ג'ברה עלית 4 הן אוזניות אלחוטיות זולות (יחסית) וטובות. סקירה

ג'ברה עלית 4 הן אוזניות אלחוטיות זולות (יחסית), טובות ונוחות. סקירה

ג'ברה עלית 4 אוזניות אלחוטיות לא יקרות, שמגיעות עם כמה תכונות מאוד שימושיות, איכות צליל טובה וביטול רעשים מוצלח

ג'ברה עלית 4
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש המון אוזניות אלחוטיות, יקרות יותר ופחות, איכותיות יותר ופחות… אז איך בוחרים? אחת הדרכים היא לבחור במותג שאנחנו יודעים שאפשר לסמוך עליו, שהוא מתמחה בסאונד ושהיה לנו ניסיון טוב איתו. ג'ברה (JABRA) הוא מותג כזה. זו חברה שמתמחה בסאונד ובאוזניות, והמוצרים שלה מותאמים כמובן גם לאייפון וגם לאנדרואיד. לאחרונה הושקו אוזניות Jabra עלית 4 (לא להתבלבל עם Jabra Elite 4 Active). אלה לא אוזניות יקרות וגם לא הכי זולות של ג'ברה, אז למה בעצם לבחור דווקא בהן? בדיוק בגלל זה.

מבולבלים? יש סיבה טובה, כי דגם ג'ברה עלית 4 מושק אחרי שכבר הושקו ג'ברה עלית 5, ג'ברה עלית 4 אקטיב וג'ברה עלית 3. פערי המחירים לא גדולים, מה שמאפשר באמת לכל אחד למצוא דגם שמתאים לו בול.

KSP395 ש"ח
לאסט פרייס399 ש"ח

במסגרת ההחלטה של ג'ברה להחליט לצמצם את הדגמים ולהפסיק לבלבל את הצרכנים, דגם JABRA 4 צפוי להישאר לבד על המדף בקטגוריית האוזניות האלחוטיות הזולות של המותג. מעליו יימכרו שני דגמים יוקרתיים יותר – 8 אקטיב ו-10 (אל תוותרו על סקירת ג'ברה 8 אקטיב כדי להבין את ההבדלים).

אז מה מיוחד בג'ברה עלית 4 והאם מדובר באוזניות אלחוטיות מומלצות יותר מאחרות?

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

ג'ברה עלית 4 נמכרות בכ-400 ₪, וזה אומר שתוכלו לעמוד בהוצאה וגם לא יישבר לכם הלב אם תאבדו אותן, כפי שיישבר לכם הלב אם תאבדו למשל איירפודס של אפל או גלקסי באדס 2 פרו של סמסונג. מצד שני, בהחלט תקבלו כאן תמורה טובה מבחינת סאונד – גם באיכות השיחה וגם באיכות המוזיקה. נאמר כבר עכשיו – יש אוזניות יותר טובות מבחינת הצליל בהאזנה למוזיקה, כמו למשל ג'ברה elite 75, אבל לא מדובר בפשרה כואבת עבור רוב האנשים – ואילו פער המחיר מורגש. הנה סקירת ג'ברה 4:

סקירה – אוזניות ג'ברה עלית 4 – תכונות עיקריות

Jabra עלית 4 הן אוזניות אלחוטיות זולות יחסית בקטגוריית TWS (טרו וויירלס) שמגיעות עם כמה תכונות שלא תמיד אפשר למצוא בכל הדגמים של אוזניות TWS, גם אם אלה אוזניות אלחוטיות יקרות וממותגות.

ג'ברה מציעה לנו כאן חלק ניכר מהיתרונות שהיא יודעת לתת, אבל כמובן לא את כולם – כדי שנוכל לבחור אם להוציא יותר כסף ולקנות את הדגמים היותר יקרים שלה.

ANC – ביטול רעשים אקטיבי בג'ברה עלית 4 וגם מצב שקיפות

יש ביטול רעשים אקטיבי (ANC) שעובד טוב, אבל לא מושלם. אם תעמדו בסלון ביתכם ותאזינו למוזיקה בזמן שמישהו אחר צופה לידכם בטלוויזיה – לא תשמעו את הטלוויזיה. אם תאזינו למוזיקה בזמן שמישהו אחר ינגן לידכם בפסנתר, לא תשמעו את הפסנתר. אבל לא כל סוגי הרעשים מסוננים במאת האחוזים. ג'ברה יודעת להציע גם ANC מתקדם אפילו יותר בדגמים היותר יקרים שלה.

>> אוהבים מבצעים? הצטרפו לקבוצה הסודית שלנו בטלגרם >

בנוסף, כמובן, היא מציע כאן מצב של שקיפות Hearthrough – שמאפשר לכם לפי בחירה להימנע מביטול רעשים מוחלט ולא להיות מנותקים מהסביבה.

שליטה באוזניות: דרך כפתור ובאפליקציית SOUND+

כמו בדגמים האחרים של ג'ברה, גם elite 4 הן אוזניות שמתופעלות באמצעות כפתור פיזי (ולא כפתור מגע) הממוקם על כל אחת משתי האוזניות. בנוסף, יש פונקציות הנשלטות ע"י האפליקציה המוכרת והידידותית של ג'ברה, שנקראת SOUND+.

בעיניי נוח מאוד שיש כפתור אמיתי ולא שליטה באמצעות מגע, כי שליטה באמצעות מגע היא מקור לטעויות הנובעות מנגיעה מקרית. בכל מקרה, צריך להשקיע כמה דקות של למידה בתפעול האוזניות:

  • באוזנייה השמאלית לחיצה אחת מפעילה את ה-ANC, שתי לחיצות מפעילות עוזרת קולית או את ספוטיפיי.
  • באוזנייה הימנית, לחיצה אחת מפעילה או מפסיקה את השיר, שתי לחיצות מעבירות שיר קדימה ושלוש לחיצות מחזירות שיר אחורה.

בשונה מדגמים יותר יקרים, בדגם ג'ברה ELITE 4 אי אפשר לשנות את ההגדרות ולהתאים אותן אישית.

באמצעות האפליקציה תקבלו כמובן גם חיווי על מצב הסוללה ותוכלו לבחור אם לעבור ממצב ANC.

אחד היתרונות הגדולים: חיבור לשני מכשירים

מה שחשוב להזכיר בסקירת ג'ברה elite 4 הוא שאפשר לחבר את האוזניות לשני מכשירים במקביל (Multipoint), למשל טלפון ומחשב. התכונה הזאת שימושית ולא קיימת בכל דגמי החברה וגם לא בכל הדגמים של החברות המתחרות – אפילו יקרים יותר. היא לא קיימת בג'ברה 3.

ועוד יתרון גדול: שימוש באוזניה אחת

יתרון נוסף שיש באוזניות האלחוטיות Jabra elite 4 הוא העובדה שאפשר להשתמש רק באוזניה אחת. זה מאפשר לטעון את השנייה, לדבר בטלפון ובכלל להשתמש באוזניה מבלי להתנתק מהמתרחש.

איכות צליל – ג'ברה ELITE 4

ואיך אפשר לכתוב סקירה על אוזניות ולהגדיר אותן כאוזניות מומלצות, מבלי להתייחס לאיכות הצליל. אם הגעתם עד כאן בסקירת ג'ברה 4, אתם בטח מבינים שמדובר באוזניות עם הרבה תכונות חיוביות, אבל מה עם הצליל? התשובה היא ש-JABRA לא מאכזבת. היא מספקת פה איכות טובה של צליל גם במוזיקה וגם בשיחות. אמנם, לא מדובר באיכות שמע מושלמת, אבל היא בהחלט טובה ותספק את רוב רובם של המשתמשים.

באמצעות האפליקציה אפשר לכוון את האקולייזר, בנוסף להגדרות המוזיקה המובנות, נייטרלי (הגדרת ברירת המחדל), Bass Boost, Treble Boost, Smooth, Speech ו-Energize.

טעינה רגילה, טעינה מהירה וזמן שימוש באוזניות ג'ברה 4

כמו בכל האוזניות האלחוטיות, גם באוזניות ג'ברה 4 זמן הסוללה מושפע מהשימוש ומהבחירה אם להשתמש בביטול הרעשים (ANC), כי הפונקציה הזאת זוללת סוללה. בלי ANC, האוזניות יחזיקו מעמד 7 שעות, ואיתו זמן השימוש יירד ל-5.5 שעות – שזה גם בסדר גמור. אפשר לטעון אותן בנרתיק עוד 3 מחזורים ולקבל 28 או 22 שעות בהתאמה.

יש גם אפשרות לטעינה מהירה, כלומר, 10 דקות הטענה שמספקות שעה של שימוש. לצורך טעינה מלאה נדרשות 3.5 שעות.

מה שאין כאן זו טעינה אלחוטית.

נוחות על האוזן

ג'ברה לא מאכזבת, וגם האוזניות האלה, כמו רבים מהדגמים שלה, הן אוזניות נוחות שמתמקמות באוזן בצורה טובה ומבלי להכאיב או לזוז. כמובן שאפשר להתאים את הגודל של מתאמי הסיליקון (יש בחירה בין 3 גדלים).

עמידות: תקן IP55

אם אתם מתכננים לרוץ או להזיע עם JABRA ELITE 4, לא תהיה לכם בעיה עם זה. יש להן עמידות למים ולאבק בתקן IP55 (כמו באוזניות ג'ברה עלית 3ׂׂ). זה אמנם פחות מתקן IP57 שיש באוזניות ג'ברה 4 אקטיב, אבל זה בהחלט מספיק. אבק יכול להיכנס פנימה אך לא יפריע לאוזניות לעבוד, וגם אם יתיזו על האוזניה מים – היא תהיה בסדר. מה שלא תוכלו לעשות, זה להטביע את האוזניות במים (וזה לא כל כך נורא).

>> למה בעצם אתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? לחצו כאן 🙂

מחיר אוזניות ג'ברה עלית 4

KSP395 ש"ח
לאסט פרייס399 ש"ח

כאמור, ג'ברה עלית 4 הן אוזניות אלחוטיות זולות יחסית. המחיר הרשמי הוא 400 ₪, אך אפשר לקנות אותן גם בפחות מזה.

אם אתם מחפשים אוזניות זולות יותר של ג'ברה, שווה להיכנס לסקירת ג'ברה 3 ולהתרשם אם הן יתאימו לכם.

בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות