בנק לאומי נותן ריבית על העו"ש. כמה תרוויחו לכל היותר?

איזה בנק מבטיח ריבית על הכסף בעו"ש וריבית גבוהה על פקדונות?

אחרי שפייבוקס הציעה ריבית על היתרה באפליקציה, יש גם בנק ראשון שמתחיל להציע ריבית על העו"ש. מי יוכל לקבל אותה וכמה באמת תרוויחו?

כמה מותר לשלם במזומן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זו אמנם לא ריבית שמתקרבת לריבית בנק ישראל, אבל זו ריבית על הכסף בעו"ש, וזה מהלך לא שגרתי. בנק לאומי הפתיע את לקוחותיו ואת הבנקים האחרים עם הודעה על מתן ריבית שנתית של 1% על היתרה בעו"ש, והוא הבנק היחיד שמציע הצעה כזאת מבין הבנקים. כדי ליהנות מריבית על הכסף ששוכב בעו"ש, על הלקוח צריך לעמוד בכמה תנאים – ובכל מקרה הוא לא יכול ליהנות מריבית על סכום העולה על 10,000 ש"ח – מה שאומר ששווי ההטבה הזאת הוא 100 ש"ח לכל היותר בראייה שנתית (פרטים בהמשך הכתבה). לכן, אם אין צורך אמיתי בשמירת הכסף בחשבון העובר ושב, כנראה שיהיה משתלם יותר לחסוך אותו או להשקיע אותו באפיק אחר.

ומה עם הריבית על הפקדונות? גם כאן בנק לאומי מפתיע עם התחייבות כי החל מ-14.6 יעניק את הריבית הגבוהה ביותר מבין הבנקים על פיקדונות בריבית קבועה ומשתנה – ביניהם ריבית קבועה של 4.25% על פיקדון לשנה וריבית משתנה של 4.15% על פיקדון לשנה.

זה לא אומר שזו באמת הריבית הכי גבוהה, כמובן – ומומלץ לבדוק בזמן אמת. כרגע, למשל, מציעים בבנק ירושלים פיקדון לשנה בריבית קבועה של 4.35% ובריבית משתנה של 4.4%. יש גם פיקדון בריבית משתנה לחודש בריבית משתנה שניתן למשוך מתי שרוצים עם כל הריבית בהתראה של 35 ימים – הריבית שם היא 4.25%.

כזכור, בנק ירושלים מציע את הפקדונות לכל לקוחות המערכת הבנקאית, ללא צורך לפתוח חשבון עו"ש.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

נזכיר כי בנק ישראל החל לאפשר לאחרונה השוואת ריבית על פקדונות באמצעות כלי שנמצא באתר הבנק. בדיקה של הריביות שם מגלה שברוב המקרים וברוב הבנקים, יש פער גדול בין ריבית הפריים לבין הריבית שהבנקים נוטים לתת ללקוחות. עוד עולה מהבדיקה שלפעמים יש פער גדול בין הריבית הממוצעת לבין הריבית החציונית, כך שמומלץ להתמקח.

>> עוד עדכונים בקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו 🙂 לחצו להצטרפות >

מהם התנאים לקבלת ריבית על העו"ש בבנק ללאומי?

אז כאמור, לא כל מי שיש לו כסף בחשבון העו"ש בבנק לאומי יקבל ריבית. כדי ליהנות מהריבית הזאת שכאמור עומדת סה"כ על 1% בשנה, כלומר, על 0.83% לחודש, הלקוח צריך לעמוד באחד התנאים הבאים:

  • לקוח מעביר משכורת עם משכנתא בבנק לאומי
  • לקוח מעביר משכורת עם מחזור עסקאות חודשי של לפחות 3,000 ש"ח בכרטיס אשראי של לאומי
  • לקוח מעביר משכורת עם תיק ניירות ערך בלאומי

ההטבה תקפה גם למקבלי פנסיות, ותיכנס לתוקף החל מ-1 ביולי.

מה הסיבה להחלטת בנק לאומי לתת ריבית על העו"ש?

המהלך הזה מגיע אחרי שאפליקציית PayBox החלה להציע למי שיש לו יתרה בפייבוקס ריבית שנתית (נדיבה יותר) של 3% – והחלה לנשוף בעורפם של הבנקים.

>> אוהבים מבצעים? הצטרפו לקבוצה הסודית שלנו בטלגרם >

אגב, גם בפייבוקס יש מגבלות – כך שלא ניתן לקבל ריבית על כל סכום שהוא, ובעיקר – ההטבה רלבנטית רק למי שיש לו או שמנפיק כרטיס אשראי פייבוקס. את כל הפרטים אפשר לקרוא בכתבה על הריבית על היתרה בפייבוקס.

בנוסף, הצעד הזה לא מגיע בחלל ריק גם מבחינת האווירה הציבורית והאווירה בכנסת. רק אתמול הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, אמרה בוועדת הכספים שהבנקים מתנהגים כקבוצת ריכוז בכל מה שנוגע לפיקדונות. לדבריה, הבנקים לא מתחרים על משקי הבית. יותר מזה, כהן חשפה שמשקי הבית משלמים ריבית גבוהה על האשראי שהם לוקחים – יותר מאשר עסקים, אך לא מקבלים ריבית גבוהה על הפקדונות, ובכל מקרה פחות מהעסקים. את דבריה קינחה כהן באיום מרומז לבנקים – שלפיו הרשות תפעל כלפיהם כפי שהיא פועלת ביחס לקבוצות ריכוז אחרות.

>> למה בעצם אתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן 🙂

מאז שהחלה עליית ריבית בנק ישראל באפריל 2022, הבנקים חוגגים. אמנם, הם מדי פעם יוזמים מהלכים שמטרתם לפחות להציג מראית עין של התחשבות בציבור, אבל זו טיפה בים. נזכיר כי ממש בחודש מרץ האחרון פרסמו הבנקים בישראל תוצאות שיא ביחס לשנת 2022. ארבעת הבנקים הגדולים – לאומי, הפועלים, דיסקונט ומזרחי טפחות – סיימו את השנה עם רווח נקי מצטבר של 22.2 מיליארד שקל, שמשקף בממוצע תשואה על ההון של 16.5%. מדובר בזינוק של 31% ברווח הנקי לעומת שנת 2021.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות