מזרחי טפחות ייתן ריבית על העו"ש והטבה לבעלי משכנתאות - אך לא לכולם

מזרחי טפחות ייתן ריבית על העו"ש והטבה לבעלי משכנתאות – אך לא לכולם

הלחץ עובד, וגם בנק מזרחי טפחות ייתן ריבית על העו"ש – למי שעומד בתנאים. בנוסף, ייתן החזר לבעלי משכנתאות ויפחית ריבית למי שבמינוס

ריבית על העו"ש מזרחי טפחות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הלחץ על הבנקים – שמגיע גם מנגיד בנק ישראל וגם מהכנסת – עושה את שלו. גם לקוחות בנק מזרחי טפחות ריבית על היתרה בעו"ש, כך מודיע הבנק. מדובר בריבית שנתית של 2%, שמשמעותה 0.16% בחודש  אבל יש לא מעט אותיות קטנות, וחבל. לא מדובר בכל הלקוחות וההטבה היא לשנה בלבד (בהמשך הכתבה מפורטות האותיות הקטנות). גם מי שיש לו משכנתא במזרחי טפחות יקבל בשנה הקרובה הטבה: החזר של 1200 ש"ח שיחולקו ל-4 פעימות של 300 ש"ח, וגם כאן יש אותיות קטנות. ההטבה רלבנטית רק לחלק מהלווים. מהלך נוסף של הבנק נוגע ללקוחות שנמצאים בחריגת יתר. הבנק הודיע שיפחית את הריבית על המינוס החל מחודש יולי 2023.

שלושת המהלכים הללו של בנק מזרחי טפחות מגיעים, כאמור, בשל השיח הציבורי הער סביב הרווחים הגדולים שגורפים הבנקים כתוצאה מעליית ריבית בנק ישראל, בשעה שהם לא מגלגלים את יתרונות הריבית הגבוהה אל הלקוחות שנמצאים ביתרה. לאחרונה, הממונה על התחרות הציגה בוועדת הכספים בכנסת מחקר של רשות התחרות, שחשף את העוול שנעשה ללקוחות הפרטיים. הממונה ציינה שהבנקים לא מתחרים ביניהם בתחום הריבית על הפקדונות, ושהענף מתנהל כ"שוק עם מאפיינים של קבוצת ריכוז". באותו דיון היא גם הבהירה שרשות התחרות תנקוט צעדים בנושא.

כעת, כאמור, מזרחי טפחות מצטרף למתחרים שכבר הודיעו על מהלכים (שפרסמנו כאן במדור כסף באתר פואנטה): פייבוקס נותנת ריבית על היתרה, בנק לאומי נותן ריבית על היתרה בעו"ש (לחלק מהלקוחות) ובנק וואן זירו פותח פיקדון אוטומטי לבעלי יתרה בעו"ש.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

בנוסף, ממשיך הבנק במבצע "המינוס עלינו", המעניק פטור מריבית על המינוס עד לגובה ההחזר החודשי, לבעלי משכנתה וחשבון עו"ש במזרחי-טפחות.

ריבית על היתרה בעו"ש במזרחי טפחות: מי זכאי לקבל?

הריבית על היתרה בעו"ש במזרחי טפחות עומדת כאמור על 2%, שהם 0.16% בחודש – לפני ניכוי מס רווחי הון שנגבה על הרווח – כפי שנגבה בפיקדון רגיל. הסכום מזוכה אחת לרבעון.

כאמור, יש אותיות קטנות, והבנק לא מעניק את ההטבה באופן גורף לכל הלקוחות.  אז מיהם לקוחות מזרחי טפחות שייהנו מריבית על היתרה בעו"ש?

  • יתרת הזכות המירבית שלהם היא 25,000 ש"ח (כך שהריבית המירבית היא 500 ש"ח בשנה)
  • לקוחות פרטיים שסך הנכסים בחשבון (עו"ש + פיקדונות + ני"ע) הוא עד 50 אלף ש"ח
  • ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה.

הפחתת הריבית על המינוס בבנק מזרחי טפחות – מי מקבל את ההטבה?

כאמור, בנק טפחות מבטיח גם ללכת לקראת הלקוחות שנמצאים במינוס, באמצעות הפחתה של עד 2%, את הריבית הנגבית על המינוס – אבל חשוב לשים לב למילה "עד". יש 3 מדרגות של הפחתה:

>> אוהבים דילים שווים? הצטרפו לקבוצה שלנו >

  • הפחתה של 1% מתת-מסגרת א';
  • הפחתה של 1.5% מתת-מסגרת ב';
  • הפחתה של 2% מתת-מסגרת ג'.

גם כאן, ההטבה תהיה בתוקף לתקופה של שנה. ייתכן שכאשר השיח הציבורי סביב הנושא יהיה פחות סוער, הבנק לא יחדש את ההטבה.

זיכוי לבעלי משכנתא במזרחי טפחות – מי ייהנה מההטבה?

בבנק מזרחי טפחות מבטיחים לבעלי משכנתא זיכוי של 1,200 ₪, אשר יינתן בארבע פעימות. הסיבה היא העלייה החדה בהחזר החודש, שנגרמה כמובן מעליית ריבית הפריים כתוצאה מהעלייה בריבית בנק ישראל. גם כאן, לא כל בעלי המשכנתאות בבנק יקבלוו את הזיכוי.

>> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

מדובר בלווים שהלוואתם בוצעה עד חודש מאי 2023 ועומדים בקריטריונים הבאים:

  • בעלי הלוואה המשולמת באופן תקין
  • המשכנתא מיועדת לרכישת דירה יחידה למגורים
  • המשכנתא כוללת רכיב פריים
  • שווי הנכס – עד 2 מיליון ₪
  • שיעור המימון – 60% ומעלה;
  • יחס ההחזר להכנסה – 30% ומעלה

הזיכוי ניתן כנגד החזרי המשכנתה, ישירות לחשבון שממנו משולמת ההלוואה, בארבע מנות של 300 ₪, אחת לרבעון, החל מאמצע חודש יולי 2023.

לדברי מנכ"ל הבנק, משה לארי, ההצטרפות להטבות תיעשה באופן אוטומטי, ואין צורך בפנייה לבנק בעניין. לארי מדגיש כי ללקוחות שיש יתרה בעו"ש מומלץ לפעול באופן אקטיבי כדי למקסם את התועלת שהם יכולים להפיק מהכספים: "אנו מזמינים את הלקוחות שיש בחשבונם יתרה שאינם זקוקים לה באופן מיידי, להיעזר בסל הפיקדונות שמציע הבנק".

בנוסף לחבילת ההטבות, ממשיך הבנק במבצע "המינוס עלינו", שמיועדת ללקוחות המשכנתה של טפחות, שגם מנהלים חשבון עו"ש בבנק. לקוחות אלה פטורים מהריבית על המינוס בחשבון, עד לגובה ההחזר החודשי של המשכנתה או עד לסכום של 6,000 ₪, הנמוך מביניהם.

ומה עם הבנקים הגדולים האחרים? בנק הפועלים שומר על שתיקה, ובנק דיסקונט התמקד לאחרונה בזווית אחרת של הטבה לצרכנים – חניה חינם לבעלי מפתח דיסקונט. נחכה להתפתחויות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

נגישות