אפל ווטש 9 ו-Apple Watch אולטרה 2: השוואת מחיר שעון אפל ומה חדש בו

אפל ווטש 9 ו-Apple Watch אולטרה 2: החידוש הגדול, ההבדלים והמחירים

שעון חכם אפל 9 מציג שדרוג אחד גדול, שיכול להיות סיבה לקנות דווקא אפל ווטץ' ולא שעון אחר. הוא קיים גם ב-Apple Watch Ultra 2 שהושק במקביל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אפל ווטץ' 9 הוא שעון חכם, חכם מאוד אפילו. מבחינת מדידות הוא אמנם לא מחדש הרבה בהשוואה לשעון חכם אפל 8, אבל מבחינת תפעול כן. בעיקר כי הוא מאפשר שימוש ביד אחת, ללא מגע. נשמע מוזר? הכוונה היא שבאמצעות נקישה של שתי אצבעות זו בזו (האצבע והאגודל), אפשר לתפעל את השעון (למשל, לענות לשיחות). התכונה הזאת הופכת את השעון לשימושי מאי פעם, כי למעשה אפשר להשתמש בו בסיטואציות שבהן רק יד אחת פנויה. אז למי שיש שעון חכם של אפל מדגמים קודמים ומתלבט אם לשדרג ל-Apple watch 9, זו בהחלט סיבה טובה בעיניי. מצד שני, אם לא דחוף לכם השדרוג הזה, לא בהכרח יש סיבה כרגע להחליף שעון.

השעון מגיע בשני גדלים – כל אחד מהם עם חיבור GPS או עם חיבור GPS+סלולר – כמו בשנה שעברה. והמחיר? מן הסתם, טווח המחירים גדול בגלל הדגמים השונים, אבל לא רק בגלל זה השוואת מחיר שעון אפל מגלה פער גדול גם בין מחיר שעון אפל ב-KSP לעומת איי דיגיטל (ראו טבלת השוואת מחירים בהמשך).

אגב, למרות שאפל לא העלתה את מחיר הפתיחה של השעון החכם שלה ביחס לדגם של השנה שעברה, כאן בארץ מחיר שעון חכם אפל יהיה גבוה יותר. הסיבה היא שהשקל נחלש משמעותית מאז השקת שעון חכם אפל 8.

כאמור, כמו בסדרות הקודמות, אפל ווטץ' 9 מגיע עם התכונות הבאות:

  • גדלים: אפל מציעה שני גדלים – 41 מ"מ ו-45 מ"מ.
  • קישוריות: אפשר לבחור איזו קישוריות תהיה לשעון: רק GPS או גם GPS וגם חיבור סלולרי. כשיש חיבור GPS, אפשר להשתמש בשעון לשיחות רק כאשר האייפון בקרבת מקום. כשיש גם חיבור סלולרי, אפשר להשאיר את האייפון בבית.
  • רצועות: אפשר לבחור איזו רצועה תהיה לשעון: בד, גומי או פלדת אל חלד. השנה גם אין בכלל רצועות המכילות עור, כחלק ממהלכי אפל להפחית את הנזקים לסביבה.

השוואת מחיר שעון אפל 9

Apple Watch 9 ב-KSP זול משמעותית בהשוואה לאיי דיגיטל 

שעון אפל 9
שעון אפל 9, רצועת ספורט Midnight

כמובן שמחיר שעון חכם אפל נגזר מכל הפרמטרים שצוינו קודם. גודל, קישוריות, רצועה ואפילו סוג הנעילה. ככל שמשדרגים את השעון, המחיר עולה.

השעון הכי קטן (41 מ"מ) במפרט הכי בסיסי (רק חיבור GPS) עולה כ-1940 ש"ח, אבל אם תקחו בדיוק את אותו שעון בקוטר של 45 מ"מ, תשלמו כבר 130-140 ש"ח יותר. אם תישארו עם הגודל הקטן, אבל תרצו גם חיבור סלולרי, המחיר יזנק בכמעט 500 ש"ח.

השוואת מחיר אפל ווטץ' 9 עם רצועת ספורט רגילה

41 מ"מ  45 מ"מ 
GPS GPS וסלולר GPS GPS וסלולר
KSP 1940
לחצו להזמנה
2420
לחצו להזמנה
2070
לחצו להזמנה
2560
לחצו להזמנה
באג 1950
לחצו להזמנה
2430
לחצו להזמנה
2070
לחצו להזמנה
2570
לחצו להזמנה
לאסט פרייס 2050
לחצו להזמנה
2550
לחצו להזמנה
2150
לחצו להזמנה
2700
לחצו להזמנה
איי-דיגיטל כ-2100 כ-2670 כ-2300 כ-3000

מחיר זו הוא לדגמים הבסיסיים, והוא עולה ככל שהרצועה יוקרתית יותר.

מחיר אפל ווטש 9 בקוטר 41 מ"מ עם חיבור GPS ורצועת ספורט יהיה נמוך במחצית ממחיר של דגם באותו גודל אבל עם חיבור סלולרי ורצועה מפלדת אל חלד מעוצבת. שעון חכם אפל 9 כזה כבר עולה כ-4000 ש"ח. אתם בטלגרם? גם אנחנו, והכי קל לעקוב אחרינו שם לחצו להצטרפות 🙂

המחיר באתר אפל בארה"ב דומה – מחיר אפל ווטש 9 בקוטר 41 מ"מ עם חיבור GPS בלבד מתחיל באתר של אפל ב-400 דולר לפני מיסים ומכפיל את עצמו ל-800 דולר לדגם עם חיבור סלולרי ורצועה מתכתית עם נעילת פרפר.

אפל ווטץ' 9 (Apple Watch 9) – מה חדש?

חוץ מההפעלה ללא מגע, שאר התכונות די דומות לאלה שהיו בדגם הקודם. כמו בהשקה של אייפון 15, שבה אפל הציגה מעט חידושים, כך גם כאן. גם העיצוב נשאר זהה. בסוף, גם אפל ווטש 8 וגם Apple Watch 7 היו מצוינים. לכן, מן הסתם, גם השנה שעון אפל הוא שעון חכם מומלץ לכל שימוש, במיוחד אם יש לכם אייפון.

כמו בשנה שעברה, יש מגוון סוגי מדידות, חיישן טמפרטורה (משמעותי בעיקר לנשים לצורך זיהוי הביוץ), מצב ALWAYS ON והתראה במצב חירום.

ומה לגבי חיי הסוללה? הם לא השתנו. הם עומדים על 18 שעות ויכולים להגיע ל-36 במצב של צריכת חשמל נמוכה. כזכור, אפל הכפילה את חיי הסוללה כבר בדגם הקודם, כאשר watchOS 9 קיבלה את מצב "צריכת חשמל נמוכה". כמובן שמעבר למצב כזה מנטרל חלק מהתכונות או מאט את תגובת השעון, אבל זה יתרון חשוב.

כמובן שאפל ווטץ' 9, כמו Apple Watch 8, מודד כמעט כל דבר שתרצו – דופק, צעדים, קילומטרים, שינה וכו', והוא גם מתריע במקרה חירום. החידושים הם בכמה גזרות.

אפל ווטש 9 – הפעלה ללא מגע

שעון חכם אפל 9 Apple Watch 9
לענות לשיחה בלי לגעת בשעון. צילום: מתוך אתר APPLE

כאמור, החידוש הכי גדול ומשמעותי בשעון חכם אפל 9 הוא הפעלה ללא מגע, באמצעות מחווה. הצמדה כפולה של האצבע והאגודל זו לזו מאפשרת לענות לשיחה, לפתוח הודעה, להפעיל ולהשהות מוזיקה ועוד.

מעבד שעון אפל 9

ראשית, שעון אפל 9 מגיע עם מעבד חדש וחזק יותר. מעבד S9 מבוסס על מעבד A15 Bionic מאייפון 14. לדברי אפל, השבב נותן ביצועים טובים ב-30% משבב S8 שבתוך סדרה 8. למעשה, זה השבב הכי גדול של Apple Watch מאז סדרה 6.

התוצאה: אנימציות חלקות יותר, זמני פתיחה מהירים יותר של האפליקציה ועוד. סדרה 9 תומכת בתכונות חדשות כמו הקשה כפולה, מעבדת במהירות פקודות Siri במכשיר ומסך בהיר הרבה יותר.

בהירות גבוהה במיוחד

שעון חכם אפל 9

בהירות של המסך היא עניין חשוב. היא הייתה טובה גם בדגם 8, אבל בשעוני אפל מסדרה 9 היא משתדרגת. בהירות המסך מגיעה ל-2,000 ניטים ויכולהה לרדת לניט הבודד כשאנחנו ישנים.

למצוא את האייפון באמצעות שעון אפל 9

חידוש אחר שאפל מתגאה בו הוא מערכת UWB חדשה (ראשי תיבות של Ultra Wide Band) – אותה טכנולוגיה שנעשה בה שימוש באייר טאג לאיתור חפצים. בזכות השדרוג הזה, אפשר לאתר את האייפון עם השעון ממש כמו איירטאג. בנוסף, כאשר מתקרבים לרמקול של אפל הומפוד, השעון מציע הצעות להפעיל פודקאסט או מוזיקה ומאפשר לשלוט בנגן.

הפעלה טובה יותר באמצעות סירי

העוזרת הקולית של אפל, SIRI, עובדת בשעון הזה טוב יותר. באפל אומרים שיכולת ההכתבה ל-SIRI מדויקת יותר עד 25%, אבל נצטרך לבדוק איך זה עובד בעברית. החידוש המעניין באמת יגיע בהמשך השנה, אז נוכל לשאול את סירי על נתוני הבריאות שלנו. כך למשף נוכל לשאול אותה כמה שעות ישנו בלילה. בנוסף, נוכל להשתמש בה כדי לתעד מידע כמו המשקל או המחזור החודשי.

לא רק APPLE WATCH 9 – יש גם שעון אפל אולטרה 2

שעון חכם אפל אולטרה 2 Apple Watch ultra 2
אפל ווטץ' אולטרה 2 – למי שמוכן להשקיע

 

בעוד ששעון חכם אפל 9 מיועד לכולם – החל ממי שכלל לא עושה ספורט ועד כאלה שמתאמנים באופן קבוע, דגם האולטרה נועד לקהל נישתי יותר.

דגם האולטרה הושק לראשונה בשנת 2022, במקביל לסדרת אפל ווטץ' 8, וכעת מושק Apple Watch Ultra 2. אם אתם חובבי ספורט, ובמיוחד ספורט אקסטרים כמו טיפוס הרים או צלילה, שעון אפל הזה יעניין אתכם.

מאפייני שעון חכם אפל אולטרה 2

שעון אפל אולטרה 2 הוא שעון עצום בגודלו – עם מסך של 49 מ"מ (כמו ULTRA 1) ועמידות מוגברת למים ואבק. יש לו בהירות גבוהה יותר מזו של שעון אפל רגיל – אפילו בהשוואה לדגם 9. הבהירות מגיעה עד 3000 ניטים, ומאפשרת צפייה בכל הנתונים גם באור שמש עז.

השעון מיוצר מזכוכית ספיר, עמיד בטמפרטורות קיצוניות ומצויד בסוללה חזקה במיוחד. בדגם הנוכחי, במצב של צריכת חשמל נמוכה, הסוללה יכולה להחזיק עד 72 שעות (לעומת 60 שעות בדגם אפל ווטץ' אולטרה). הוא כמובן גם יקר הרבה יותר. המחיר הוא כ-800 דולר לפני מסים (כ-3060 ש"ח).

מעבר לזה אפל ווטש אולטרה מגיע עם אותן תכונות של אפל ווטש 9 רגיל, כולל יכולת הפעלה ללא מגע באמצעות האצבעות. יש לו גם את אותה מערכת הפעלה (watchOS 9S), זיהוי מדדים בריאותיים ויכולות תקשורת.

Apple Watch Ultra 2 – עמידות ושימוש נוח בשטח

כדי לעמוד בסיטואציות שונות, נפילות שריטות ומזג אוויר קיצוני, המסך מיוצר כאמור מזכוכית ספיר וסביבו טיטניום. השימוש בטיטניום מאפשר מצד אחד עמידות יוצאת דופן ומצד שני שמירה על משקל סביר. הוא מגיע עם עמידות לאבק בתקן IP6X ואפשר להיכנס איתו למים עד עומק 100 מטרים.

אגב, השקת שעון אפל אולטרה שמיועד למקצוענים לא הגיעה בשנה שעברה בחלל ריק. גם סמסונג השיקה אז את Galaxy Watch 5 Pro, שמיועד לפלח שוק שמחפש שעון עמיד יותר, אבל השנה סמסונג לא השיקה דגם מקביל. בכל מקרה, זו כמובן גם תחרות מול לשעוני ספורט מקצועיים כמו דגמים של גרמין.

אפל מייצרת כאן תחרות לא רק בהיבט של עמידות השעון, אלא בהיבט העיצובי. אפשר לבחור מבין כמה רצועות מאוד מיוחדות שאין אצל המתחרים.

כפתור הפעלה נוח וגם סירנה

את כפתור ההפעלה אפל עיצבה כבר בדגם הקודם כך שהוא בולט יותר ונוח להשתמש בו גם עם כפפות. לצד כפתור הפעולה יש כפתור סירנה שאפשר להזעיק עזרה במקרה חירום.

אפל מאפשרת לבחור עבורו רצועות מיוחדות שהופכות אותו לפריט מרשים במיוחד.

> בואו נהיה חברים בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות