מצא את הטלפון שלי: כך תמצאו אנדרואיד בעזרת Find My Device של גוגל

מצא את הטלפון שלי: כך תמצאו מכשירי אנדרואיד בעזרת Find My Device של גוגל

יש לכם אנדרואיד? שירות "מצא את הטלפון שלי", או ליתר דיוק, את המכשיר שלי, שודרג ע"י גוגל. יעבוד עם תגיות איתור ויותר ממיליארד מכשירים בכל עולם

מצא את הטלפון שלי FIND MY DEVICE של גוגל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי מאיתנו לא מאבד או שוכח את הסמארטפון שלו? ומי לא מחפש לפעמים את המפתחות חצי יום, עד שהוא מוצא אותם בכיס של המעיל? אם יש לכם מכשיר מבוסס אנדרואיד, ולא רק סמארטפון, תשמחו לשמוע שגוגל שידרגה סוף סוף את שירות Find My Device (מצא את המכשיר שלי / מצא את הטלפון שלי / מצא את הנייד שלי). בעזרת השירות הזה אפשר למצוא טלפונים מבוססי אנדרואיד, תגיות איתור מבוססות אנדרואיד ועוד. אם תצמידו את התגית לצרור המפתחות שלכם, למשל, תחסכו לעצמכם כנראה הרבה שעות של חיפושים.



בינתיים ההשקה רלבנטית לארה"ב ולקנדה, אך תורחב בקרוב. לאחר ההשקה, Find My Device של גוגל תהפוך לרשת איתור החפצים הגדולה בעולם, משום שכל מי שיש לו מכשיר אנדרואיד – בין אם מדובר במכשיר של סמסונג ובין אם של שיאומי, וואן פלוס, גוגל עצמה או יצרנית אחרת, הופך להיות שותף ברשת האיתור.

איך עובדת תכונת Find My Device?

הטכנולוגיה שעליה מתבססת תכונת Find My Device היא אותה טכנולוגיית בלוטות' שקיימת כבר הרבה שנים. היא מאפשרת למשתמשי אנדרואיד להיעזר בעובדה שיש יותר ממיליארד מכשירי אנדרואיד בכל רחבי העולם, כדי לאתר מכשיר גם במצב לא מקוון. זאת, באמצעות זיהוי האות מהמכשיר. זאת משום שכל מכשיר, גם ללא GPS, משדר אות Bluetooth חלש.

האות הזה נקלט על ידי מכשירי אנדרואיד עם יכולת GPS, שמשדרים לרשת Find My Device את המיקום של המכשיר. כאשר מכשירים המשתמשים ברשת מדווחים על מיקום של מכשיר אנדרואיד, בעליו של המכשיר יכול לצפות במיקום. בגוגל מבטיחים כי הדיווח על המיקום מוצפן מקצה לקצה ורק הבעלים יכול לצפות בו.

חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 עקבו אחרינו ותקבלו מידע שלא מופיע באתר. לחצו כאן >

המכשירים שתוכלו למצוא, כאמור, הם סמארטפונים מבוססי אנדרואיד (כמו סמסונג, פיקסל, שיאומי, וואן פלוס ואחרים), תגיות איתור, אוזניות ועוד. למכשירי Pixel 8 ו-8 Pro יש יתרון נוסף: ניתן לאתר אותם גם אם הם כבויים.

אם זה נשמע לכם מוכר, אתם צודקים – כך בדיוק עובדת אפל עם השירות Find My iPhone, וכך עובדות תגיות האיתור של אפל (AirTag) ושל סמסונג (Smart Tag). נזכיר כי לאחרונה הושקה תגית איתור סמסונג סמארט טאג 2, שלטעמי היא מוצר חובה לבעלי סמסונג.

אגב, כאן בישראל אמנם אין לנו בבית מכשירים חכמים של גוגל, אבל באופן עקרוני גוגל אפשר להשתמש באותם מכשירים כדי לתר מכשירים כשהם בבית – וזה ללא ספק שימושי. הרי כולנו מוצאים את עצמנו לפעמים מחפשים את הטלפון בכל מקום ואז מגלים שהוא בבית).

תגיות איתור – בקרוב תגית של גוגל?

כיום יש מספר חברות שמייצרות תגיות איתור. בגוגל מציינים כי החל מחודש מאי 2024 אפשר יהיה להשתמש בתגיות של חברת Chipolo ו-Pebblebee אשר יתמכו אפליקציית Find My Device.

אל תגידו שאנחנו עדיין לא חברים בפייסבוק 🙂 בואו נתקן את זה, לחצו כאן >

התגיות, שיוצרו במיוחד עבור רשת Find My Device, יהיו תואמות להתראות מעקב גם של אנדרואיד וגם של iOS. ההמשך השנה יושקו תגיות Bluetooth נוספות של eufy, Jio, מוטורולה ועוד.

לא רוצים להיות חלק מרשת Find My Device?

כך תבטלו את האפשרות

למרות ההבטחה של גוגל לשמירה על הפרטיות, יש מן הסתם הרבה אנשים שחשים חוסר נוחות מהעובדה שהמכשיר שלהם משמש למעקב או לחילופין שהמכשירים שלהם נתונים למעקב של אחרים.

עקרונית, אפשר לבטל את ההשתתפות באמצעות כניסה להגדרות של רשת האיתור בהגדרות חשבון הגוגל האישי. את אפליקציית Find My Device מוצאים בעמוד הראשי תחת Recommended, ושם אפשר לעבור לעמוד ביטול ההשתתפות. יש לקוות שגוגל אכן תבצע את זה – ולא נגלה בעוד כמה שנים שזה פיקטיבי.

אוהבים עדכוני דיגיטל? הצטרפו לקבוצה שלנו 🙂 לחצו כאן >

לאחרונה התגלה במסגרת תביעה נגד גוגל שהאפשרות ל"גלישה בסתר" (Incognito) שהיא לכאורה הציעה למשתמשים לא באמת סיפקה גלישה אנונימית. לכן יש לקוות שהפעם היא מתכוונת לעמוד בהבטחתה.

אגב, אפשר גם להחליט שרק הסמארטפון שלכם לא יהיה כלול בשירות Find My Device של גוגל, ולהשאיר בפנים את תגיות האיתור.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
נגישות