בדיקה: האותיות הקטנות במקס-בק טוטאל, כרטיס הקאשבק של MAX

בדיקה: האותיות הקטנות במקס-בק טוטאל, כרטיס הקאשבק של MAX

כרטיס האשראי מקס-בק טוטאל של מקס מבטיח שתוכלו לבחור אם לממש את הקאשבק בקניות, בטיסות או בחיסכון, אך יש אותיות קטנות. כמה תוציאו וכמה תרוויחו?

כרטיס מקס-בק טוטאל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

היום כל כרטיסי האשראי מבטיחים לכם קאשבק, כלומר כסף חזרה (לא במזומן, אלא למימוש בתנאים מסוימים), אז כדי שתרצו להנפיק עוד כרטיס, הוא צריך להיות מיוחד. חברת MAX משיקה עכשיו כרטיס אשראי ששמו MAX Back Total, ומבטיחה שזה הדור הבא של כרטיסי ה-CashBack. האם הוא באמת שונה מכרטיסים אחרים? מבחינת מהירות הצבירה – לא. מבחינת היכולת לממש את ההחזר, כן. בכרטיס מקס-בק טוטאל אפשר להחליט אם לממש את ההחזר באמצעות קניות (ברשתות שבהסדר), באמצעות חיסכון או השקעה, ואפילו באמצעות תרומה (בהמשך). אפשר גם לצבור את הכסף לימוש לצורך הזמנת טיסות או בתי מלון – אבל אז שווי ה"כסף" שנצבר צונח (ראו בהמשך).

במילים אחרות, בכרטיס החדש חברת מקס לא מחייבת את הלקוחות לבחור מראש, אלא מאפשרת להם להנפיק כרטיס אחד שמרכז את האפשרויות, כולל צבירת הכסף בקריפטו (המרה לביטקוין). עם זאת, לא מדובר בצבירה של המון כסף, אלא ב-2000 ש"ח בשנה בלבד.

מי שמחזיק כיום בכרטיס מקס-בק, יכול לשדרג את הכרטיס מקס-בק טוטאל מבלי להחליף כרטיס.

איך צוברים כסף בכרטיס מקס-בק טוטאל לצורך קבלת קאשבק?

מה שחשוב זה כמה תצטרכו לשלם כדי לצבור כסף לקשבאק בכרטיס מקס-בק טוטאל. והתשובה היא שהרבה… כי בכל קנייה, בשנה הראשונה, תצברו 1% בלבד, ובשנה השנייה הסכום כבר יורד ל-0.75%. וכשמדובר בתשלומים למוסדות, כמו למשל תשלום ארנונה, הצבירה יורדת בחצי (0.5% בשנה הראשונה ו-0.375% מהשנה השנייה).

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

אז אם תקנו ג'ינס ב-250 ש"ח, בשנה הראשונה תצברו 2.5 נקודות, ובשנה שלאחר מכן תצברו על הקנייה הזאת רק 1.25 נקודות. ואם תשלמו ארנונה בסך 500 ש"ח, תצברו בשנה הראשונה 2.5 נקודות ובשנה השנייה 1.875 נקודות.

כמה נקודות תצברו על הוצאת 3000 ש"ח בקניות? כמה נקודות תצברו
על הוצאת 2000 ש"ח בתשלום חשבונות?
סה"כ צבירה בחודש על הוצאת 5000 ש"ח
בשנה הראשונה 30 ש"ח 10 ש"ח 40 ש"ח
בשנה השנייה 22.50 ש"ח 7.50 ש"ח 30 ש"ח

חשוב לדעת שתוכלו להתחיל לממש את הקאשבק רק לאחר שתצברו 100 נקודות. אותן 100 נקודות שוות אמנם 100 שקל כשמדובר בקאשבק לקניות, אבל רק 42 ש"ח כשמדברים על מימוש בתחומי התיירות.

איך ואיפה מממשים את הקאשבק של MAX Back Total?

כאמור, החידוש בכרטיס מקס בק טוטאל הוא היכולת לבחור איפה לממש את ההחזר. בקרוב יתאפשר מימוש ברשתות מזון, ואפשר יהיה להעביר את הכסף לפוליסת חיסכון או לתרום אותו לעמותות. הסכום המירבי למימוש הוא 2,000 ₪ בשנה, אבל כפי שניתן לראות בטבלה לעיל, כדי להגיע ל-2000 ש"ח בשנה תצטרכו להוציא המון כסף…

>> אוהבים מבצעים? הצטרפו לקבוצה הסודית שלנו בטלגרם >

ואיך תוכלו לממש את הכסף? אז גם כאן חשוב להכיר את האותיות הקטנות – במיוחד בכל מה שנוגע למימוש על טיסות ובתי מלון.

הצבירה השנה הראשונה (בעסקאות שאינן ממשלתיות) היא בשיעור של 1% מהעסקאות. הכסף שנצבר היא ביחס ההמרה של 1 ש"ח ל-1 נקודה לקניות, או לחיסכון, או ביחס של 1 ש"ח ל-0.42 נקודות עבור טיסות באתר SKYMAX. לדוגמה, משפחה שתבצע עסקאות בגובה ממוצע של 8,000 ₪ בחודש ותרכז אותן בכרטיס, יכולה לצבור 960 ₪ בשנה לקניות, חסכון או השקעות, או 403 ₪ לטיסות.

איך אפשר לממש את הקאשבק בכרטיס מקס-בק טוטאל? 

מימוש קאשבק לטיסות ומלונות אפשר לממש בתשלום על טיסות בחברות התעופה ומלונות בארץ ובחו"ל, באמצעות אתר SKYMAX בשנה הראשונה – ביחס של 1 ש"ח ל-0.42 ש"ח עבור טיסות באתר SKYMAX. לדוגמה, מי שיבצע עסקאות בגובה ממוצע של 8,000 ₪ בחודש בכרטיס, יצבור 403 ₪ לטיסות
מימוש קאשבק לקניות  אפשר לממש רק לרכישות ברשתות ובאתרי קניות הכלולים בגיפטקארד הדיגיטלי של Max ביחס של 1 ש"ח ל-1 ש"ח.
מי שיבצע עסקאות בגובה ממוצע של 8,000 ₪ בחודש בכרטיס, יצבור 960 ₪ בשנה לקניות, חסכון או השקעות
כסף לחיסכון אפשר להפקיד את הכסף לחיסכון שאינו נושא ריבית, לכל מטרה, ללא עמלות או דמי ניהול
המרה לביטקוין מתבצעת בחברת Bits of Gold

נזכיר כי חברת מקס כבר עושה לא מעט צעדים כדי להרחיב את השירותים שהיא מציעה. לפני שנה, ביוני 2022, פרסמנו כי חברת האשראי MAX תאפשר לפתוח אצלה תוכנית חיסכון ואפילו להשקיע כסף. בנוסף, היא מאפשרת רכישת ביטוח רכב וביטוח דירה..

מה מציעות חברות האשראי, הבנקים ואפליקציות התשלום?

הסיבה לגמישות המפתיעה שחברת מקס מציעה כעת היא התחרות. בפני הצרכנים עומדות כל הזמן אפשרויות לכרטיסי אשראי שמבטיחים הטבות, ולאחרונה גם צצה תחרות מצד אפליקיצות התשלום.

>> אתם עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן >

כך למשל, כרטיס אשראי פייבוקס מבטיח קאשבק ואפילו ריבית על היתרה בפייבוקס, וגם אפליקציית ביט השיקה את כרטיס ביט קארד ומציעה קאשבק.

הבנקים לא טומנים ידם בצלחת. דיסקונט מציע הטבת חניה למחזיקי מפתח דיסקונט ובנק הפועלים מבטיח את הטבות פועלים WONDER למחזיקי כרטיס האשראי שלו. ישראכרט מצדה השיקה לא מזמן את כרטיס אשראי ישראכרט קאשבק פלוס.

שלושה מכל ארבעה ישראלית מחזיקים יותר מכרטיס אשראי אחד

מחקר שביצעה MAX לקראת השקת כרטיס אשראי MAX Back Total באמצעות מכון המחקר "Ci מידע שיווקי – מחקרי שוק וייעוץ", גילה של-76% מהמשיבים יש יותר מכרטיס אשראי אחד; 32% מחזיקים 2 כרטיסים; כ-26% מחזיקים ב-3 כרטיסים וכ-19% עם 4 כרטיסים ומעלה. שיעור גבוה יותר של מחזיקי שני כרטיסים ומעלה נמצא בקרב גילאי 30 ומעלה ובעלי השכלה והכנסה גבוהה.

עוד ממצאים מעניינים:

  • רוב האוכלוסייה (60%) יש כרטיס חוץ-בנקאי, 44% משתמשים בו ככרטיס עיקרי ו-47% ככרטיס משני. למרות ש-72% מהנדגמים ציינו שהם מכירים או שמעו על כרטיסי אשראי קשבאק, ההערכה היא שרק לכשליש מהאוכלוסייה יש בפועל כרטיס כזה.
  • 67% מהמשיבים היו הופכים כרטיס אשראי שצובר כסף בחזרה ומאפשר לבחור מבין אפשרויות שונות למימוש הכסף הנצבר, לכרטיס העיקרי שלהם.
  • בבדיקה אילו אפשרויות מימוש היו גורמות ללקוחות לבחור כרטיס שמחזיר כסף בחזרה – כ-27% מהנשאלים השיבו כי היו רוצים לצבור את הכסף לחסכון, וכ-26% השיבו כי היו רוצים לממש את הכסף ברשתות מזון.
  • 78% מהמשיבים משתמשים רק בכרטיס אחד או שניים ומחזיקים כרטיס נוסף כדי לקבל הטבות שאין בכרטיס הראשון.
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות