גם לאומי נותן ריבית של 2% על העו״ש והקלה במשכנתא ובמינוס. לא לכולם

גם לאומי נותן ריבית של 2% על העו״ש והקלה במשכנתא ובמינוס. לא לכולם

יש לכם חשבון עו"ש בלאומי? ריבית שנתית של 2% תינתן לכם אם תעמדו בתנאים מסוימים. אתם במינוס? יש לכם משכנתא? גם אתם תשלמו קצת פחות. אולי

בנק לאומי ריבית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מצד אחד, סוף סוף יש תחרות בין הבנקים, או לפחות חלקם. לפני שבוע לאומי יזם מהלך של ריבית על העו״ש, כעת מזרחי טפחות הגיב עם ריבית גבוהה יותר והפחתת ריבית על המינוס, ומיד אחריו לאומי מעלה גם הוא את הריבית השנתית על העו״ש ל-2% ומפחית את הריבית על המינוס. אבל מצד שני, גם לאומי וגם טפחות מציבים יותר מדי תנאים. בנק לאומי מציע את הריבית על העו״ש רק למעבירי משכורת ורק עד יתרה של 25,000 ₪. טפחות גם הוא קבע תקרה של 25,000 ‏₪. חוץ מזה, ריבית שנתית של 2% היא לא ריבית גבוהה, בטח לא כשהאינפלציה עומדת על 4.6%.

התנאים והסייגים בהודעת בנק לאומי: מי ייהנה מההטבות?

1. ריבית של 2% על העו"ש בבנק לאומי: רק למעבירי משכורת ובתנאים נוספים

ריבית של 2% תשולם על יתרה של עד 25,000 ₪ בעו"ש ללקוחות מעבירי משכורת בלאומי, שיש להם עוד שני מוצרים בנקאיים נוספים בבנק מבין השלושה הבאים:

  • משכנתא בלאומי
  • היקף עסקאות חודשי של לפחות 4,000 ₪ בכרטיס האשראי של לאומי
  • תיק ניירות ערך בלאומי

רובד זה הוא הרובד השני של הטבת הריבית העו"ש בלאומי – והוא ייכנס לתוקף מ-1.8 (גם למקבלי פנסיות).

> אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות 🙂

הרובד הראשון של ההטבה ייכנס לתוקף ב-1.7 והוא כולל ריבית של 1% ללקוחות פרטיים מעבירי משכורת בלאומי עם יתרת עו"ש של עד 10,000 ש"ח ועם מוצר אחד נוסף בלאומי: משכנתא, מחזור עסקאות חודשי של לפחות 3,000 ש"ח בכרטיס אשראי של לאומי או תיק ניירות ערך. גם רובד זה תקף למקבלי פנסיות.

2. הפחתת ריביות על המינוס – לא בשיעור אחיד

הבנק מבצע הפחתה של עד 2% בשיעור הריבית הנגבית על המינוס בחשבון העו"ש של לקוחות פרטיים, באופן הבא:

3. זיכוי לבעלי משכנתאות – רק לשלושה חדשים ולא לכולם

אם ההחזר החודשי עלה ביותר מ-1,000 ש"ח, כתוצאה מעליית ריבית הפריים, הבנק יזכה את הלקוחות בהפרש במשך כל חודש, לתקופה של 3 חודשים, במהלך תקופת החגים (ספטמבר-נובמבר 2023). זאת, רק אם הם עומדים בתנאים הבאים:

  • לקוחות שלקחו משכנתא לרכישת דירה למגורים עם רכיב פריים
  • בשווי נכס של עד 2 מיליון ש״ח
  • שיעור מימון של 60% ומעלה
  • יחס החזר של 30% ומעלה

התחרות מתחילה לעבוד

בכל מקרה, אי אפשר שלא להיו מרוצים מהעובדה שהתחרות עובדת, ועובדת חזק – ולא רק בין הבנקים המסורתיים. מי שדווקא הייתה הראשונה לזרוק את הגפרור למדורה הזאת הייתה אפליקציית Paybox, שהכריזה על מתן ריבית על היתרה בפייבוקס. אלא שגם כאן יש אותיות קטנות – רק מי שיש לו כרטיס אשראי פייבוקס מקבל ריבית על היתרה, וגם כאן יש סכום מירבי. הסכום הוא 20,000 ש"ח, במקרה הזה בגלל הרגולציה של המדינה שמגבילה את אפליקציות התשלומים.

למעשה, נכון לעכשיו ההצעה הכי טובה היא של הריבית על העו"ש בנק וואן זירו: פיקדון אוטומטי ייפתח לכל לקוח שיחפוץ בכך – בריבית השנתית הכי גבוהה כרגע: 2.5%. אין תנאי הצטרפות ואין תאריך גג.

לאומי מבטיח מהפכה בשירות

נזכיר כי בנק לאומי הוא הבנק השני בגודלו במדינה, ולאחרונה הוא לא רק הפך לאקטיבי יותר מבחינת הריביות, אלא בכלל מנסה לשפר את התדמית. במסגרת זו נעשו כמה צעדים:

  • נפתחה אפשרות לפגישה עם בנקאי בזום
  • הורחבו שעות השירות: מוקד השירות של לאומי פתוח מ-6:30 בבוקר ועד 23:00 בלילה
  • הוקמה "סיירת מנכ"ל" – מעין שם קוד למוקד שירות לקוחות בטיפול אישי לכל לקוח שזקוק למענה. מנכ"ל הבנק אפילו מדבר בקולו בקמפיין ברדיו ומוסר את "מספר הטלפון האישי שלו" (מן הסתם, המספר מגיע למוקד).

עם זאת, לקוחות הבנק שמנסים לקבל את השירות המעולה המובטח מתלוננים שעדיין קשה להשיג את הבנק, שהמתינו זמן רב לכרטיס אשראי שהוזמן ושאין יחס אישי.

> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות