טויוטה bZ4X - ה-SUV החשמלי הראשון של המותג היפני בישראל: כל הפרטים

טויוטה bZ4X – ה-SUV החשמלי הראשון של המותג היפני בישראל: כל הפרטים

הרכב החשמלי הראשון של טויוטה, דגם bZ4X, מושק בארץ בשתי גרסאות, טווח נסיעה של עד 500 ק"מ ומחיר התחלתי גבוה. החברה מציעה חבילת מימון

טויוטה חשמלית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הרבה זמן חיכינו לרכב החשמלי הראשון של טויוטה בארץ – והנה הוא מגיע עם נתונים טובים ומחיר יותר גבוה משמעותית (כ-40,000 ש"ח) מהמתחרות יונדאי איוניק וסקודה אניאק. מדובר בטויוטה bZ4X, ה-SUV החשמלי הראשון של המותג בישראל. הדגם הראשון בסדרה החשמלית של טויוטה נבנה על הפלטפורמה הייעודית החדשה של טויוטה לרכבי BEV (מכוניות המונעות באמצעות סוללה בלבד). הוא מציע טווח נסיעה נדיב של יותר מ-500 ק"מ ואפשר לבחור בין שתי גרסאות (יקרה ויקרה מאוד): הגרסה הבסיסית עולה כ-230,000 ש"ח ומגיעה עם מנוע חשמלי קדמי עם 204 כ"ס המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו; והגרסה היקרה יותר עולה כ-250,000 ש"ח ומגיעה עם שני מנועים (אחורי וקדמי המפיקים 108 כ"ס כל אחד) ותפוקה משולבת של 217 כ"ס.

עבור מי שרוצה טויוטה חשמלית, זו כרגע האפשרות היחידה שמותג הרכב הפופולרי מציע. זה קורה באיחור אופנתי אחרי שהושקו כבר רכבים חשמליים מכל הסוגים והדגמים של המותגים האחרים, בין היתר טסלה מודל Y שהחלה להיות משווקת בישראל לאחרונה.

המחיר אמנם גבוה, אבל לא חריג בענף. כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, המחיר שבו השיקה TESLA את טסלה מודל Y בישראל עומד על כ-332,000 ש"ח עבור דגם Long Range, שמציע טווח נסיעה של 533 ק"מ בין הטעינות, מהירות מירבית של 217 קמ”ש וזינוק ל-100 קמ"ש תוך חמש שניות.

היבואנית יוניון מוטורס משיקה לרוכשי טויוטה bZ4X מסלול מימון ושירות ששמו KANZEN – הכולל אבזור ושירותים מקיפים בתשלום חודשי קבוע של כ-2000 ש"ח בחודש (או כ-230,000 ש"ח בתשלום רגיל). החבילה כוללת את הכרוך בתחזוקת הרכב, טעינה, שירותי דרך ועוד. בחברה מבטיחים שגם בעוד 10 שנים הסוללה תשמור על יעילותה כחדשה ברמה של 90%. עם זאת, לא ניתנת אחריות ל-10 שנים.

מידע נוסף על טויוטה חשמלית bZ4X

לרכב סוללה שפותחה ע"י טויוטה, בעלת קיבולת גבוהה של 71.4 קילוואט שעה. בחברה מתגאים בכך שכאשר מזוהה  התחממות חריגה, הרכב מפעיל אוטומטית אמצעי בקרה וקירור למניעת פגיעה באיכות הסוללה. תהליך הייצור כולל אמצעי הגנה למניעת חדירת חומרים זרים לסוללה, ובפעם הראשונה בטויוטה, זו תהיה מקוררת באמצעות מים.

כמה זמן נמשכת טעינה של טויוטה חשמלית bZ4X?

יחידת הסוללה ממוקמת מתחת לרצפת הרכב כחלק אינטגרלי של השלדה, מה שמאפשר מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל נכונה מלפנים/ מאחור וקשיחות מרכב גבוהה. בסיס גלגלים ארוך המספק מרחב לחמישה נוסעים.

מבחינת מערכות הבטיחות, בחרה שילבו ברכב את הדור השלישי של חבילת מערכות הבטיחות Toyota Safety Sense עם מערכות חדשות ומשופרות הן בתחום הבטיחות האקטיביות והן בתחום הסיוע לנהג.

כאמור, החברה מציעה את הטויוטה החשמלית bZ4X בשני דגמים:

גרסת ההנעה הקדמית גרסת ההנעה הכפולה
הנעה מנוע בעל הספק של 150 קילוואט, 204 כ"ס ומומנט מרבי של 27.2 קג"מ שני מנועים, קדמי ואחורי, בהספק של 80 קילוואט כל אחד והספק משולב של 217.6 כ"ס ומומנט מירבי של 34.4 קג"מ
תאוצה 0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות  מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות
טווח נסיעה בין טעינות 502 ק"מ 459 ק"מ
מחיר מ-230,000 ש"ח מכ-250,000 ש"ח

עיצוב

הרכב מעוטר בחישוקי סגסוגת "18 בצבע שחור מטאלי עם צלחות כיסוי מהודרות המשלבות שני צבעים – כסוף ואפור, שניהם מטאליים, לרכב גג פנורמי קבוע, שמשות כהות ותאורת LED חיצונית, והוא מוצע במגוון צבעים, בהם שחור מטאלי, כסוף כהה, כסוף יוקרתי, לבן פנינה מטאלי ואדום עז.

פואנטה בטלגרם

ממדים

גובהה הכולל של טויוטה bZ4X הוא 1,650 מ"מ, אורכו של הרכב הוא 4,690 מ"מ ובסיס הגלגלים הארוך של הרכב באורך 2,850 מ"מ. יש מרווח של 1,000 מ"מ בין מושבים קדמיים לאחוריים.

רצפת תא המטען ניתנת להצבה בגבהים שונים. כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם נפח האחסון מגיע לעד 452 ליטר.

הדשבורד דק ונמוך, דבר שמוסיף לתחושת המרחב ולשדה הראייה של הנהג לפנים. תצוגת המחוונים נמצאת בקו הראייה של הנהג, מעל קו גלגל ההגה, כך שהוא יכול לצפות בה באמצעות תזוזה מינימלית של העין בלבד.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מערכות בטיחות

מאפייניה החדשים של Toyota Safety Sense 3.0 כוללים הרחבה של מערכת קדם-התנגשות לזיהוי כלי רכב המגיעים מלפנים וכלי רכב המתפרצים לצומת, שיכוך האצה במהירות נמוכה וסיוע בעצירת חירום.

  • מערכת סיוע פרואקטיבי בנהיגה המספקת לנהג חיזוי מכשולים וסיוע בהאטה.
  • מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב לאחר חניה.
  • מערכת לעצירת הרכב במצב חירום הכוללת מצלמה לזיהוי מצבו של הנהג.
  • מערכת המציעה אפשרות של "נהיגה באמצעות דוושה אחת" עם תגבור אנרגיית הבלימה המאפשר לנהג להאיץ ולהאט את הרכב באמצעות דוושת ההאצה בלבד.
  • בגרסת ההנעה הכפולה של הרכב יש מערכת X-MODE לנסיעת שטח שמאפשרת בחירה בין מצבי שטח שונים ומורכבים וכוללת בקרת אחיזה וסיוע במדרון.

מולטימדיה וטכנולוגיה

קיימת מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' וממשק אפל CarPlay אלחוטי ואנדרואיד אוטו, עם צג נתונים צבעוני לא גדול של 7 אינץ' בלוח המחוונים ומצלמות היקפיות 360°.

למושב הנהג אופציות כוונון חשמלי ל-8 כיוונים שונים ומערכת חימום למושבים הקדמיים, והוא מצויד במערכת לבקרת אקלים דו-אזורית, משטח טעינה אלחוטי, חיישני גשם ותאורה ותאורת אווירה פנימית.

יש כמובן גם מפתח חכם.

בישראל לא יוצע דגם עם גג סולארי, למרות שבאירופה יש אפשרות כזאת. הגג הסולארי מאפשר לתפעל מערכות צורכות חשמל שונות, ובטויוטה אומרים שזה מאפשר תוספת של עד 1,800 ק"מ לטווח הנסיעה מדי שנה. חבל שלא תהיה זמינות לגג כזה בארצנו שטופת השמש.

טעינה

מי שמצטרף לחבילת KANZEN מקבל:

  • תחנת טעינה ביתית בהספק KW22 חיבור חד/תלת-פאזי עד 32 אמפר. תחנת הטעינה היא בעלת הגנה מובנית בפני זליגת זרם DC עם תקן ישראלי ובעלת יחידת נעילה (אופציונאלי) והיא מאפשרת טעינה ביתית נוחה בטוחה
  • כבל טעינה מובנה מסוג Type 2 באורך 6 מטר

בנוסף, החבילה כוללת אפשרות להטענת הרכב ברשת העמדות הציבוריות של Ev-Edge בכל רחבי הארץ בהיקף שיאפשר נסיעה של עד 3,000 קילומטרים נוספים בשנה, מנוי לשירותי דרך BLUE הכולל מענה וסיוע 24/7, אחריות מורחבת לשנה הרביעית והחמישית בנוסף ל-3 שנות אחריות היצרן.

רקע נוסף על האסטרטגיה החשמלית של טויוטה

לטויוטה יש למעלה מ-25 שנות ניסיון בהנעה חשמלית וטכנולוגיית סוללות מתוצרתה. כיום נוסעות בעולם יותר מ-18 מיליון מכוניות חשמליות מתוצרת טויטה ו-17 דגמים חשמליים עתידים לצאת בעתיד הקרוב.

כאמור, בטויוטה bZ4X החברה מבטיחה ניהול יעיל של זרימת אנרגיה וציפייה ליעילות סוללה ברמה של 90% מיעילותה כחדשה לאחר תקופה של 10 שנים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות