ג'ברה 5 (JABRA Elite 5): אוזניות אלחוטיות מומלצות לבעלי תקציב מוגבל

ג'ברה 5 (JABRA Elite 5): אוזניות אלחוטיות מומלצות לבעלי תקציב מוגבל

אוזניות טובות לא חייבות לעלות 1000 שקל וגם לא 800 שקל. דגם ג'ברה 5 נמכר בהרבה פחות ומוכיח שיש אוזניות אלחוטיות מומלצות גם לבעלי תקציב לא גבוה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עבור מי שמחפש אוזניות אלחוטיות מומלצות, יש שפע של דגמים במחירים גבוהים. אבל האם אפשר למצוא אוזניות אלחוטיות מומלצות בתקציב יחסית נמוך? האמת היא שכן. דגם ג'ברה 5 (JABRA Elite 5) נמכר במחיר של כ-550 ש"ח ומתמקם באמצע, בין האוזניות הזולות והפשוטות לבין אוזניות יקרות ומתקדמות. ג'ברה מציעה כמה דגמים מעולים של אוזניות TWS, כמו ג'ברה 7 אקטיב וג'ברה 85 המעולות – אבל במחיר גבוה יותר. היא גם מציעה דגמים זולים יותר, אבל עם יותר פשרות (כמו ג'ברה 3 שסקרתי כאן). לכן, JABRA 5 הן אוזניות אלחוטיות מומלצות למי שיש לו תקציב ביניים ולא רוצה להתפשר יותר מדי. הן ממקומות בדיוק באמצע, בין אוזניות ג'ברה זולות לבין אוזניות ג'ברה יקרות.

מדובר באוזניות שנראות טוב, דומות מאוד לדגמים אחרים של החברה וממוקמות באוזן בצורה נוחה. הן כמובן מגיעות עם ביטול רעשים בדרגות שונות, שליטה גם באמצעות אפליקציה, האזנה לספוטיפיי בלחיצת כפתור ועוד. הנה סקירת ג'ברה 5:

אוזנות אלחוטיות מומלצות למי שמחפש נוחות: עיצוב ג'ברה 5

העיצוב של ג'ברה 5 מזכיר את העיצוב של ג'ברה 3 וג'ברה 4 – הן קטנות ונוחות, אולי אפילו נוחות יותר מג'ברה 75T או 85T היקרות יותר. ניתן למקם אותן במהירות וללא תזוזה גם כאשר האוזן יחסית קטנה (כמובן שיש מתאמי סיליקון באריזה).

סינון רעשים ומצב שקיפות

תכונת ה-ANC (ביטול הרעשים האקטיבי – active noise cancelling) מאפשרת לבחור באיזו דרגה האוזניות אטומות לרעש. בבדיקה שלנו, ה-ANC היה מוצלח, גם אם לא הרמטי. ג'ברה מאפשרת כאן גם מצב שקיפות שנקרא HearThrough, שמטרתו לאפשר למיקרופונים לקלוט צלילים מסביב ולשדר אותם לרמקול באוזניות, כך שהמשתמש לא יהיה מנותק לחלוטין ממה שקורה.

שליטה ותפעול JABRA ELITE 5

גם בדגם הזה, כמו בדגמים אחרים, יש חיישן שמזהה כאשר מוציאים את האוזניות מהאוזן ומפסיק את המוזיקה. היתרון בדגם הזה, אשר לא קיים בכל הדגמים של ג'ברה, הוא שאפשר להאזין גם רק באוזן אחת.

פואנטה בטלגרם

השליטה היא באמצעות כפתורים פיזיים ולא כפתורי מגע, ובעיניי זה מצוין. הכפתורים, המצויים כמובן בחלק החיצוני של האוזניות, נוחים ללחיצה. הם מגיבים טוב אבל לא רגישים מדי. ניתן להתחיל ולהפסיק את ההאזנה לשיר, לענות לשיחה ולשלוט בביטול הרעשים או במצב ה"שקיפות" (כמה רעש חיצוני יכול להיכנס). כדאי לתרגל מעט את התפעול באמצעות הכפתורים, וכך להבין מתי הלחיצה מאפשרת לכם לשלוט בסאונד, מתי להעביר שיר ומתי להפעיל את סינון הרעשים.

כעיקרון, ניתן לשלוט דרך האוזניות ברוב התכונות שקיימות באפליקציית JABRA+ וגם להתאים אישית את אופן ההפעלה.

לחיצה אחת שתי לחיצות שלוש לחיצות לחיצה מהירה
אוזנייה שמאל מענה לשיחה

שליטה בביטול רעשים

 דחיית שיחה
אוזנייה ימין מענה לשיחה

PLAY/PAUSE

דחיית שיחה

מעבר לשיר הבא

התחלה מחדש של השיר עוזרת וירטואלית

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

חיבורים – אוזניות אלחוטיות מומלצות גם לבעלי אייפון וגם לבעלי אנדרואיד

האוזניות מתאימות למכשירי IOS (אייפון) ולמכשירי אנדרואיד כאחד. אפשר להיות מחוברים ליותר ממכשיר אחד במקביל. ככלל, האוזניות זוכרות 6 מכשירים.

אפליקציית JABRA SOUND+

צילום מסך אפליקציית jabra+

 

אפליקציית SOUND+ של ג'ברה היא אפליקציה שמשמשת את החברה לשליטה בשלל מוצריה. השליטה באוזניות מתבצעת משם לאחר התאמה ראשונית שמתבצעת בקלות. אפשר לשחק דרכה באקוולייזר ולהתאים את סגנון הצליל שאתם מעדיפים. למעשה, אפשר לעשות דרכה הכול…

יש לומר לזכות אפליקציית ג'ברה+ שהיא אחת הטובות בענף. מעבר לשליטה בכל מה שצריך לתפעול האוזניות, יש בה גם פונקציה של "מצא את האוזניה שלי".

מארז טעינה

מארז הטעינה זהה לזה שיש בדגמים ג'ברה elite 4 active או ג'ברה 3. הוא אלגנטי וקטן, עם יציאת USB-C ונורית חיווי זעירה שמספקת אינדיקציה על מצב הטעינה.

בדגם הזה יש אפשרות גם לטעינה אלחוטית של המארז.

אוזניות אלחוטיות מומלצות
מארז ג'ברה 5: קומפקטי עם טעינה אלחוטית

 

טעינה

במצב שבו מצב ביטול הרעשים פועל, כל טעינה מספקת 7 שעות האזנה, וכ-28 שעות יחד עם המארז.

ללא סינון רעשים הנתון הזה קופץ ל-9 שעות בכל טעינה ו-36 שעות עם המארז.

יש כאן טעינה מהירה, כך ש-10 דקות של טעינה מספקות לשעה של האזנה.

עמידות: ג'ברה 5

ג'ברה 5 הן אוזניות שמגיעות עם עמידות די גבוהה למים ואבק, בתקן IP-55. זה אומר שהן לא מתאימות לטבילה במים, אבל אם תרוצו איתן ותזיעו בהן, השמע לא ייפגע. הן מוגנות מפני חדירת אבק שעלול להזיק לפעולה הרגילה של המוצר, אך אינן אטומות לחלוטין לאבק.

האם ג'ברה 5 הן אוזניות אלחוטיות מומלצות מבחינת איכות הצליל?

הצליל שמפיקות האוזניות הללו במחיר הזה הוא צליל איכותי, אבל כמובן לא הטוב ביותר שחברת JABRA יודעת לספק. הבס מעט חלש ואיכות הסאונד לא מושלמת כמו שמקבלים באוזניות פרימיום, אבל החוויה שלי הייתה טובה מאוד. לטעמי, עבור רוב הצרכנים התמורה כאן גבוהה בעד המחיר.

מחיר ג'ברה 5: דומה לחו"ל

התרגלנו שבתחומים רבים הישראלים משלמים יותר מאשר צרכנים בחו"ל, אבח לגבי אוזניות ג'ברה 5 אפשר לומר שהמחיר כמעט זהה. בחו"ל המחיר הרשמי הוא כ-150 דולר, שהם כ-530 ש"ח. בארץ המחיר כ-550 ש"ח.

באג549 ש"ח
לאסט פרייס549 ש"ח

בשורה התחתונה: יופי של אוזניות ב-550 ש"ח

נכון שאפל הוציאה ממש לאחרונה את איירפודס פרו ונכון שסמסונג הוציאה לאחרונה את סמסונג גלקסי Buds 2 Pro, אבל אלה דגמים יקרים. עבור מי שמחפש מותג אוזניות איכותי שמציע אוזניות אלחוטיות מומלצות במחיר שפוי, ג'ברה 5 הן בחירה מצוינת. הן נוחות באוזן, קל לשלוט בהן, הצליל טוב וביטול הרעשים עובד כמו שצריך – ואת כל זה מקבלים במחיר של כ-550 ₪.

אם לוקחים בחשבון שאוזניות הן מוצר שלעתים קרובות הולך לאיבוד, השיקול של המחיר מול התמורה הופך אפילו למשמעותי יותר…

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות