ג'מיני של גוגל: קפיצת מדרגה בתחרות ל-ChatGPT

התשובה המעניינת של גוגל ל-ChatGPT: ג'מיני של גוגל (לשעבר בארד)

ג'מיני הוא השם החדש של BARD – אבל לא רק זה חדש בצ'אטבוט של גוגל. הבינה המלאכותית שודרגה, יש אפליקציה ייעודית ויש עוד משהו שמזכיר את ChatGPT 4

ג'מיני צ'אטבוט GEMINI של גוגל (בינה מלאכותית)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם עדיין לא התחלתם להשתמש ב-BARD של גוגל – הצ'אטבוט מתחרה בצ'אט GPT, אז שימו לב: קודם כל, השם בארד הוחלף לג'מיני. ובמקביל, גוגל הכריזה על “עידן הג’מיני” (The Gemini era). ולא מדובר רק במיתוג מחדש, אלא בשיפור באיכות הצ'אטבוט וגם בהשקת אפליקציה שמכניסה את הבינה המלאכותית לכל טלפון והופכת אותו לעוזר אישי (ראו בהמשך).

השם Gemini נגזר ממודל Gemini Pro שבו משתמשת כיום החברה. המודל הזה תומך בעברית ובעוד יותר מ-40 שפות ב-230 מדינות.


מעניין? אל תפסידו את הכתבות שלנו, עקבו אחרינו בטלגרם 🙂 לחצו כאן


וגוגל עושה עוד משהו… היא משיקה גם את Gemini Advanced: גרסת פרימיום בתשלום (בדומה ל-CHAT GPT 4).

בקיצור, אחרי שההשקה המדהימה של chatGPT בסוף שנת 2022 הביכה את גוגל ותפסה אותה לא מוכנה, החברה  נאלצה להיכנס לעולם הבינה המלאכותית מהר מכפי שתכננה. היא השיקה את BARD כשהוא היה עדיין לא בשל, היא ספגה ביקורת וכעת היא עושה מהלך של מיתוג מחדש ושיפור המוצר – כדי שהמשתמשים שהתאהבו בצ'אט ג'יפיטי יחזרו אליה.

מה עושים באפליקציית ג'מיני?

זה היה מתבקש וזה לקח לגוגל די הרבה זמן, אבל הנה גם זה קורה: החברה משיקה את אפליקציית Gemini, ובכך הופכת את השימוש בבינה מלאכותית לזמין ויומיומי. נתקעתם עם תקר (פנצ'ר) בגלגל ואתם לא יודעים מה לעשות? צלמו אותו ושאלו את ג'מיני מה עושים. הוא ידריך אתכם.

אפליקציית ג'מיני היא עוזר אישי שנותן תשובות ועצות. אם פעם חיפשנו את התשובות בגוגל, עכשיו נשאל את ג'מיני שאלה והוא יענה.

עבור מכשירי אנדרואיד מושקת אפליקציית Gemini חדשה, ומשתמשי iOS של אפל (בעלי אייפון ואייפד) יקבל אותו באפליקציית Google.

זה המקום גם להזכיר שממש לא מזמן גוגל השיקה את שיטת החיפוש Circle to Search – שיטה שמאפשרת לחפש בגוגל כל דבר שמופיע בתמונה או בטקסט באמצעות סימונו בעיגול על מסך הסמארטפון. השירות הזה זמין כרגע רק במכשירים בסדרת סמסונג גלקסי S24 ובמכשירי גוגל פיקסל 8 ו-8 פרו.

מה מקבלים ב-Gemini Advanced?

כאמור, בדיוק כמו המתחרה שמציעה את ChatGPT 4 בתשלום של 20 דולר בחודש וכמו ה-CoPilot PRO של מיקרוסופט, גם גוגל מציעה גרסת פרימיום של ג'מיני בתשלום – ואפילו תשלום זהה של 20 דולר (כ-75 ש"ח).

מה ההבדל בין ה-GEMINI הרגיל לזה זה המתקדם? בעוד שהג'מיני הרגיל מבוסס על מודל ה-Gemini Pro, ה-Gemini Advanced מבוסס על גרסה משודרגת של הבינה המלאכותית (מודל Gemini Ultra). זה מאפשר ביצוע משימות מורכבות יותר, למשל:

  • לתלמידים: כלי עזר ללימודים עם אפשרות לניסוח הוראות מפורטות בנוגע למבחנים.
  • למתכנתים: אפשרות לכתיבת קוד מורכב יותר, עם יכולת להשתמש ב-AI לסיעור מוחות או לבקש ממנו לבדוק גישות שונות לכתיבת הקוד.
  • ליוצרי תוכן: קבלת רעיונות ליצירת תוכן מקורי, ניתוח מגמות עכשוויות, טיפים איך להיחשף לקהלים גדולים יותר.

אנחנו עוד לא חברים בפייסבוק? בואו נתקן את זה 🙂 לחצן כאן


הגישה לגרסת הפרימיום אפשרית באמצעות מנוי ה-Google One AI Premium החדש של החברה. המנוי מציע גם גישה ל-Gemini Advanced וגם את יתרונות התוכנית Google One Premium הרגילה של גוגל, הכוללת אחסון בענן בנפח 2TB שעולה כיום 39 ש”ח (10 דולר) בחודש. לרגל ההשקה החברה תציע למשתמשים שימוש חינמי בתוכנית החדשה למשך חודשיים.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות