בנק וואן זירו מפתיע עם ריבית על העו"ש בפיקדון יומי באופן אוטומטי

סוף סוף: ריבית על העו"ש בפיקדון יומי באופן אוטומטי. זה הבנק שהרים את הכפפה

לראשונה יש בנק שנותן ריבית נדיבה יחסית על פיקדון יומי, אבל זה לא החידוש היחיד בפיקדון הזה. כל הפרטים – בכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש מאות אלפי ישראלים שהכסף שלהם שוכב בעו"ש, וגם אם הם יעבירו אותו לפיקדון יומי – הם יגלו שהריבית על הפיקדון נמוכה מאוד. כעת מגיעה בשורה מעניינת מבנק ONE ZERO. הבנק הדיגיטלי וואן זירו מציע פיקדון אוטומטי בריבית היומית הגבוהה בישראל: 2.5%. במידה שריבית בנק ישראל תעלה, הריבית הזאת תעלה, ובמידה שהיא תרד (כרגע לא נראה באופק) – אז גם הריבית על הפיקדון היומי תרד.

בנק וואן זירו הוא אמנם לא הגוף הפיננסי הראשון שמציע ליהנות מריבית על היתרה, כי פייבוקס ובנק לאומי הקדימו אותו, אבל הוא הראשון שמציע ריבית כזו, הוא הראשון שמציע הפקדה אוטומטית לפיקדון יומי והוא הראשון שלא מציב שום תנאים או הגבלות.

כאמור, אפשר כיום גם לקבל ריבית על היתר בפייבוקס, אבל רק למי שיש לו כרטיס אשראי פייבוקס. בנק לאומי נכנס לתחרות וגם לאומי מציע ריבית על היתרה בעו"ש, אבל רק ללקוחות מסוימים ועד יתרה מסוימת. יש גם בשורה מצד בנק נוסף – מזרחי טפחות ייתן ריבית על היתרה בעו"ש גם הוא, אבל גם כאן יש אותיות קטנות לא מעטות. וזה ההבדל הגדול.  בבנק וואן זירו לא מציבים תנאים וגם אין תקרת מינימום או מקסימום. הרעיון הוא לאפשר ללקוחות שמעדיפים את הכסף זמין בעו"ש, לקבל ריבית באמצעות פיקדון עם כללי חיסכון אוטומטים. הפיקדון ייכנס לתוקף בעת ההודעה הקרובה על ריבית בנק ישראל, ואם הבנק יעלה את הריבית, תעלה כאמור גם הריבית על הפיקדון.

> אהבתם את הכתבה? יש עוד כאלה בקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו. לחצו להצטרפות >

כזכור, נגיד בנק ישראל נזף לאחרונה בבנקים, אשר מנצלים לטובתם את העלאת ריבית בנק ישראל אך לא מאפשרים ללקוחות שיש להם יתרה ליהנות באותה מידה. הלקוחות סובלים מריבית גבוהה על חריגה, אך לא מתוגמלים כראוי על כסף בעו"ש או על פיקדונות. לאחרונה גם הציגה רשות התחרות מחקר שמדגים שאין תחרות בין הבנקים בתחום הפקדונות ללקוחות פרטיים. הצצה לריבית על פיקדונות אפשר לראות במנוע ההשוואה של בנק ישראל.

הנגיד הורה לבנקים לשנות את ההתנהלות לאלתר. בבנק וואן זירו בוחרים לעשות זאת באמצעות פיקדון אוטומטי, אשר לתפיסתם הוא עדיף על מתן ריבית על העו"ש המוגבלת בתנאים. לדבריהם, כך הכסף עובר אוטומטית לחיסכון ונזיל למשיכה בעת הצורך.

פיקדון אוטומטי בבנק וואן זירו – איך זה עובד?

לקוחות שזקוקים לכסף נזיל לשימוש שוטף יקבלו הצעה להגדיר באופן חד פעמי כללים לחיסכון אוטומטי חכם. הלקוחות יוכלו להגדיר כמה כסף הם רוצים שיישאר בעו"ש וכל סכום עודף יופנה אוטומטית לחיסכון עם נזילות יומית אשר ניתן למשיכה בכל יום עסקים.

> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

בדומה ליתר הפיקדונות של הבנק, הריבית על פיקדון היא ריבית משתנה. החל מעדכון הריבית הבא של בנק ישראל במהלך יולי היא תעמוד על 2.5%. אם ריבית בנק ישראל תעודכן כלפי מעלה, הריבית על הפיקדון אף תהיה גבוהה יותר.

מעקב יזום של הבנק אחרי כל חשבון: השירות של וואן זירו

כידוע, בנק וואן זירו הוא בנק דיגיטלי, ללא סניפים אך עם הבטחה לטיפול אישי בלקוח. הטיפול הזה בא לידי ביטוי בהתאמה אישית של המלצות לכל לקוח – וזאת באמצעות שימוש בבינה מלאכותית שלומדת את התנהלותו. המינוח שבו הבנק משתמש לצורך זה הוא "צ'ק אפ פיננסי", אבל במילים פשוטות הכוונה היא לכך שכל חשבון עובר סריקה יסודית באופן קבוע באמצעות בינה מלאכותית.

כעת בנק ONE ZERO מרחיב את הצ'ק אפ הפיננסי היומי עם שירות ששמו "הכול בסדר". במידה שלא יימצא אירוע חריג שדורש טיפול, פעמיים בשבוע לקוחות יקבלו עדכון ש"הכול בסדר". אם הבנק יאתר הזדמנויות, אירועים חריגים, או תחזית לשינוי במצב הכספי, הלקוחות יקבלו על כך פניות והצעות לטיפול מתאים. היתרון בפנייה היזומה הזאת הוא שהלקוח עצמו לא נדרש לבדוק בעצמו מה המצב בחשבון שלו. לפי מחקרים, רוב הלקוחות נרתעים מבדיקה תכופה של מצבם הפיננסי. בהתאם, כ-50% מהלקוחות בישראל נמצאים במינוס, אחד מכל חמישה משקי בית נמצא במינוס כרוני, ומנגד מאות מיליארדי שקלים של הציבור הרחב שוכבים ומעלים אבק בעו"ש.

החשבון מתקרב לחריגה? הלקוח יקבל התראה

באמצעות תחזית שמתגבשת על סמך ניתוח ההכנסות וההוצאות, לקוחות בנק זירו מקבלים התראה מספר ימים לפני שהם צפויים להיכנס למינוס. התובנה תישלח כחמישה ימים לפני הכניסה למינוס/חריגה מהמסגרת ובנוסף ביום שלפני. התחזית מבוססת על ההכנסה השוטפת של הלקוח בניכוי הוצאות בכרטיסים בנקאיים וחוץ בנקאיים המקושרים לחשבון והחזרי הלוואה היורדים מהחשבון.

הלקוחות יקבלו הצעות לפתרונות להימנעות ממינוס דוגמת שינוי מועדי החיוב וכניסת המשכורת ויוזמנו להתייעץ עם מנהלי הכספים על התזרים ועל דרכים להימנע מכניסה למינוס או חריגה. כל הצעה כזו תכלול אפשרות שהפעולה תבוצע על ידי הבנק באמצעות אישור בלחיצת כפתור ללא צורך בפעולה אקטיבית על ידי הלקוחות.

יש לכם כסף פנוי? קבלו עדכון והמלצה לחיסכון

תובנה נוספת נוגעת לצד השני של המתרס – הצד של הכסף הפנוי. הלקוחות יקבלו עדכון על כסף שניתן להעביר לחיסכון בהתאם למאפייני ההוצאות וההכנסות בחשבון, על בסיס ההכנסות וההוצאות. הבנק יציע להם חלופות בהתאם לדרישות הנזילות שלהם, וכן הצעה לבצע את ההפקדה לחיסכון עבור הלקוחו

כיום, בנק וואן זירו שלושה סוגי פיקדונות בריבית משתנה עם תחנת יציאה יומית וחודשית ופיקדון שנתי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

נגישות