הונגצ׳י לכל פועל? הקרוסאובר החשמלי הסיני המפואר התחבב על הישראלים

הונגצ׳י לכל פועל? הקרוסאובר החשמלי הסיני המפואר התחבב על הישראלים

הונגצ׳י, מותג הרכב היוקרתי שעשה עלייה מסין, מציע לישראלים קרוסאובר חשמלי מפואר ל-7 נוסעים במחיר שבמושגים המקומיים לא נחשב גבוה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

רק לפני שלושה חודשים הושק בישראל רכב היוקרה החשמלי הסיני הונגצ'י (HONGQI), וכבר מדווחת היבואנית סמלת על יותר מ-100 הזמנות בשווי מוערך של כ-45 מיליון ש״ח של הקרוסאובר החדש הונגצ'י E-HS9. את הנתונים חשפה סמלת במסגרת השקת אולם התצוגה הרשמי הראשון של הונגצ׳י בישראל – אולם שהושק בהשקעה של 2 מיליון שקל בנוכחות מכובדת של שגריר סין בישראל. ההשקה המפוארת הולמת את הרכב המפואר, שמחירו מתחיל בכ-400,000 ש"ח ועולה צפונה. למעשה, הונגצ'י HONGQI הוא מותג היוקרה המוביל של סין מבית FAW GROUP, ויש מאחוריו ותק של עשרות שנים (נוסד ב-1958) כיצרן רכבי השרד המפוארים לצמרת החברה והשלטון הסיניים. ככזה, הוא רחוק מהתדמית שיש לחלק מהמוצרים הסיניים הזולים. הוא גדול, הוא מפואר, הוא מאובזר, והכי חשוב, הוא מספק ביצועים שהולמים את הציפייה מרכב יוקרה מבחינת הנסיעה והחוויה.

פואנטה בטלגרם


מבחינת הישראלים הוא מציע פתרון טוב למי שמחפש SUV חשמלי ל-7 נוסעים, בעלות שלא נחשבת גבוהה עבור סוג כזה של רכב יוקרה. מן הסתם, לא כל חובבי הרכב החשמלי מחפשים דווקא טסלה 3, יונדאי איוניק 5 או טסלה 3, וגם ה-SUV החשמלי של טויוטה bZ4X פחות מתאים להם, אלא מחפשים SUV יוקרתי. ברור שחצי מיליון שקל זה הרבה כסף, אבל במושגים הישראליים הסכום הזה לא נחשב גבוה עבור רכב יוקרה – 400,000-600,000 ש"ח (ראו בהמשך).

עוד פרטים על הקרוסאובר החשמלי HONGQI הונגצ'י E-HS9

הונגצ'י E-HS9 נמכר באחת משלוש תצורות. המחיר משתנה בהתאם, כאשר כל הלקוחות מקבלים חבילה לחמש שנים המגלמת טיפולים תקופתיים, אחריות של 5 שנים או 150 אלף ק"מ ואחריות סוללה ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ.

הונגצ'י E-HS9 מגיע בשלוש רמות גימור:

Exclusive
החל מ-כ-500,000 ש"ח 
Premium
החל מכ-400,000 ש"ח
Luxury
החל מכ-460,000 ש"ח
מתלי אוויר אדפטיביים מושבים קדמיים חשמליים פנסי מטריק לד
מצב נהיגה "אקסטרים" חימום מושבים קדמיים ושורה שנייה תאורת אווירה
כריות אוויר בצידי שורת המושבים האמצעית (8 סה"כ) 7 מושבים 12 רמקולים
ריפוד עור Nappa ריפוד אלקנטרה בקרת אקלים 6 אזורים
אוורור 4 מושבים ביטול רעשים אקטיבי פנסי חזית – Matrix LED
מסאז' מושבים קדמיים בקרת אקלים 4 אזורים תאורת "קבלת פנים"
מושבי "קפטן" חבילת בטיחות מלאה
מסך מולטימדיה למושב נוסע קדמי 16.2" חישוקי 21"
גג פנוראמי מלא

אז על מה המהומה?

האמת היא שמדובר ברכב כל כך מהודר, עד כי יש מי שירגיש שהוא קצת מצועצע מדי בשבילו… בכל אופן, המראה שלו קצת מזכיר רולס רויס, ולא במקרה. הוא עוצב ע"י ג'יילס טיילור, אשר נטש את המותג הבריטי רולס רויס לתפקיד סמנכ"ל העיצוב של קונצרן FAW הסיני.

כאמור, HONGQI הונגצ'י E-HS9 הוא קרוסאובר חשמלי מהודר שמשדר יוקרה גם מבחוץ וגם מבפנים. הוא ענק (רכב הנוסעים הגדול ביותר בארץ כרגע) ומציע לנוסעים ולנהג מרחב פנימי עצום.

מעבר לכל זה, מה שחשוב לאדם שרוכש רכב חשמלי הוא כמובן הפרטים הטכניים. מדובר ברכב עם צמד מנועים חשמליים (אחד לכל סרן), המייצרים יחדיו הנעה כפולה עם מומנט של עד 76.5 קג"מ, הספק של עד 551 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות.

הונגצ'י SUV חשמלי סיני
הונגצ'י – הצצה למרחבים בתוך ה SUV החשמלי הסיני. צילום: הונגצ'י

לרכב סוללת מתח גבוה בעלת קיבולת גדולה של עד 99 קוט"ש. קיימת כמובן גם יכולת טעינת DC מהירה המאפשרת טעינה מ-20% ל-80% בכחצי שעה.

נהיגה חסכונית באנרגיה מאפשרת נסיעה של עד 441 ק"מ בטעינה אחת, אבל אנשים שכבר התנסו ברכב מדווחים על טווח קצת יותר קצר ברוב הנסיעות. ניתן להגביה את הרכב על מתלי האוויר, מה שמאפשר מעבר מכשולים בדרכים לא סלולות.

פונקציות הרכב נשלטות ע"י הנהג באמצעות שלושה מסכים, ויש אבזור בטיחותי מתקדם עם יכולות אוטונומיות.

הרכב, שכולל 8 כריות אוויר, מגיע עם מושבים המאפשרים עיסוי, חימום, אוורור וכיוונוון חשמלי עם זיכרונות למושב הנהג, הכוללים מיקום גלגל ההגה המתכוונן חשמלית גם הוא. הרכב מגיע גם עם גג שמש פנורמי עם וילון ההצללה. מי שמעוניין בכך ואוהב גימיקים, יכול גם בשעות הלילה לבחור תאורת אווירה בעלת צבעים ועוצמה משתנים.

קרוסאובר חשמלי הונגצ'י - שלושה מסכים לנהג. צילום: הונגצ'י
הונגצ'י – שלושה מסכים לנהג. צילום: הונגצ'י

עוד קצת רקע על קונצרן FAW

קונצרן FAW (First Automobile Works), המדורג כיום במקום ה-66 בדירוג Fortune Global 500, הוא למעשה יצרן הרכב הראשון בסין. לקבוצה הכנסות בסך כ-101 מיליארד דולר בשנה והיא מייצרת כיום מעל שלושה מיליון רכבים בשנה, כאשר חלקם עבור שיתופי פעולה עם המותגים פולקסוואגן וטויוטה והשאר עבור מותגיה העצמאיים. כיום, הקבוצה מזוהה עם המפלגה השולטת בסין ונמצאת בבעלות מלאה של הממשלה.

המותג הונגצ'י (HONGQI, בעברית – דגל אדום) הינו המותג הנמכר והמוכר ביותר של קונצרן FAW והוא משמש גם כרכב הרשמי של נשיא סין ושל הממשלה הסינית. הונגצ׳י נחשב למותג הפרימיום הסיני הגדול ביותר אשר מדורג במכירות רכבי פרימיום בסין במקום הרביעי עם כ-300,000 מסירות בשנה החולפת. הונגצ׳י השיקה בהצלחה רבה בתחילת השנה פעילות בנורבגיה וכעת גם בישראל, שנבחרה להיות המדינה השנייה בשוק האירופאי.

לדברי שי פלדמן, מנכ"ל סמלת, הדגם הזה הוא רק ההתחלה: "אנו רואים בקבוצת FAW, יצרנית הונגצ׳י, שותף אסטרטגי לחזון שלנו לפתח את ענף הרכב בישראל. הדגם הנוכחי הנו סנונית ראשונה בסדרה של דגמים שיגיעו בשנים הקרובות לישראל באמצעות סמלת".

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות