ביקורת סמסונג גלקסי S24 אולטרה: מכשיר מצוין - לא רק בגלל ה-AI

ביקורת סמסונג גלקסי S24 אולטרה: מכשיר מצוין – לא רק בגלל ה-AI

מי שמחפש אנדרואיד מומלץ עם סוללה מעולה ומצלמות מצוינות, ימצא את מבוקשו בגלקסי S24 אולטרה – והבונוס הוא תכונות AI שחוסכות זמן. ביקורת

ביקורת סמסונג גלקסי S24 אולטרה

אחרי שנים עם אייפון, Samsung גלקסי S24 אולטרה החזיר אותי לאנדרואיד. אמנם, אני אוהבת את האייפון ויש לו מצלמות מצוינות – אבל הסוללה של ה-iPhone שברה אותי, ואני לא רואה סיבה להמשיך להיות מחוברת לאינפוזיה של מטען מהרגע שאני יוצאת מהבית. ה-S24 אולטרה הוא מכשיר מצוין (חבל שהוא כל כך כבד). לצורך כתיבת ביקורת סמסונג גלקסי S24 אולטרה השתמשתי במכשיר כמה שבועות, ובשורה התחתונה זה כיום לדעתי בין מכשירי האנדרואיד הכי טובים כיום בשוק, אם לא הטוב שבהם. אם אתם מתלבטים אם לקנות אותו, אלה חלק מהמחירים שמצאנו נכון למועד הסקירה – שימו לב לפערים. ברוב נפחי האחסון החנויות הזולות הן לאסט פרייס ו-KSP.

מחיר גלקסי S24 אולטרה

לאסט פרייס4980 ש"ח ל-256GB
KSP5020 ש"ח ל-256GB
באג5100 ש"ח ל-256GB
לאסט פרייס5350 ש"ח ל-512GB
KSP5550 ש"ח ל-512GB
באג5560 ש"ח ל-512GB

מבחינתי, שני השיקולים העיקריים בבחירת סמארטפון הם המצלמות והסוללה, ובמכשיר הזה אני מאוד מרוצה גם מהמצלמות וגם מהסוללה. באחד הימים הגעתי לסוף היום עם 40% (כשבאייפון 13 פרו שלי אני מגיעה למצב הזה כבר בצהריים). האמת היא שזה מבחינתי שובר שוויון כאדם שמבחינתו הסמארטפון הוא כלי עבודה.

החיסרון הכי גדול של המכשיר הזה לטעמי הוא הגודל והמשקל שלו (כאמור, הוא כבד!), וכמובן המחיר. נזכיר כי בהשקה מחיר גלקסי S24 ULTRA היה גבוה יותר מאשר מחיר ההשקה של S23 ULTRA.



מבחינת בינה מלאכותית, הטלפון הזה מציע יכולות AI שאין בשום טלפון למעט גוגל פיקסל 8, אפילו לא באייפון 15 שיצא קצת לפניו. מדובר למשל באפשרות לבצע חיפוש בגוגל באמצעות הקפה בעיגול על המסך (Circle to Search), עריכת תמונות מתקדמת וגם תרגום סימולטני של שיחה או תקצירים של מסמכים ארוכים. כאן חשוב לציין שתכונות אלה לא ייחודיות רק לאולטרה. הן קיימות גם במכשירים האחרים בסדרת S24.

אז האם מחיר גלקסי S24 אולטרה הוא מחיר ששווה לכם לשלם על סמארטפון חדש?  קראו את חוות הדעת על S24 ULTRA והחליטו בהתאם לתקציב ולצרכים שלכם.

ביקורת סמסונג גלקסי S24 אולטרה

ה-S24 אולטרה הוא הדגם הגדול, היקר והמשוכלל ביותר מבין שלושת המכשירים בסדרת סמסונג גלקסי S24.

הוא אמנם דומה למכשירים האחרים, אבל יש לו כמה תכונות שמבדלות אותו: יש לו עט מגע, הוא מיוצר מטיטניום ויש לו מעבד אחר – המעבד החזק ביותר כיום של סנאפדרגון, עם התאמה ייעודית לסמסונג.

יש לו גם מערך צילום מתקדם יותר משל ה-S24 וה-24 פלוס. להרחבה, היכנסו לכתבה מה ההבדל בין גלקסי S24, גלקסי S24+ ו-S24 אולטרה.

מפרט סמסונג Galaxy S24 Ultra

מסך Dynamic Amoled 2X בגודל 6.8 אינץ', עם בהירות של 2600 ניטים
מעבד Qualcomm Snapdragon 8 דור 3 מותאם לגלקסי
מצלמות ארבע מצלמות (200MP+12MP+50MP+10MP),
מצלמה קדמית 12MP
זיכרון עבודה ונפחי אחסון RAM 12GB
עם 128GB / 256GB / 1TB
סוללה  5000 מיליאמפר/שעה
עט מגע יש
חומר ייצור טיטניום

למעשה, זה מכשיר כמעט זהה לסמסונג גלקסי S23 אולטרה, בתוספת של יכולות בינה מלאכותית (ראו בהמשך). לכן יש לומר כבר עכשיו – אם יש לכם את הדגם הקודם, לא דחוף לשדרג. אם יש לכם אנדרואיד בן שנתיים-שלוש וממילא חשבתם להחליף אותו, Galaxy S24 Ultra הוא אנדרואיד מומלץ (בתנאי שהגודל הגדול לא מפריע לכם).

אז למי הוא מתאים? גלקסי S24 אולטרה הוא אנדרואיד מומלץ למי שמאוד חשובות לו מצלמות מעולות, יכול להיעזר בעט מגע ואוהב מסך גדול. כמובן, בתנאי שיש לו את התקציב – כי זה אחד המכשירים הכי יקרים בשוק היום. למעשה, המחיר ההתחלתי שלו גבוהיותר מהמחיר ההתחלתי שנקבע לגלקסי S23 אולטרה כאשר הוא הושק.

סקירה גלקסי S24 אולטרה: מסך

סקירה של גלקסי S24 אולטרה חייבת להתייחס למסך המעולה של המכשיר הזה. זהו מכשיר גדול מאוד (6.8 אינץ') עם קצב רענון מסך של 120Hz. לכל זה אולי התרגלנו מהדגם הקודם, אבל בדגם הזה בהירות המסך גבוהה באופן חסר תקדים ומגיעה ל-2600 ניטים (לעומת 1750 ניטים בגלקסי S23 אולטרה). זה הופך אותו לדעתי למסך הכי טוב כיום בענף. הצבעים חדים ועשירים וגם באור שמש ישיר ובהיר אפשר להשתמש במכשיר בנוחות ולראות כל פרט.

> מתלבטים? היכנסו לכתבת השוואת מחירי גלקסי S24

כמובן, יש כאן תצוגת Always-on display וזיהוי טביעת אצבע על המסך שעובד מצוין (זהו חיישן טביעת אצבע מסוג Ultrasonic שמזהה את האצבע על-ידי גלי קול).

עט מגע שמשמש כשלט רחוק

כמו בסמסונג גלקסי S23 אולטרה, גם ב-S24 ULTRA תקבלו עט מגע – שיש לו מקום ייעודי במכשיר ולא צריך לחפש היכן "לתקוע" אותו (כפי שהיה ב-S22 ULTRA). שימוש בעט מגע הוא עניין של הרגל. יש כאלה שכנראה לא יוציאו אותו אפילו פעם אחת ויש כאלה שיהפכו אותו לכלי עבודה. מי שאוהב להשתמש בעט מגע ימצא את הפתרון הזה כיום רק בטלפון הזה של סמארטפון – אין שום יצרנית שמציעה פתרון כזה.

עט מגע (S-PEN) של סמסונג גלקסי S24 אולטרה

ה-S-PEN עובד נהדר. ההרגשה היא כמו לכתוב על נייר. תוכלו לכתוב בעזרתו כל דבר שתרצו, לחתום על מסמכים וכו'. תוכלו כמובן גם לכתוב הודעה בכתב יד (למשל כדי לענות לוואטס אפ או למייל) והעט "יתרגם" את כתב היד לאותיות דפוס.

באמצעות העט אתם גם יכולים לבצע את החיפוש באמצעות AI – פשוט להקיף בעיגול את מה שאתם מחפשים ולקבל את התשובות מיד.

אגב, העט משמש כשלט רחוק כשאתם רוצים לצלם תמונת סלפי. בנוסף, כדי לוודא שאתם לא שוכחים או מאבדים אותו, בסמסונג הטמיעו התראה כאשר אתם מפעילים את המסך והעט לא במקומו.


היי, אתם בטלגרם? גם אנחנו, ויש לנו שם עוד הרבה כתבות שוות. לחצו להצטרפות 🙂


מצלמות: גלקסי S24 אולטרה

אחת הגאוות של סמסונג בסדרת S24 היא כאמור הבינה המלאכותית. בהקשר הזה, היכולות זהות בכל שלושת המכשירים. בין היתר, בדגמים הללו אפשר למחוק אובייקטים ללא שימוש באפליקציה חיצונית ולערוך את התמונות באופן שעד היום הצריך שימוש בתוכנות עריכה. אפשר למשל להזיז אובייקט ממקום למקום בתמונה בלחיצת כפתור.

תכונה מצוינת אחרת שיש כאן היא יישור של תמונה שצולמה במקור קצת עקום, כאשר הטלפון עצמו משלים את הפרטים החסרים בתמונה.

ועוד תכונה ייחודית נוגעת לסרטון בהילוך איטי. בטלפון הזה אפשר להפוך בדיעבד סרטון שצולם במהירות רגילה לסרטון בהילוך איטי. זה נחמד ממש.

מעבר לבינה המלאכותית, לסמסונג גלקסי S24 אולטרה יש כאמור את מערך הצילום הכי מתקדם מבין שלושת המכשירים בסדרה, ובין הטובים בכלל בין מכשירי האנדרואיד כיום.

המכשיר מפיק תמונות מצוינות. הזום מעולה וכיף לצלם איתו בטיולים, בהופעות או בכל סיטואציה שבה נדרש צילום איכותי מרחוק. צילומי הדיוקן נהדרים, וכך גם צילומי הסלפי.

כאן חייבם לציין כי המצלמה מייצרת עיבוד של הצבעים בתמונה, כך שהצבעים חיים יותר מכפי שהם באמת. כאשר צילמנו בחוץ באור שמש ביום יחסית בהיר – השמיים הצטלמו הרבה יותר תכולים מכפי שהם היו באמת. גם בצילום הלילה, המצלמה מתקנת את התמונה כך שהמקום נראה הרבה יותר מואר מכפי שהוא. בצילום באולם סגור הצבעים שהתקבלו היו עזים יותר וחמים יותר מאשר במציאות, כך שספה לבנה הצטלמה כספה בצבע קרם.

מערך המצלמות לא זהה לגמרי לזה של הדגם הקודם. המצלמה הראשית היא עדיין מצלמת 200MP. זה המון, אבל רוב הסיכויים שלא תנצלו את האיכות הזאת רוב הזמן.

המצלמה השנייה נותרה מצלמה אולטרה-רחבה ב-12MP; המצלמה השלישית היא מצלמת זום אופטי 3x ב-10MP – בכל אלה אין הבדל בחומרה.

מה שכן השתנה הוא עדשת הטלפוטו שמסוגלת להגיע לזום אופטי 5x, וזום דיגיטלי של 10x. סמסונג שינתה את הנתונים – משום שעדשת הטלפוטו של ה-S23 Ultra הגיעה לזום אופטי 10x, אבל היו לה 10MP, הפעם הזום האופטי נחתך, אך הרזולוציה גדלה.

הסרטונים חדים, יציבים ועשירים בפרטים – ואפשר גם לצלם באיכות 8K.

מעבד וחומרה

המכשיר מגיע כמובן עם החומרה המתקדמת ביותר שיש. סמסונג גאה בכך שהמעבד (קוולאקום סנאפדרגון 8 Gen 3) הותאם במיוחד עבור מכשירי סדרת גלקסי S24. כמובן שהמשתמש הפשוט לא יכול לשים את האצבע על ההבדל בין המעבד הזה למעבד של גלקסי S23 אולטרה, אבל בהחלט אפשר להרגיש שהמכשיר הזה פשוט טס. כל פעולה בו מתבצעת בשבריר שנייה.

מערכת ההפעלה היא כמובן אנדרואיד 14 עם הממשק הכי עדכני של סמסונג – One UI 6.1.

המכשיר מגיע עם זיכרון עבודה של 12GB RAM ובשלושה נפחי אחסון: 256GB, 512GB ו-1TB.

סוללה

בהיבט של הסוללה אתם כאמור יכולים להיות רגועים. אמנם היא לא שופרה בהשוואה לדגם הקודם ועדיין מדובר ב-5000 מיליאמפר/שעה, אבל זה לגמרי מספיק. לא תמצאו את עצמכם מחפשים מטען בשום שלב של היום, גם אם תצלמו הרבה סרטונים, תהפכו את הטלפון לנקודת גישה ותשתמשו בווייז. בימים עמוסים מאוד מאוד , תגיעו כנראה לסוף היום עם 15% ובימים רגילים תוכלו להגיע לסוף היום עם 35% בלי בעיה.

חבל שסמסונג לא שיפרה את מהירות הטעינה (45W בטעינה חוטית). בכך היא נמצאת בפיגור אחרי היצרניות הסיניות שמאפשרות כיום טעינה מלאה תוך רבע שעה בחלק מהמכשירים. בסמסונג גם ממשיכים במדיניות של מכירת המכשיר ללא מטען תואם, כך שאם אין לכם כזה – תצטרכו לקנו טורחת לספק מטען באריזה.

המכשיר תומך בטעינה אלחוטית של 15 וואט ובטעינה הפוכה של 4.5 וואט (טעינה הפוכה היא טעינה של אוזניות או שעון חכם מגב הסמארטפון).

בינה מלאכותית בגלקסי S24 אולטרה

כאמור, סמסונג גאה מאוד ביכולות הבינה המלאכותית שיש בסדרת גלקסי S24. מה תכל'ס תוכלו לעשות באמצעות AI בגלקסי S24 ULTRA? לחסוך זמן, לערוך תמונות ולנסח טקסטים בצורה מקצועית וללא שגיאות. עם זאת, חשוב לדעת שכדי להשתמש ביכולות האלה תצטרכו ליצור חשבון סמסונג, לגלוש בדפדפן של סמסונג ולהשתמש במקלדת של סמסונג. כאשר תכונות הבינה המלאכותית זמינות, יופי לכם האייקון AI. הנה כמה דוגמאות לשימושים:

  • תקצירים: נניח שאתם קוראים כתבה – באמצעות לחיצה על אייקון הכוכבים בדפדפן סמסונג תקבלו תקציר (בעברית, כמובן). בשלב זה אין אפשרות לתרגם כתבות לעברית.
  • תיקוני ניסוח והגהה: תכונה שעובדת יפה בעברית היא סיוע בניסוח של טקסטים והודעות, כולל התאמה לסגנון הרצוי. תכונה זו זמינה דרך המקלדת של סמסונג.

מה עוד מציע גלקסי S24 אולטרה?

  • תמיכה בכרטיס eSIM (סים וירטואלי). עכשיו כשיש בפלאפון eSIM, וכך גם eSIM בסלקום, בפרטנר, בהוט מובייל ועוד – זה משמעותי מאוד ותוכלו לעבור לחבילת סלולר זולה ומשתלמת בכל רגע שיתחשק לכם, בלי להיעזר במוקד שירות לקוחות. כמובן, תוכלו להשתמש כך גם בסים בינלאומי (במקום לשלם על חבילת חו"ל).
  • מיגון גורילה Gorilla Glass Armor
  • תמיכה בדור 5.
  • עמידות למים ואבק בתקן IP68.

מה בעצם חדש בגלקסי S24 אולטרה בהשוואה ל-S23 אולטרה?

אז מה בעצם ההבדל בין גלקסי S24 אולטרה לגלקסי S23 אולטרה? בקרוב נפרסם כתבה מורחבת, אבל הנה כמה מהתובנות:

ראשית, גלקסי S23 אולטרה היה מכשיר מצוין, שהיה דומה מאוד לגלקסי S22 אולטרה… השינויים משנה לשנה אינם מאוד גדולים. אולם, S24 אולטרה מיוצר מטיטניום ויש לו מיגון טוב יותר. בנוסף, יש לו מעבד טוב יותר. בתחום הצילום – סמסונג עשתה שינוי שנוי במחלוקת במצלמת הטלפוטו, כפי שציינו לעיל.

והשינוי המשמעותי ביותר הוא כמובן ביכולות ה-AI.

מחיר גלקסי S23 אולטרה

כפי שאפשר לראות, טווח המחירים רחב. באתר סמסונג, המחיר ל-256GB הוא 5200 ש"ח, המחיר ל-512GB הוא כ-5700 ש"ח והמחיר ל-1TB הוא 6700 ש"ח.

הנה דוגמאות למחירים בחנויות שונות.

לאסט פרייס4980 ש"ח ל-256GB
KSP5020 ש"ח ל-256GB
באג5100 ש"ח ל-256GB
לאסט פרייס5350 ש"ח ל-512GB
KSP5550 ש"ח ל-512GB
באג5560 ש"ח ל-512GB
לאסט פרייס6150 ש"ח ל-1TB
KSP6549 ש"ח ל-1TB
באג6700 ש"ח ל-1TB

 


 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות