול - גם מחוץ לעיר. כל הפרטים על Share בתל אביב

דלק חינם ובלי השתתפות עצמית: כל הפרטים על הרכב השיתופי Share בתל אביב

עוד דרך להתנהל בלי רכב פרטי בתל אביב: Share רכב שיתופי. אין תשלום על דלק ועל דמי שימוש, אפשר לנסוע מחוץ לעיר ולנהוג מגיל 18

SHARE רכב שיתופי בתך אביב - מיטל להבי, עידו רוזנבלון ושלמה שמלצר
SHARE רכב שיתופי בתך אביב - מיטל להבי, עידו רוזנבלום ושלמה שמלצר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בלי לשלם על דלק, בלי לשלם השתתפות עצמית, בלי דמי מנוי ועם תעריף זול לשימוש ממושך – אלה חלק מהתנאים שמובטחים ללקוחות הרכב השיתופי Share בתל אביב. יתרון חשוב אחר הוא שאפשר לצאת עם הרכב מחוץ לעיר. מדובר בשיתוף פעולה של עיריית תל אביב וחברת שלמה סיקסט, והרעיון הוא להציע חלופה לרכב פרטי. הלקוחות משלמים על זמן שימוש ועל הקילומטרים שהם נוסעים – ויודעים כמה תעלה הנסיעה. ואם אתם תוהים מה ההבדל בין רכב שיתופי Share לזה של אוטו-תל, התשובה המלאה בהמשך, אך בינתיים נדגיש שהתעריף השעתי של רכב SHARE יותר זול (ראו בהמשך).

בשלב זה יש 100 רכבי SHARE ברחבי העיר – ושמורות להם 100 חניות. 70% מהחניות ממוקמות בחניוני אחוזת החוף (כדי לא לתפוס מקומות חניה לתושבי העיר). הרכבים אינם חשמליים – רובם מדגם יונדאי i10.

רכב שיתופי SHARE של שלמה סיקסט ועיריית תל אביב – כך זה עובד

כדי להשתמש ברכב שיתופי SHARE יש להוריד את האפליקציה, להירשם באמצעות הזנת פרטים ותמונה ו… זהו בערך.
כל אדם מעל גיל 18 יכול לשכור את הרכב (כן, גם נהג חדש ונהג צעיר עם ותק של שנה נהיגה לפחות – בתוספת תשלום לא גדולה).

באמצעות האפליקציה ניתן לראות היכן ממוקם הרכב הקרוב אלינו ביותר – ולשם גם צריך להחזיר את הרכב. הנקודה הזאת מהותית, כי בניגוד למשל לקורקינט שיתופי שאפשר לאסוף ברחוב מסוים ולהשאיר ברחוב אחר – במקרה של הרכב השיתופי SHARE מדובר בהשאלה מנקודה A לנקודה A.

באמצעות האפליקציה אפשר גם לראות כמה דלק יש ברכב. עבור מי שמעוניין לשמור לעצמו את הרכב, תל אביבים יכולים לשריין לעצמם רכב עד שבוע מראש. מעבר לכך, מרגע ההזמנה בפועל, הרכב נשמר עבור הלקוח במשך 15 דקות.

אפליקציית רכב SHARE
אפליקציית רכב SHARE. צילום: דפנה הראל כפיר

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

בסיום הנסיעה הלקוח אמור להחזיר את הרכב כאשר הוא נקי ומתודלק. בשלמה סיקסט אומרים כי הלקוחות אכן עושים זאת: "הלקוחות של הרכב השיתופי מתנהגים בצורה שהיא מאוד ברוח הכלכלה השיתופית והאכפתיות", אומר שמלצר. "הם מחזירים את הרכב בזמן, מתריעים כשהחניה תפוסה, מחזירים את הרכב נקי, מחזירים את הרכב מתודלק ומוכן ללקוח הבא".

 

עלות שימוש – רכב שיתופי SHARE בתל אביב

נציין שוב כי המשתמשים לא צריכים לשלם על הדלק – בכל רכב יש דלקן אוניברסלי שמאפשר תדלוק בכל תחנות הדלק. בנוסף, אין השתתפות עצמית ואין הגבלה על קילומטראז'.

  • עלות שימוש בסיסית: כ-80 ש"ח ל-3 שעות, וכל שעה נוספת ב-4.5 ש"ח (מחיר הדלק כלול).
  • עלות קילומטראז' בנוסף לדמי שימוש: 1.2 ש"ח לק"מ עד 25 ק"מ; 1 ש"ח לק"מ מעל 25 ק"מ.
  • למשתמשי דיגיתל יש 10% הנחה על המחיר השעתי.

אז כמה תעלה נסיעה ברכב שיתופי SHARE?

המחיר כמובן תלוי במרחק ובמשך השימוש. הנה כמה דוגמאות:

שעתיים למרחק של 30 ק"מ 4 שעות למרחק של 20 ק"מ 24 שעות למרחק של 50 ק"מ
דמי שימוש 79 ש"ח 83.50 ש"ח 119.50
דמי מרחק 35 ש"ח 24 ש"ח 55
סה"כ 114 ש"ח כ-108 ש"ח כ-175 ש"ח

פואנטה בטלגרם

מה ההבדל בין מודל Share בתל אביב לשאר הארץ?

שלמה סיקסט מפעילה שירותי רכב שיתופי תחת המיתוג Share ב-80 רשויות, ביניהן ירושלים, מודיעין, רחובות, כפר סבא, הרצליה, רעננה, ראש העין, עפולה, עכו, נהריה, קרית מוצקין ופתח תקווה.

אולם, המודל העסקי בכל הערים האחרות שונה. שם השכירות היא ל-24 שעות. בתל אביב ניתן לשכור את הרכב לזמן קצר.

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

לדברי אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה, הקבוצה מתכננת להתפרס בהדרגה לערים נוספות תוך שימוש בצי רכבי ההשכרה של החברה, המונה כ-12 אלף רכבים אשר יתמכו במיזם.

מה ההבדל בין אוטו-תל ל-SHARE?

הרעיון של מעבר מבעלות על רכב לשימוש ברכב על פי צורך הוא רעיון שמחייב הסתגלות – אבל בעיריית תל אביב מאמינים בו לחלוטין ולכן מקדמים את פרויקט הרכב השיתופי בכל הכוח. בין הנפשות הפועלות מאחורי המיזם עומד אסף הראל, חבר מועצת עיריית תל אביב, ומיטל להבי, מחזיקת תיק התחבורה בעיר.

בעירייה ערכו סקרים וגילו שיש 20,000 תל אביביים שישמחו לעשות שימוש ברכה שיתופי – ולכן החליטו לייצר חלופה נוספת מלבד אוטו-תל. כאמור, מודל אוטותל מתאים בעיקר לנסיעות בתוך העיר. "אוטו-תל הוא מודל A-Z – כלומר מודל שבו לוקחים את הרכב בנקטדה מסוימת ומחנים אותו בנקודה אחרת. לכן יש לו גם יותר חניות. על כל רכב יש שתי חניות", מסבירה להבי. "לעומת זאת, במודל SHARE הרכב חוזר לאותה חניה. בנוסף, אוטו-תל עובד במודל דקתי. מודל התמחור מתמרץ את המשתמש לעשות נסיעות קצרות – רצוי לא בפקקים. היעילות שלו היא יותר בשעות השפל. לעומת זאת, רכב SHARE נוסע מחוץ לעיר, הרגישות לזמן היא נמוכה. באוטותל השכרה של שעה עולה 70 ש"ח, לעומת 4.5 ש"ח ב-SHARE".

בעירייה מאמינים שבין שני השירותים תהיה סינרגיה שהיא מכפיל כוח, ולא קניבליזציה.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות