האם מגיע לכם פיצוי מחברת חשמל על הפסקת חשמל, ואיך תקבלו אותו?

האם מגיע לכם פיצוי מחברת חשמל על הפסקת חשמל, ואיך תקבלו אותו?

לא כולם מודעים לכך, אך יש מקרים שבהם מגיע פיצוי מחברת חשמל, למשל במקרה של נזק למוצר חשמלי בגין הפסקת חשמל. איך מקבלים אותו?

פיצוי מחברת חשמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הפסקות חשמל הן עניין לא נעים, זה ברור, בטח ובטח כשבחום של 42 מעלות המזגן מפסיק לפעול. אבל לפעמים נגרם לנו נזק שהוא לא סתם לא נעים, אלא הרבה יותר חמור. אז באילו מקרים מגיע לנו פיצוי מחברת חשמל? החוק מתייחס לשני תרחישים עיקריים – האחד הוא שמדובר בהפסקת חשמל ממושכת מאוד, והשנייה היא שנגרם נזק למוצר חשמלי. אלא שאם צרכן תמים מחפש פרטים על הזכויות שמגיעות לו, הוא מגלה שהמידע מאוד לא ברור. באתר של חברת החשמל מצוין ש??, ומשם מפנים את הצרכן לחפש בעצמו בספר "אמות המידה" מהן זכויותיו. שם, רק בעמוד 344 מופיעה ההתייחסות לפיצוי שלמעשה מגיע לו מכוח החוק – וכל זה בניסוח מעורפל שרוב האנשים מתקשים להבין.

אז כמו תמיד, אתר פואנטה מגיש את המידע החיוני על זכויות הצרכן, ובמקרה הזה, על הפיצוי מחברת חשמל בגין נזק למוצר חשמלי כתוצאה מהפסקת חשמל, או פיצוי על הפסקת חשמל ממושכת.

פיצוי על הפסקת חשמל – מתי אפשר לדרוש?

המקרים שבהם חברת חשמל מחויבת לתת פיצוי על הפסקת חשמל הם מקרים חריגים, שבהם הפסקת החשמל נמשכה זמן רב מאוד. ב"ספר אמות המידה" שמגדיר מהן החובות של ספקים חיוניים, מוגדרים כמה מצבים של הפסקות חשמל שמצדיקות פיצוי לצרכן:פיצוי על הפסקת חשמל

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 ושם הכי קל לעקוב אחרינו. לחצו להצטרפות >

בהמשך המסמך מפורטים הסייגים לקבלת הפיצוי – למשל במקרה שהפסקת החשמל נגרמה מסיבות ביטחונית, מבעיות של גישה לאזור ועוד סיבות כאלה ואחרות.

פיצוי על נזק למוצר חשמלי כתוצאה מהפסקת חשמל

כאמור, המקרה השני שבו אפשר לקבל פיצוי מחברת חשמל הוא במקרה שנגרם נזק למוצר חשמלי. באופן עקרוני, כל לקוח שמכשיר חשמל שברשותו נפגע בעת תקלה באספקת החשמל זכאי לפיצוי – אם הוא מצליח להוכיח שאכן נגרם נזק למכשיר כתוצאה מהפסקת החשמל. לשם כך, יש להגיש פנייה ולציין בה את תאריך ושעת האירוע, ולתאר את האירוע. הצרכן יכול לדרוש מחברת החשמל את נתוני ההפרעות ברשת.

בנוסף, יש לצרף מסמכים. כך למשל, אם המכשיר תוקן, יש לצרף חשבונית, תיעוד ופירוט של החלקים שהוחלפו. אם המכשיר עדיין לא תוקן – יש להביא חוות דעת של טכנאי מוסמך וגם הצעת מחיר לתיקון. לעתים לא ניתן לתקן את המכשיר והלקוח כבר קנה מכשיר חדש. במקרה כזה יש לצרף פרטים על הדגם, מועד הרכישה והצילום. הפיצוי יינתן בהתאם לשווי של המכשיר הישן.

ההמלצה היא לשמור על המכשיר שניזוק, כדי שיהיה קל יותר לבצע את הבירור.

>> פרגנו לנו בלייק באינסטגרם, זה קל 🙂 לחצו כאן >

מרגע הגשת הפנייה, אמורים לקבל תשובה תוך 21 יום. במקרים שבהם ההחלטה היא שלצרכן מגיע פיצוי, הוא יכןל לקבל שירות תיקונים עד הבית חינם באמצעות מעבדת שירות מטעמה של חברת החשמל.סכום הפיצוי יועבר לצרכן בהקדם ולא יאוחר מ-60 ימי עבודה מיום מתן המענה הסופי.

כיצד פונים לחברת החשמל לקבלת הפיצוי?

אפשר לפנות אל מוקד חברת החשמל, אבל הכי פשוט להגיש פנייה אונליין. להגשת טופס יש ללחוץ כאן.

> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

מה קורה אם חברת החשמל מסרבת לפצות אתכם?

אם חברת החשמל מסרבת לתת לכם פיצוי על נזק ואתם בטוחים בצדקתכם, אתם יכולים להגיש נגדה תביעה. במידה שהנזק מוערך בסכום של עד כ-32,000 ש"ח, הכתובת שלכם היא בית משפט לתביעות קטנות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות